מנדי ברגר | יום כ"ד תשרי ה׳תשפ״ב 30.09.2021

כיצד משפיעה ההתייחסות של בני המשפחה על יחסים זוגיים?

בכל משפחה זה קורה. הילדים גדלים, וזוגות מתחתנים, המשפחה מתרחבת ומקבלת גוונים שונים. המשפחה הגרעינית מספחת אליה בני משפחה נוספים שגדלו בצורה שונה. הסיפוח הזה לעיתים מעלה נקודות חשובות לדיון • טור זוגיות מאת המאמן והמטפל החב"די ר' מנחם סעיד
כיצד משפיעה ההתייחסות של בני המשפחה על יחסים זוגיים?
צילום: shutterstock

בכל משפחה זה קורה. הילדים גדלים, וזוגות מתחתנים, המשפחה מתרחבת ומקבלת גוונים שונים. המשפחה הגרעינית מספחת אליה בני משפחה נוספים שגדלו בצורה שונה. הסיפוח הזה לעיתים מעלה נקודות חשובות לדיון. נדון יחד בנקודות אלה.

אבן יסוד בכל מערכת יחסים היא כבוד. במערכת המשפחתית הכבוד תופס מקום בולט וחשוב במיוחד.

שבת אחר הצהריים. יוסי ודינה התארחו בבית הוריו של יוסי. האווירה נעימה, כל המשפחה המורחבת יושבת יחד, בני המשפחה נהנים מהזמן המשותף. במהלך השיחה, היא לא שמה לב איך, יוסי שלה הפך לנושא השיחה. היא הבינה כי ה'בלגניסטיות' שלו וחוסר הסדר ששרר בחדרו היוו תמיד מקור בלתי נדלה לבדיחות ו'ירידות'. גם עכשיו, יוסי שלה 'עלה' על שולחן הניתוחים, כשכל אחד מוסיף איזושהי אמירה שנונה על מראה חדרו וה'שלומפריות' שלו. היא חשה ממש פגועה, יוסי לעומתה 'זרם'. הוא צחק ואף העלה אפיזודות משעשעות. היא חשה שהיא כמעט מתפוצצת. היא ממש לא הבינה אותם... למה הם עושים זאת? מה זה עניינם? הם לא באמת מכירים אותו... היא חשה תחושת עלבון וכעס.

נעזוב לרגע את יוסי ודינה בספה. הצורך באישור סביבתי פוגש אותנו בכל שלב ובחירה בחיים. כולנו צריכים להרגיש שהסביבה מקבלת, מעריכה ואף אוהבת אותנו. זה נכון לכל מערכת יחסים ובפרט כאשר מדובר בחיק המשפחה הקרובה.

גם יוסי ודינה נמצאים בשלב שבו תגובות הסביבה או האישור שלה עשוי להשפיע על הקשר ועל היחס שלהם אחד לשני. 'ירידות' ושנינויות על חשבון יוסי, ליד בת זוגתו הטריה, לא בהכרח יעשו טוב לשניהם.

נפרט. בשלב זה של הנישואין הקשר בין יוסי לדינה הינו קשר שטחי עדיין, ולכן, הבלטה או התעסקות בתכונה או בהתנהגות לא חיובית בפני בן הזוג עלולה לגרור יחס ותחושה לא נעימה לתוך הזוגיות שלהם, פנימה.

מובן כי הדבר נכון בכל שלב בחיים הזוגיים. אך, בשלב זה היא מזיקה אף יותר. כיוון שבשלב הבניה הראשוני אישורי הסביבה חשובים עוד יותר. אגב, ראוי לציין כי ה'ירידות' ושנינויות על חשבון יוסי, ליד בת זוגתו הטריה, לא בהכרח יעשו טוב לשניהם. חשוב גם לציין כי שיתוף הפעולה של יוסי כלל איננו מעיד על תחושתו האמיתית. יתכן שלא היתה לו ברירה וזה שימש לו כמנגנון הגנה, שהוא לא נפגע מסוג שיח כזה. יתר על כן, הירידות ליד דינה, אשתו, הן הרבה יותר פוגעות בו.

"מרובה מידה טובה". יחס מכבד כלפי בן המשפחה עשוי לגרום לבן זוגו להעריך אותו יותר, מה שעשוי לתרום לקשר בין בני הזוג, ובפרט כאשר מדובר בזוג צעיר.

לאידך, פשוט, כי ליחס מזלזל כלפי החתן או הכלה יש הרבה יותר משמעות. כאדם זר הנכנס למשפחה חדשה, חשוב לתת לו תחושה של הערכה וקבלה. תחושה של שיפוטיות וניכור עשויה לגרום לו לתחושה של אי נוחות משמעותית.

לסיכום, אחד מאבני היסוד הבסיסיים בתוך משפחה הוא הכבוד. כלפי ההורים, הילדים, האחים והאחיות, ובטח כלפי 'מצטרפים חדשים'. גם אם זה לפעמים נחמד לשבת יחד ו'לרדת' אחד על השני, לא תמיד נכון יהיה לעשות זאת על חשבון מי מבני המשפחה, ליד בן זוגו. בטח שלא בתחילת החיים. כבוד, הערכה וקבלה מצד המשפחה תורמים להרמוניה המשפחתית בכלל, ומסייעת בעקיפין לתתי המערכות יחסים שבתוך המשפחה.

אז בואו ונלך על זה...

בהצלחה לכולנו!

*

מנחם סעיד

מטפל זוגי, יועץ בקדושה, מדריך שידוכים וחתנים, מאמן אישי NLP ומרצה.

קליניקה – רש"י 7 קרית מלאכי

לתגובות: 0528622770 – [email protected]

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.