חרדים10 | יום י"ז תשרי ה׳תשפ״ב 23.09.2021

הם הורסים והוא בונה: בנה סוכה שנהרסה בפעם הרביעית

תושב שכונת רמת אשכול בלוד גילה כי סוכתו הממוקמת ברחוב החלוץ בעיר, נהרסה בפעם השלישית מאז תחילת החג – ונבנתה, כמובן, בפעם הרביעית
הם הורסים והוא בונה: בנה סוכה שנהרסה בפעם הרביעית

ישראל יוספי, חרדים10

סוכה שישית נהרסת מתחילת חג סוכות בידי פורעים ערבים בשכונת רמת אשכול בלוד, בלב ארץ ישראל.

ישראל ב’,  נשוי ואב לילד, תושב השכונה גילה כי סוכתו הממוקמת ברחוב החלוץ בעיר, נהרסה בפעם השלישית מאז תחילת החג – ונבנתה, כמובן, בפעם הרביעית.

בשיחה עם חרדים 10 מספר ישראל: “כבר בשבת, כשחזרנו מההורים, ראינו סוכה מפורקת. במוצאי חג סוכות עוד פעם, והיום פעם שלישית”.

זו סוכה שישית במספר שנהרסת בשכונה. מה עושים?

״אין לנו מידע מי זה, לא יודעים. זה מבאס, דבר כזה לא אמור לקרות, אנחנו חדשים בלוד – כחודש”.

יש שיקול לעזוב?

״לא חס וחלילה. הגענו למשימה, ידענו שתהיה לא פשוטה. תהיה היום שמחת בית השואבה בשכונה בבית הכנסת ‘דוסא’, שנשרף בפרעות בימי ‘שומר החומות’.

עפרה לקס, רכזת חמ”ל תקשורת בזמן הפרעות, תושבת השכונה בלוד, אומרת לחרדים 10: “לוד היא עיר של 80 אלף תושבים. יש שכונה שבה מתרחשות הפרעות – שם גרים אנשים מקסימים. לא כל לוד תחת מתקפה, אפשר ללכת ברחובות לוד, ברמת אשכול יש כמה סוכות שחוו פירוקים החל מערב חג.

״אני חוזרת מסוכה שבנו בפעם הרביעית, הרסו אותה שלוש פעמים. זו לא חוויה פשוטה, זה יותר מפגיעה ברכב שלך. סוכה היא סממן יהודי, אנחנו בסוכות יוצאים מהבית לתוך סוכה.

“כולם חשים בטוחים בסוכות שלהם, ופה לא ברור: יש חשש מצד אחד. מצד שני, אנשים תושבי רמת אשכול ואנשים שהזיקו לסוכה שלהם בנו אותה מחדש – בהחלט מתכוונים להמשיך לקיים מצוות סוכה כהלכתה.

״קיים חשש, אנשים מתגברים על הפחד הזה. בהתחלה הרצון להאמין שמדובר בילדים כי זה מה שאתה רוצה לחשוב, אבל היום הסוכה שהרסו אותה זו עבודה יותר רצינית – בכדי להרוס אתה צריך גובה וחוזק, ולא משחק ילדים. זה לא פשוט,  לא מתכוונים לוותר, זה הבית שלהם בעיר בישראל”.

איפה המשטרה?

״השטח לא רגוע, הגישו תלונות למשטרה. מצד אחד אנחנו רואים משטרה שבאה ומשתדלת ומנסה לתפקד. מצד שני, אנחנו רואים תיקים שנסגרים מהפרעות. רק שבוע שעבר נסגרו שני תיקים –  תיק אחד זריקת אבנים על בית כנסת מרכזי ששברו בו חלונות, נסגר. ונסגר תיק נוסף, של מישהי ששכנה שלה כיוונה בפרעות פורעים לבוא ולזרוק בקבוק תבערה לביתה. אמרה לפורעים: אתם רואים את החלון הזה, יש שם מישהי שמצלמת – שמה תזרקו את הבקבוק תבערה. הייתה שם אישה בבית והיא מוסרטת והתיק נסגר.

״ביד אחת אנחנו רואים את המשטרה מתפקדת באירועי סליחות שהתקיימו פה. ביד שנייה אנחנו רואים שני דברים: פשעים כאלה לא אומרים לקרות. אם אחרי הפרעות היו מטפלים בפורעים כמו שצריך, ענישה רצינית בלי סגירת תיקים – היה ברור שלא משתלם לעשות פשע.

״אנחנו רוצים לא שהמשטרה תבוא, אלא רוצים לראות ענישה. יש נסיון לטפל לטווח ארוך, זה לא עובד. אין מספיק טיפול לעומק שירתיע את הפושעים, שיגידו ‘אנחנו לא פורעים יותר'”.

לאחר שהסוכה הוקמה בפעם הרביעית, התקיים מניין תפילת ערבית, בהשתתפות רב השכונה הרב איתמר בן יעקב, וכ-35 אנשים, רב הגרעין של העיר לוד הרב ישראל סמט אמר דבר תורה בסוכה שנבנתה מחדש.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לחרדים 10: ״מדובר בחקירה מתנהלת ואי לכך אנו מנועים להתייחס אליה, אולם נדגיש כי מדובר באירועים חמורים והמשטרה תעשה ככל הניתן על מנת להביא להפסקת האירועים ולהעמדה לדין של האחראים לכך”.

בתמונות, מקימים את הסוכה מחדש:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.