מנדי ברגר | יום כ' תשרי ה׳תשפ״ב 26.09.2021

המשטרה אישרה מעמד הקפות שניות - אך לא ב'בית מנחם'

לאחר החשיפה והפרסום ב'מרכז התקשורת החב"די' COL על הבקשות המשונות שביקשו במשטרת ישראל מוועד כפר חב"ד לארגון מעמד ה'הקפות השניות' - ניתן האישור המיוחל ובמוצאי שמחת תורה יחגגו האלפים עם ספרי התורה
המשטרה אישרה מעמד הקפות שניות - אך לא ב'בית מנחם'
אנשי המשטרה באירוע בשנים עברו. צילום: מאיר דהן, ארכיון COL

כמעט ועצרו מסורת של יותר מ-60 שנה: לאחר הפרסום והחשיפה ב'מרכז התקשורת החב"די' COL על הבקשות המשונות שביקשו במשטרת ישראל מוועד כפר חב"ד לארגון מעמד ה'הקפות השניות' - ניתן האישור המיוחל ובמוצאי שמחת תורה יחגגו האלפים עם ספרי התורה.

'הקפות השניות' שנערכות מידי שנה בצאת חג שמחת תורה באולם בית הכנסת 'בית מנחם' בכפר חב"ד, בהשתתפות אלפים מכל רחבי הארץ, לצד פוליטיקאים בכירים, אנשי ציבור ועמך בית ישראל - ייתקיימו השנה ברחבת החניה הסמוכה. 

ביממה האחרונה היו הרבה שיחות של הוועד מול המשטרה על נהלי הבטיחות באירוע ובסופו של דבר סוכם שהבמה תהיה ברחבת החניה, לא יהיה מעבר לרחבה של 'בית מנחם'.

ל-COL נודע כי משטרת ישראל הקשו רבות על וועד כפר חב"ד בארגון האירוע העצום. "לאחר האסון במירון", אמר גורם המעורב בארגון ל'מרכז התקשורת החב"די' COL, "במשטרה החליטו לא לאפשר לאירועים גדולים להתקיים במגזר החרדי - ואנו מרגישים זאת לאורך כל הדרך". 

"הם עושים קשיים רבים ומבקשים אישורים לא הגיוניים. למשל: בתחילה ביקשו מאיתנו 30 מאבטחים, כאשר בכל שנה היו רק 15 ונעתרנו לבקשה. לאחר-מכן הם הקפיצו ל-80 מאבטחים ואף ביקשו גדרות של 2 מטר אותם השגנו במיוחד ובעלות כספית". עוד ציין הגורם ל-COL, כי הם אף ביקשו אגרונום שיבדוק את כל בטיחות העצים סביב אזור האירוע - דבר מוזר שרק מנסה להקשות על קיום המעמד". 

נוסף לכך, בהתחלה ביקשו במשטרת ישראל שהאירוע יהיה רק לתושבי כפר חב"ד והכניסות לכפר יהיו סגורות עם מחסומים ואף לבקשה זו הסכימו המארגנים - אך בשל עמידה עיקשת הנושא ירד מרשימת הבקשות. 

"מה גם", טוען אחד המארגנים, המשטרה נערכת בדרישותיה ל10,000 איש, כאשר בשנה שעברה היו כ4,000 איש ומשנה לשנה הכמות יורדת, בשל הקפות שניות נוספות שנערכות ברחבי הארץ". 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.