מערכת COL | יום ד' אב ה׳תשס״ה 09.08.2005

העולים החדשים ביקרו ב-'770' והתרגשו

"הביקור בבית הרבי שבזכותו לא כבתה גחלת היהדות בברית המועצות, מחזיר אותי שנים רבות אחורה, לימים בהם חיינו מאחורי מסך הברזל בברית המועצות, ובזכותם של חסידי חב"ד שפעלו בכוחו של אדמו"רי חב"ד המשכנו לשמור על הגחלת עד שזכינו להעלות ארצה". את הדברים המרגשים סיפר ליאוניד מפתח-תקווה, בתום ביקור וסיור שערכה קבוצת עולים חדשים בבית אגודת-חסידי-חב"ד - '770' שבכפר-חב"ד. למעלה ממאה עולים חדשים מבאר-שבע, קריית מלאכי, ומפתח תקווה, ערכו ביקור בכפר-חב"ד ביוזמת האגף לקליטה רוחנית שבצעירי-חב"ד ובסיוע מנהלי בתי חב"ד. הביקור שנערך ביוזמת האגף לקליטה רוחנית שבצעירי-חב"ד בהנהלת הרב מאיר וורזוב, ובסיוע מנהלי בתי חב"ד בבאר שבע ובפתח-תקווה, הרב זלמן גורליק והרב אשר דייטש הותיר רושם עז על האורחים, שהאזינו לדברים על בית '770', על האדמו"ר הריי"צ נ"ע, ועל 'חג הגאולה'. הביקור נפתח בסיור מודרך במבואות '770' עם מנהל הבניין הרב מנחם מענדל לאטאר, ובתום הסיור הוזמנו האורחים לכתוב מכתבי בקשה לברכה והצלחה לרבי מליובאוויטש. המכתבים נשלחו בפקס לציונו של הרבי בניו-יורק, והאורחים המשיכו לביקור בספרייה הגדולה הפועלת בקומה השלישית של בית '770'. שם נהנו האורחים מהופעת כלייזמרים של האגף לקליטה רוחנית שבצעירי-חב"ד. המשך ב'כתבה מלאה'
העולים החדשים ביקרו ב-'770' והתרגשו
תגובות חיוביות ומרגשות

בהמשך, האזינו האורחים לדברים על הרבי מפי מנהל האגף ויוזם הביקור הרב מאיר וורזוב, וצפו בסרט וידאו 'גחלת' המתאר את פועלם הרב של שלוחי חב"ד במדינות חבר העמים לשעבר המציתים את גחלת היהדות העמומה בקרב מאות אלפי יהודים החיים במדינות אלו. האורחים התרגשו לצפות בקטע נדיר מהרבי (מלפני כעשרים שנה לערך), בו הוא נשא דברים בשפה הרוסית ליהודים שמאחורי הברזל, ועודדם להמשיך לשמור על יהדותם בגאון ובעוז.

הרב מוטי גורליק, האחראי על הפעילות בקרב העולים החדשים מטעם בית חב"ד בפתח תקווה מספר כי משתתפי הביקור מפתח-תקווה נוטלים חלק קבוע בשיעור חסידות שבועי עם הרב אהרן נודל מכפר-חב"ד. השיעור קיים כבר חמש עשרה שנה, ולאחר שחזרו מהביקור בכפר-חב"ד, היו בפיהם תגובות חיובית ומרגשות כאחד. הם הביעו את התפעלותם ממסכת חייו של הרבי הריי"צ נ"ע שפעל במסירות נפש למען יהודי ברית המועצות לשעבר, ושמחו לבקר בבניין הנושא את שמו.


האגף לקליטת עלייה – בתנופת פעילות

האגף לקליטת עלייה רוחנית הפועל בצעירי-חב"ד נוסד לפני 13 שנה, ובראשו עומד הרב מאיר וורזוב, עולה חדש מברית המועצות, שבברכתו של הרבי עזב את עיסוקו כמהנדס אלקטרוניקה בכיר, והחל לפעול בקרב יהודי ברית המועצות לשעבר שעלו ארצה.

האגף מקיים 'מסע הופעות' של צוות הכלייזמרים המורכב מנגנים מקצועיים שעלו מחבר-העמים, והרב וורזוב לפני חגי ישראל בכל רחבי הארץ. הצוות 'חורש' את הארץ ועורך חמש עד שש הופעות ביום אחד. המופעים מאורגנים על-ידי מנהלי סניפי צעירי-חב"ד, במתנ"סים, אולפני קליטה, אולמות תרבות, בתי-חב"ד, בתי-כנסת, ועוד. התוכנית קלילה, חוויתית, ומהנה. הרב ורזוב מספר על מנהגי החג, והכלייזמרים מנגנים את ניגוני החג. ההופעה של לקהת הכלייזמרים, היא חלק מרכזי במסיבות החג שעורכים 230 סניפי בתי חב"ד ברחבי הארץ.


"בית רבינו שבבבל" – '770'

בית הלבנים האדום הנשקף למרחקים, נבנה בכפר-חב"ד, בהוראת הרבי מליובאוויטש, לפני כעשרים שנה, כתעתיק לבית '770' בניו-יורק המשמש כמרכז העולמי של חסידי חב"ד. הבית (בניו-יורק) נרכש על-ידי האדמו"ר הריי"צ - רבי יוסף-יצחק שניאורסון נ"ע (האדמו"ר השישי בשולשלת חב"ד) זמן קצר לאחר הגיעו לארצות הברית מאירופה הכבושה (בשנת ה'ת"ש - 1940). האדמו"ר הריי"צ קבע בו את מקום מגוריו ואת מקום פעילותו.

לאחר פטירתו של האדמו"ר הריי"צ נ"ע, בשנת תש"י (1950) המשיך לפעול מבית זה - חתנו וממשיך דרכו, הרבי מליובאוויטש. הבית שבחזיתו מתנוסס הכיתוב: "בית אגודת-חסידי-חב"ד אהל יוסף-יצחק ליובאוויטש', מהווה אבן שואבת, ומקום ממנו יצאה אורה והדרה של חסידות חב"ד בדור האחרון. הרבי מליובאוויטש אף הקדיש שיחה מלאה בדברים על קדושתו המיוחדת של הבית וכינה אותו "בית רבינו שבבבל".

אתר צעירי-חב"ד
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.