מענדי קורטס | יום י"ד תשרי ה׳תשפ״ב 20.09.2021

האב השכול חזר לאוהל הקדוש, שבו התפלל עם בנו שנפל בקרב

ברוך בן יגאל, שבנו יחידו נרצח לפני כשנתיים בידי מחבלים, התפלל הלילה באוהל הק' של הרבי, אותו זכה לפגוש מקרוב בחלוקת דולרים בשנת תשמ"ט • לפני כעשור לקח את בנו הי"ד, רגע לפני בר מצווה, לתפילה באוהל • צפו
האב השכול חזר לאוהל הקדוש, שבו התפלל עם בנו שנפל בקרב
צילומים: באדיבות צעירי חב"ד

האב השכול ברוך בן יגאל, אביו של החייל הקדוש עמית הי"ד שנפל בקרב עם מחבלים, נסע הלילה (בין ראשון לשני) להתפלל באוהל הק' של הרבי בבית העלמין מנטיפיורי שבקווינס.

נסיעה זו הייתה עבור האב השכול סגירת מעגל מרגשת שכן לפני עשור, נסע יחד עם בנו יחידו עמית הי"ד להתפלל אצל הרבי לרגל בר המצווה שלו. 

אל הציון הגיע האב כשהוא עטוף בדגל יחידת גולני, בה פעל בנו שנפל בהגנה על ארץ ישראל. לאחר התפילה שיגר ברוך בן יגאל תיעוד וידאו מתפילתו הנרגשת לרב מנחם קוטנר, שליח צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור, המלווה אותו במעגל השנה.

בן יגאל זכה בשנת תשמ"ט, זמן קצר לאחר שאיבד את אביו, לקבל דולר לברכה מהרבי. "הרבי פשוט 'מִגְנֵט' אותי", הוא סיפר בשיחה שקימתי עמו לפני כשנה וחצי בעבור שבועון 'כפר חב"ד'. "אין לי מילה אחרת לתאר את מה שהתחולל שם. חיי התהפכו מאז. הבטתי בעיניו הקדושות של הרבי, ברוֹךְ, בחום ובאהבה שהרעיף עליי, וחשתי לראשונה שיש לי כוח להתמודד.

"הרבי הביא לי שני שטרות של דולר. אחד עבורי, והשני בעבור אמי, ואמר 'ברכה והצלחה'. הרבי הסביר לי שיש לי נשמה קדושה, וכוחות להתמודד. אני זוכר שמיד לאחר מכן ירדתי לבית המדרש למטה וביקשתי להניח תפילין. במהירות התנדב מישהו שם להניח לי.

"בעודי מניח, הזדקרה לנגד עיני לפתע דמותו של אבי. ראיתי אותו מחייך, נהנה. וזה אחרי חודש שלא הייתי מסוגל לחשוב אפילו על דבר כזה. קיבלתי אז החלטה תקיפה, סמוך לארון הקודש ב-770, שלעולם לא אחמיץ הנחת תפילין. ולפי נוסח חב"ד. וברוך השם אני עומד בה עד היום הזה.


עמית הי"ד באוהל הק', לפני כעשור


"אגב, התקשרתי אז, באותו יום ראשון אחרי החלוקה, לאחי בישראל, ושאלתי אותו מה קורה עם אימא. רציתי לומר לה שהרבי שיגר בעבורה דולר. אחי הופתע, 'מאיפה אתה יודע' שאל אותי. לא הבנתי לאן הוא חותר. הסתבר כי זמן קצר קודם לכן חשה אימא שלא בטוב והובהלה אל חדר הניתוח. שוחחתי עמה בהמשך, וסיפרתי לה שבלי שאבקש העניק לי הרבי דולר לברכה בכדי לתת לה".

 צפו בתיעוד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.