שניאור דייטש | יום י"ג תשרי ה׳תשפ״ב 19.09.2021

יו"ר אגו"ח נבחר לאיש השנה בפרוייקט '50 אנשי השנה'

ערב חג הסוכות מוציא עיתון 'יום ליום' את מוסף "50 אנשי השנה, האישים המשפיעים ביותר בישראל" • נקודה חב"דית מכובדת ניתן למצוא בפרוייקט החגיגי: העיתון בחר ביו"ר אגודת חסידי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב לאחד מאנשי השנה והאישים המשפיעים ביותר על החברה בישראל
יו

ערב חג הסוכות מוציא עיתון 'יום ליום' את מוסף "50 אנשי השנה, האישים המשפיעים ביותר בישראל". עורכי העיתון מציינים כי השנה המלאכה היתה קשה מתמיד עקב השינוי השלטוני שהחליף את רוב האישים המשפיעים של השנה הקודמת.

וכמעט כמו תמיד גם נקודה חב"דית מכובדת ניתן למצוא בפרוייקט החגיגי: העיתון בחר ביו"ר אגודת חסידי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב לאחד מאנשי השנה והאישים המשפיעים ביותר על החברה בישראל.
וכך נכתב:

"הרב יוסף יצחק אהרונוב (67) מי שמשמש כיום כיושב ראש הארגונים המרכזיים של חב"ד בישראל, נחשב היום ללא ספק לאחד היהודים המשפעים ביותר בעולם היהודי.

הארגון העוצמתי ביותר הנמצא תחת שרביט ניהולו הוא מרכז צעירי חב"ד הנחשב לארגון היציג של שלוחי חב"ד בישראל.
הרב אהרונוב חולש כיום על מפעל השליחות בישראל בו למעלה מאלף משפחות שלוחים, ו600 בתי חבד הפזורים כמעט בכל שכונה בישראל ומסתבר שמבין האימפריות של חב"ד בעולם, מפעל השליחות בישראל הוא הגדול ביותר מבין מפעלי השליחות של חב"ד.
שיטת הניהול הייחודית של הארגון הינה מקור קינאה לכל אירגוני הקירוב והתשובה בארץ ובעולם.

בתקופת הקורונה הארגון ידע מהר מאוד להמציא את עצמו מחדש והקים בין לילה טלוויזיה של חב"ד ובו מערך אדיר של שידורים חיים של שיעורי תורה און ליין ששירת את בתי חב"ד בזמני הסגר. כך שלצד העלון הוותיק והמפורסם 'שיחת השבוע' יוצאים מידי שנה עשרת אלפים חומרים שונים, מוצרים קריאייטיביים ועזרים טכנולוגיים מתקדמים שונים שמטרתם הפצת תורה וחסידות.

על הצלחות אלה ועוד זכה לעיטורים רבים, ובניהם גם תעודה ממשלת ישראל שהובאה על ידי אחד משרי הממשלה שביקר בכפר חב"ד בכדי להעניקה לרב אהרונוב.

השפעתו של הרב אהרונוב חוצה מגזרים. באירועי סיום הרמב״ם הנערכים ביוזמתו השתתפו בגופם רבנים כמו הגרע יוסף זצ"ל ובעל השבט הלוי הרב וואזנר זצ"ל וכל גדולי האדמו"רים והרבנים.

ומן הצד השני באירועי ההצדעה השנתיים שהוא יוזם לכבוד חב''ד במשכן הכנסת, ניתן לראות את כל בכירי הפוליטיקאים מכל שלל מפלגות הבית קואליציה ואופוזיציה כולל הרשימה המשותפת, ממלאים את האולם ומבקשים לברך להופיע ולהצדיע.

לצד הצלחה זו אחד ההישגים הגדולים ללא ספק היא רשת החינוך של חב''ד בראשותו, שהקימה בשנים האחרונות בתי ספר של חב"ד לציבור המקורבים, תחת השם 'שלהבות חב''ד', והפכה להצלחה מסחררת ולמלחמות של הורים על כל מקום פנוי בבתי ספר אלה. זאת לצד בתי הספר המסורתיים של חב''ד הנמצאים בראשותו עם למעלה מחמישים אלף תלמידים.

הרב אהרונוב נבחר על ידי הרבי מליובאוויטש באופן אישי בגיל צעיר מאוד שקידם אותו לתפקיד הגבוה ביותר בארגון, ועל אף שהיו ותיקים ממנו שבאו בטרוניה על קידומו, הרבי קירב אותו באופן יוצא דופן. במשך השנים נאלץ הרב אהרונוב לעבור סערות ורדיפות מאנשים אלה שלא השלימו עם קידומו, אך הוא מתברר עשוי מחומר אחר לחלוטין.

הרב אהרונוב לא חושש להיכנס למערכות ענק גם אם שדה הקרב אינו מוכר לו, כך פעל בבחירות תשמ"ט, בה כזכור זכתה אגודת ישראל (ללא דגל התורה) בחמישה מנדטים, הישג מפתיע שעד היום -למעלה משלושים שנה אחרי- עדיין לא שוחזר... 

זאת הודות להתערבות הרבי מליובאוויטש באופן חריג, ואת מנגנון הבחירות ניהל הרב אהרונוב בשנות השלושים לחייו וללא כל ידע בתחום. כך היה גם בקמפיין 'נתניהו טוב ליהודים' שנעשה בארגונו של הרב אהרונוב, ולפי הפרשנים הביא להמלכתו של נתניהו ולסיום שלטון השמאל בראשות פרס. כך היה גם במשאל העם בליכוד על תכנית ההתנתקות, הרב אהרונוב ניהל קמפיין בתוך מרכז הליכוד וניצח את אריאל שרון שנאלץ לפרוש ולהקים את 'קדימה', מאז הרב אהרונוב נחשב איש סודם של פוליטיקאים רבים, אבל מסתבר שלא רק בישראל.

אחד מהפרויקטים שבו מושקע הרב אהרונוב בשליחותו האישית של הרבי מליובאוויטש הוא המסע לפדיון ספרי אדמו"רי חב"ד השבויים בידי שלטונות רוסיה, דבר שהביא לעימות בין המעצמות רוסיה וארה"ב.

לשם כך גייס הרב אהרונוב מליארדרים ובעלי השפעה רבים שהפכו לידידיו הקרובים, והצליח להוציא הצהרות נדירות ממנהיגי העולם הקוראות לרוסיה לשחרר את הספרים. הוא נפגש לא פעם עם הנשיא פוטין לצורך כך, ובהצהרה חסרת תקדים של כל סנטורי ארה"ב הם קוראים לפוטין להסיר את ידיו מהאוסף היקר.

נכון לעכשיו נפסק שרוסיה צריכה לשלם לחב"ד קנס בגובה של למעלה מ200- מליון דולר, על אי החזרת הספרים, אך מי שמכיר הרב אהרונוב הוא עדיין לא אמר את המילה האחרונה וכמי שפועל בכוח משלחו הגדול הוא ישיג את המטרה."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.