חרדים10 | יום י"ג תשרי ה׳תשפ״ב 19.09.2021

מדוע לא מאפשרים לחב"ד לבנות סוכה ב’פסטיבל התמר’ במצדה?

ב'פסטיבל התמר' במצדה, שיתקיים בסוכות בהשתתפות רבבות, לא מאפשרים לשליח חב״ד להקים סוכה • הנימוק: "אחרי האסונות השנה, לא לוקחים סיכונים" • שליח חב"ד הרב שמעון אלהרר: "כל הסוכות בישראל זקוקות לאישורי הנדסה? אוי ואבוי אם כל הסוכות בארץ היו צריכים אישורי הנדסה. אפילו בדובאי בנו סוכה ולא הביאו אדריכל"
מדוע לא מאפשרים לחב
צילום: באדיבות המצלם

ב’פסטיבל התמר’ שיתקיים בחול המועד סוכות במצדה, בהשתתפות רבבות ישראלים, לא מאפשרים השנה לשליח חב״ד באיזור ים המלח ומצדה, בניגוד לעבר, להקים סוכה במתחם הפסטיבל.

הנהלת הפסטיבל והמועצה אזורית תמר אינם צריכים לטרוח בהקמת הסוכה או במימונה, שכן  שליחי חב״ד עושים זאת.

לפני כשנתיים הוקמה סוכה במתחם הפסטיבל.  בשנה שעברה לא התקיים פסטיבל התמר עקב התפשטות נגיף הקורונה.

אז מדוע לא מאפשרים הקמת סוכה ללא עלות ושאינה מסכנת אף אדם? מה שונה השנה משנים עברו?

בשיחה עם חרדים 10 אומר הרב שמעון אלהרר, שליח חב״ד באזור ים המלח ומצדה: “הקמנו סוכה לפני שנתיים כדי לתת מענה לעשרות אלפים שמגיעים לפסטיבל התמר, השנה, לא יודע משום מה, החליטו במועצה שזה לא מתאים.

״אין מקום… תברואה… ולא. ניסיתי להבין מה הבעיה, זה דבר טוב בכל העולם. הגויים עוזרים לנו לבנות את הסוכות האלה ב-Big Ben בלונדון, מגדל אייפל ובמוסקבה. ופה לא? ׳לא. זה לא מתאים צר לי’. במועצה הוסיפו אחר כך דבר נוסף – שצריך אישור הנדסה, אישור פה אישור שם.

״אוי ואוי אם כל הסוכות בישראל היו צריכים אישורי הנדסה ואישורים נוספים, מדובר בסוכה. אפילו בדובאי בנו סוכה ולא הביאו אדריכל. מדובר בשבעה ימים, צר לי שזו התגובה שלהם. חבל על הציבור שמגיע ואין לו מענה של סוכה, בארץ ישראל. חלקם ציבור דתי, חנן בן ארי ואביתר בנאי. חבל מאוד…

״התקשרתי אליהם, אמרתי להם שיש משפט שאומר ׳יש לא רוצה, אין לא יכול׳. השנה לא תהיה כלל סוכה. הם טוענים שאין דרישה של הציבור, כל מי שמגיע בודקים אם יש לו דרישה לסוכה? סוכה זה משהו ציבורי שנמצא בכל מקום בארץ ישראל ובעולם. בפרט שיש מתחם מזון, למי זה מזיק”.

לדבריו, “הסוכה שאומרים שהוקמה במתחם הפסטיבל, הוקמה רבע שעה נסיעה ברכב ממתחם הפסטיבל. זה אומר שאין סוכה”.

השליח מדגיש: “לא קבלנו תשובה ברורה. קבלנו שש תשובות שונות. הציבור היהודי מעוניין בזה, למה שלא יהיה? אתם לא משלמים על זה. חבל שזו התגובה”.

מהמועצה האזורית תמר נמסר בתגובה לחרדים 10:

“תשתיות פסטיבל התמר אושרו בטיחותית והוקמו מראש וכוללות את סוכת המועצה לטובת באי הפסטיבל. המועצה מקדמת בברכה את המטיילים הרבים ובשטחה הוקמו שתי סוכות חב”ד – האחת בחוף הנפרד והשניה בעין בוקק, בסמוך לקניון ים המלח”.

גורם במועצה אומר, כי הפניה לבניית סוכת חב”ד במתחם הפסטיבל הגיעה רק אמש וכאמור במקום כבר נבנתה סוכה אחרת.

הרב אלהרר אומר כי בניגוד לתגובת המועצה כביכול פנה רק אמש: ״הם אישרו  סוכות ציבוריות מול הקניון. לגבי מתחם הפסטיבל אני שוחחתי איתם לפני כשבועיים ועשיתי סיור מקדים לפני כשבוע. הכל היה בסדר, הכל היה מתוכנן. בדקה 90 הסתובב מנהל הפסטיבל והחליט שלא. פניתי לפני שבועיים, החלטנו איפה תהיה הסוכה”.

גורם במועצה אומר בתגובה כי הרב היה הבוקר במועצה ואמש פנה לראש המועצה. “אחרי השנה שעברה עלינו עם האסונות במירון ובגבעת זאב, לא ניתן להוסיף ברגע האחרון עוד משהו שלא אושר על ידי יועץ הבטיחות ולא בתוכניות שהוכנו מראש”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.