שלמה מן | יום ז' תשרי ה׳תשפ״ב 13.09.2021

ברוך דיין האמת: הצייר החסידי הרב ברוך נחשון, נפטר בגיל 82

בצער רב מתקבלת הידיעה על פטירתו של הרב ברוך נחשון, הצייר החסידי מחברון שזכה לקירובים נדירים מהרבי, והוא בגיל 82 • זכה להתקרב בנערותו לאילנא דחיי, ולקבל הדרכות והוראות רבות • על מועד ההלוויה - בהקדם
ברוך דיין האמת: הצייר החסידי הרב ברוך נחשון, נפטר בגיל 82
הרב נחשון ע"ה

בצער רב מתקבלת הערב (שני) הידיעה על פטירתו של הרב ברוך נחשון ע"ה, הצייר החסידי שזכה לקירובים נדירים מהרבי במרוצת השנים, והוא בגיל 82. בתקופה האחרונה חלה וחווה ייסורים נוראיים. הערב, כאמור, השיב את נשמתו ליוצרה.

הרב נחשון ע"ה נולד בחיפה בט"ו מנחם אב תרצ"ט ואת כישרון הציור שלו פיתח כבר מילדות. את שנות נערותו העביר במערכת החינוך הדתית. בשנים מאוחרות יותר התקרב לחב"ד, ובמיוחד נקשר למשפיע בישיבה בלוד הרב שלמה חיים קסלמן.

בשלב מסוים, בעודו לומד בישיבה בלוד, כתב לרבי שברצונו להכיר מקרוב את הרבי. הרבי בתשובה שלח אליו הזמנה רשמית מטעם הישיבה המרכזית ב-770 שיבוא וילמד במקום. כוללת התחייבות לכל הוצאות כלכלתו.

הרבי זיכה את נחשון במלגה שנתית ללימודי ציור בניו יורק, כך סיפר לימים, ואמר לו: "אמנות הציור עדיין לא הגיעה לתיקונה בעולם זה דורות רבים. נשמתך ירדה לעולם לתקן את עולם הציור", וברכו שיזכה בכך.

בו' כסלו תשל"ט, זכה ברוך נחשון למחווה נדירה יוצאת דופן, כאשר הרבי הגיע לבקר בתערוכת ציורים שהציג בבניין המשרדים הצמוד ל-770 . כידוע, הרבי לא נהג לצאת במשך השנים מביתו ומ-770 בדרך כלל, ולכן בתחילה רצה להביא ציורים לחדרו של הרבי. הרבי הורה לו לעשות תערוכה במרכז חב"ד העולמי, ואף הוסיף "אני אהיה הפותח".

הרבי שהה בתערוכה במשך כ-50 דקות, העיר הערות על ציוריו, ובתום הביקור אמר לו: "אני מבקש שתפיץ את הציורים בכל האמצעים, בכל העולם". הרבי גם דרש ממנו לשזור בין הציורים חסידים שמחים ורוקדים.

בחורף תשל"ה, כארבעה חודשים לאחר שנולד, נפטר בנו אברהם ידידיה.

הותיר דור ישרים מבורך, מהם רבים משלוחי הרבי ומנהלי מוסדות ברחבי הארץ.

יהי זכרו ברוך.

על מועד ההלוויה נעדכן בהמשך.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.