מערכת COL | יום כ"ד תשרי ה׳תשפ״ב 30.09.2021

ליפקין בפרוייקט "התקשורתנים המשפיעים לשנת 2021"

העיתונאי והסופר החב"די הוותיק והמוערך דוד רוטנברג מגיש באתר 'חרדים10' פרוייקט מיוחד ומסקרן שכותרתו "25 התקשורתנים הכי משפיעים בעיתונות החרדית 2021" • בפרק השני בסדרה, הוא בוחר להציג את ר' בנימין ליפקין, העורך הראשי של עיתון 'המבשר', שאינו מתחזק חשבונות ברשתות החברתיות, אבל עורך עלון המופץ בכ-100,000 עותקים
ליפקין בפרוייקט
ר' בנימין ליפקין (באדיבות המצלם)

העיתונאי החב"די הוותיק והמוערך דוד רוטנברג מגיש באתר 'חרדים10' פרוייקט מיוחד ומסקרן שכותרתו "25 התקשורתנים הכי משפיעים בעיתונות החרדית 2021".

הנה כמה ציטוטים מההסבר של רוטנברג על הפרוייקט:

"ב-15 השנים האחרונות זינקו ערוצי המידע של החרדים לארבעה יומונים, שלוש תחנות רדיו, כ-10 אתרים, ארבעה שבועונים, שני חינמונים, קווי נייעס, עשרות עלוני שבת, רשתות חברתיות, ומי-יודע-כמה-קבוצות.

פחות מ-40 שנה חלפו מאז היו שני הביטאונים המפלגתיים – ‘המודיע’ של אגודת ישראל ו’שערים’ של פועלי-אגודת-ישראל – כלי התקשורת היחידים של הציבור החרדי. שני צינורות אינפורמציה, אם לא מחשיבים שיחות ‘נייעס’ במקוואות, עליהם שלטו קומץ סופרים-עיתונאים, עושי דברם של עסקנים ופוליטיקאים.

צריך לזכור זאת כאשר היום, אפילו לא ארבעה עשורים אחרי, מקבל הציבור החרדי מידע ממגוון כה רחב של ערוצים, עד כי דעתו של איש שפוי עשויה לעיתים להתבלבל: ארבעה יומונים (ועוד כמה בגרסת מייל), שלושה ערוצי רדיו, כ-10 אתרי אינטרנט, ארבעה שבועונים, שני חינמונים, קווי נייעס, עשרות עלוני שבת, רשתות חברתיות, ומי-יודע-כמה-קבוצות שיח וחדשות באפליקציית הוואטס-אפ.

עם פתיחת ערוצי מידע כה רבים, נוצר צורך אמיתי במאות אנשי תקשורת חדשים. הקומץ, כמה עשרות עורכים וכתבים, שעבד עד אז במספר ערוצים מצומצם, לא יכול היה לספק את ההתפתחות המואצת – ואל עולם התקשורת החרדי נשאבו, במהלך השנים, מאות פרחי עיתונות חדשים.

כל מאות העיתונאים האלה – עורכים, פרשנים, שדרנים, כתבים, בעלי טורים – שינו, לטוב ולמוטב, לבלי הכר, את עולם התקשורת החרדי.

בחירה של ’25 המשפיעים בתקשורת החרדית’ אינה משימה קלה. יהיו שיאמרו שברשימה שהם היו עורכים, היו נבחרים שמות אחרים. יתכן שיתברר כי יש מן הצדק בדבריהם, אך הרשימה הזו היא הבחירה האישית שלי.

בחרתי שלא לדרג את הרשימה. אני סבור שאין אפשרות לפענח או לכמת השפעה של מי מהם גדולה יותר. שכן, לטעמי, כל אחד משפיע בתחומו בצורה שונה."


