מערכת COL צעיר | יום ז' תשרי ה׳תשפ״ב 13.09.2021

20 לקריסת מגדלי התאומים; אלו הרגעים שזעזעו את העולם

בימים אלו מציינת ארצות הברית 20 שנים לפיגוע הטרור הקטלני בתולדותיה. ארבעה מטוסים נחטפו באותם הרגעים במקומות שונים בארצות הברית, שניים מהם התרסקו אל שני 'מגדלי התאומים' והביאו להתמוטטותם • סיפורו של הפיגוע הנורא, והרגעים המזעזעים של פגיעת המטוס במגדל השני, כפי שנקלטו בעין המצלמה  
20 לקריסת מגדלי התאומים; אלו הרגעים שזעזעו את העולם
Anthony Correia/Shutterstock

בימים אלו מציינת ארצות הברית 20 שנים לפיגוע הטרור הקטלני בתולדותיה. ארבעה מטוסים נחטפו באותם הרגעים במקומות שונים בארצות הברית, שניים מהם התרסקו אל שני בנייני התאומים – שהיו המרכזיים מבין מגדלי 'מרכז הסחר העולמי' במנהטן שבניו יורק - והביאו להתמוטטותם. אלפים מצאו את מותם בפיגוע טרור רצחני זה.

 


 

חטיפה והתרסקות

יום כ"ג באלול תשס"א, התחיל כמו יום שלישי שיגרתי. המוני העובדים במשרדים שבמגדלים הגבוהים העפילו בעזרת המעליות למרומי המגדלים. פקקים ארוכים החלו נוצרים בכניסה לרובע מנהטן, כמו בשעות הבוקר של כל יום; בסך הכול, נראה היה ששום דבר מיוחד לא אמור להתרחש.

השעה הייתה 8:46 כשפיצוץ אדיר החריד את העיר ניו יורק. כולם נשאו עיניים למעלה – לעבר הבניין הצפוני מבין מגדלי התאומים. ברגע אחד, פלטו המונים בכל רחבי העיר צעקה נדהמת. פטריית עשן עצומה התנשאה מעל המגדל. להבות החלו מלחכות את חלונות המתכת של הבניין, שחלקו העליון החל קורס פנימה לאיטו.

איש לא שיער במה מדובר. גם לאחר שהגיעו הידיעות על מטוס שהתרסק לתוך אחד הבניינים, היו בטוחים כולם כי מדובר בתאונה מחרידה, אך לא מעבר לכך. כבאים ואנשי כוחות הצלה החלו נוהרים בכמויות עצומות לעבר המגדלים.

 

Anthony Correia/Shutterstock


רבע שעה לאחר מכן, בשעה 9:03 בבוקר שעון ניו-יורק – התרסק המטוס השני אל תוך המגדל הדרומי. בבת-אחת הבינו כולם כי הם עדים למתקפת טרור שעוד טרם נראתה כמותה.

שעה ארוכה בערו הבניינים. עובדי המשרדים בקומות שתחת מקום פגיעת המטוס מיהרו להיחלץ מהם. מדרגות החילוץ מלאו בהמוני בורחים. אלו ששהו בקומות שמעל מקום הפגיעה, היו הנפגעים העיקריים והיוו את מרבית ההרוגים באסון המחריד.

 

Anthony Correia/Shutterstock


 

המטוסים הנוספים

באותה השעה, עשה מטוס חטוף שלישי את דרכו אל ה'פנטגון' - משרד ההגנה האמריקני – שמהווה אחד מן הבניינים החשובים ביותר עבור ארצות הברית. זהו בניין המשרדים הגדול בעולם, המשתרע על-פני שטח עצום. בשעה 9:37 התרסק המטוס אל תוך אחד מאגפי הפנטגון, והחריב אותו על עובדיו.

מטוס רביעי, היה אמור להתרסק בבניין הקפיטול שבוושינגטון, אלא שנוסעיו הספיקו לשמוע באמצעות שיחות טלפוניות על התרסקותם של מטוסים אל בנייני התאומים והבינו את שמתכננים עבורם חוטפיהם. נוסעי המטוס פנו להשתלט על תא הטייס בו שהו החוטפים, שהחליטו ברגע האחרון לגרום למטוס להתרסק בשטח פתוח במדינת פנסילבניה.

 


צפו ברגעי התנגשות המטוס:


זמן קצר לאחר מכן – קרוב לשעה עשר בבוקר קרס הבניין הדרומי כולו, כשהוא מכסה את מנהטן בענן סמיך של שברים ואבק. חצי שעה לאחר מכן התמוטט גם הבניין הצפוני ויצר תהו-ובהו של הררי הריסות. רבים מאנשי כוחות ההצלה שזרמו למקום, נספו בעקבות קריסת המגדלים.

 

הכאב והשכול

אלפים נהרגו במסגרת שרשרת הפיגועים האכזרית. ארצות־הברית כולה הרכינה ראש באבל, לאחר אירוע טרור כמותו לא חוותה מעולם. מי שעמד מאחורי הפיגוע היו אנשי ארגון הטרור 'אל-קעאידה' בראשותו של הטרוריסט אוסאמה בן-לאדן. לפני מספר שנים, הצליחה ממשלת ארצות-הברית להניח את ידה על בן לאדן ולהביא למותו – בסופו של מבצע מודיעיני מורכב.

 


גם יהודים רבים היו בין עובדי המגדלים, שנספו באירועי הטרור ונספו בטרם-עת. גדולי ישראל נאלצו להשיב באותם ימים על שאלות מסובכות בדיניהם של נשים עגונות שבעליהן לא נמצאו לאחר שנהרגו באסון המחריד, השם ינקום את דמם. יחד עם הכאב הרב, נפוצו אז סיפורי ניסים רבים, על יהודים שניצלו ברגע האחרון לאחר שאיחרו למקום עבודתם או יצאו ממנו ברגעים בהם אירע האסון.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.