מנדי ברגר | יום כ"ג תשרי ה׳תשפ״ב 29.09.2021

מיליון אנשים פקדו את הכותל המערבי בימי הסליחות והחגים

כמיליון איש פקדו את הכותל המערבי במהלך חודשי אלול ותשרי - לאחר שאשתקד התאפשרה ההגעה לרחבת הכותל לאלפים בודדים בלבד. עם זאת, מדובר בכמחצית משנים קודמות טרום קורונה!
מיליון אנשים פקדו את הכותל המערבי בימי הסליחות והחגים
צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

במהלך החודש השתתפו מאות רבות של אלפים במעמדי הסליחות המרכזיים שהתקיימו בשלהי חודש אלול ובעשרת ימי תשובה תחת מגבלות של אלפי משתתפים בודדים למעמד מרכזי ביחס לעשרות אלפים טרום הקורונה, כמו גם מאות אלפים נוספים פקדו את הכותל המערבי במהלך חג הסוכות כזכר לעלייה לרגל, והשתתפו במעמדים המסורתיים של 'ברכת הכהנים' שפוצלו והתקיימו יום אחר יום בכדי למנוע צפיפות ובהם נשאו מאות כהנים את ידיהם ובירכו את המוני הבאים בברכה המשולשת הכתובה בתורה. 

בליל 'הושענא רבא' פקדו אלפים רבים נוספים את רחבת הכותל המערבי כמו גם בחג שמיני עצרת ובהקפות השניות ברחבת הכותל – שהפכו למסורת השנתית בירושלים, בריקודים שמחים יחד עם כ 100 ספרי תורה המשמשים את באי הכותל המערבי לאורך כל השנה.

בקרן למורשת הכותל המערבי מסכמים בסיפוק ובהתרגשות את אירועי חג הסוכות תשפ"ב בכותל המערבי, בייחוד לאור העובדה כי ניתן היה לראות חזרה לשגרה מבורכת של מתפללים ומבקרים לכל אורך ימי החג שעשו כל שביכלתם על מנת לשמור על הסדר הציבורי וקיימו את מצוות זכר העלייה לרגל בסדר מופתי.

בהנהלת הקרן ביקשו להודות לכוחות הביטחון והמשטרה שעשו מאמצים רבים לאפשר את הגעתו של עם ישראל בחודשים האחרונים ולשמור על שלומם, בריאותם וביטחונם של הבאים אל הכותל המערבי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.