מבשר ואומר: העורך הראשי של 'המבשר' שאחרי 10 שנים יכול להרשות לעצמו לחייך

דוד רוטנברג • פרויקט מיוחד

בנימין ליפקין, העורך הראשי של עיתון ‘המבשר’, ביטאון סיעת ‘שלומי אמונים’, וסופר החתום על ספרים רבים, משתייך לדור העיתונאים הוותיקים בתקשורת החרדית, למרות שהוא רק בן 47.

ליפקין, לשעבר עורך השבועון ‘בקהילה’ במשך כ-12 שנה, החל לפרסם טורים בשבועון ‘כפר חב”ד’ כבר בשנת 1993, בהיותו בן 19, ובמשך כשנתיים שימש ככתב יחד עם יוסי אליטוב – כששניהם, שני בחורי ישיבה בניו יורק, כתבו יחד תחת שם העט ‘מאניס לביא’.

בשנת תשנ”ו עבר ל’יום השישי’, העיתון העצמאי בעריכתו של יצחק נחשוני, שהיה באותם ימים בית הגידול של העיתונאים החרדיים. בהמשך ערך את ביטאונה של ש”ס ‘יום ליום’, מגזין בשם ‘משפחה טובה’, וגם ערך והגיש תכניות ותחקירים ברדיו ‘קול חי’.

מעיתון ‘בקהילה’, שהיה חינמון דל-עמודים כאשר החל לערוך אותו בשנת 2000, פרש פרישה צורמת בשנת 2012, לאחר שהבעלות על העיתון החליפה ידיים, וזמן קצר אחר-כך החליק אל תוך נעלי העורך הראשי של ‘המבשר’, שהוקם כמעט ארבע שנים קודם לכן.

עבור ביטאון ‘שלומי אמונים’, שהוקם בתחילת 2009 לאחר ש’המודיע’, ביטאונה של חסידות גור, לא תמך במרוץ של מאיר פרוש לראשות עיריית ירושלים – היה בואו של ליפקין כמו כפפה שהייתה חסרה עד אז ליד.

למרות השמרנות של ‘המבשר’, שדרש כישורים קצת שונים מאלה של שבועון לוחמני, הוא הצעיד את העיתון קדימה. כיום, 10 שנים לאחר בואו אל המערכת הממוקמת בביתר עלית, ליפקין יכול להרשות לעצמו לחייך: למרות המגבלות שכופה עליו הפורמט של יומון חרדי סולידי, העיתון הצעיר עקף מבחינת איכות והגשה את ‘המודיע’ הוותיק והארכאי של חצר גור המסוכסכת.

מלבד עריכת העיתון, טור יומי חד שהוא כותב מידי יום, מזה 10 שנים, העוסק באקטואליה ופרשנות פוליטית, מעניק לו השפעה רבה על קהל קוראי העיתון ומחוצה לו, כאשר מאמריו היומיים מתפרסמים גם באתרי אינטרנט כערוץ 7, חרדים 10 ועוד.

ליפקין אינו מתחזק שום חשבון ברשתות החברתיות, אך קונטרס החדשות של העיתון, ובו טורו היומי, מופץ בתפוצה נרחבת במהדורת מייל.

מלבד הנחיית אירועים, כתיבת ועריכת ספרים, הוא עורך את העלון הדו-שבועי ‘כי קרוב’, בו הוא מראיין מידי פעם אישיות תורנית.

מדובר בביטאון היוצא לאור על ידי הרב משה שילת, המופץ חינם בבתי כנסת בריכוזים חרדיים, ומצורף גם לחבילה של ‘בקהילה’. הגיליונות מופצים גם בכל רשת הספרים ‘יפה נוף פלדהיים’ – והפצתו כוללת כיום כ-100,000 עותקים.

– – –

הכותב הוא המייסד של אתרי האינטרנט COL, ‘בחדרי חרדים’ ו’חרדים 10′. ערך וכתב כ-20 ספרים. עבד וערך לאורך שנים בשבועונים חרדיים וכלליים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.