שניאור דייטש | יום ו' תשרי ה׳תשפ״ב 12.09.2021

"חיים חדשים": כך נפתחה השנה בכולל 'תפארת לוי יצחק'

שנת הקורונה הייתה קשה מנשוא עבור משתתפי הכולליםשל 'תפארת זקנים לוי יצחק', המיועדים לבני הדור המבוגר ופרוסים בכל רחבי הארץ. העובדה כי מדובר בשכבת גיל בסיכון, לא אפשרה פתיחה שגרתית • זמן הלימוד החדש, כשכולם כבר מחוסנים, נפתח בהתרגשות רבה. "הזקנים חזרו לחיים", אומר ר' שי ויזל, המנהל את רשת הכוללים מטעם 'כולל חב"ד'

 השנה החדשה נפתחה בשורת הכוללים של 'תפארת זקנים לוי יצחק', המיועדים לבני הדור המבוגר ופרוסים בכל רחבי הארץ. בכוללים שהוקמו בשעתו בהוראת הרבי לזכרו הטהור של אביו, הגאון המקובל רבי לוי יצחק, לומדים מאות זקנים, חלקם דוברי רוסית, ההוגים בתורה מידי יום ביומו.

הכוללים של 'תפארת לוי יצחק' אינם עוד כוללים, המוכרים מהמתכונת הקבועה. כוללים אלו מהווים, מלבד קביעות עיתים, גם קרש הצלה חברתי למשתתפים. מידי יום נפגשים הזקנים ללימוד משותף, חלק במתכונת חברותא וחלק בשיעורים.

בחלק מהכוללים אף מעניקים ארוחות חמות לאותם קשישים, ארוחות מזינות, עשירות ומשביעות, אותם מכינים ברשת בתי התמחוי של 'כולל חב"ד'.

שנת הקורונה הייתה קשה מנשוא עבור משתתפי הכוללים. העובדה כי מדובר בשכבת גיל בסיכון, לא אפשרה פתיחה שגרתית של הכוללים, והמשתתפים נאלצו להיעזר בזום, מה שלא צלח באופן מלא בשל גילם המבוגר והקושי להתחבר לאופי הטכנולוגי.

זמן הלימוד החדש, כשכולם כבר מחוסנים, נפתח בהתרגשות רבה. "הזקנים חזרו לחיים", אומר ר' שי ויזל, המנהל את רשת הכוללים מטעם 'כולל חב"ד', "אין לתאר את העוצמה שהכוללים הללו מעניקים לאותם זקנים".

כאמור, הכוללים קיימים בכל רחבי הארץ, ובהם לומדים מאות זקנים. בימים אלו נפתחו שני כוללים נוספים בירושלים. האחד ברחביה והשני במרכז העיר. בכל כולל נקלטו עשרות זקני ששובצו לסדר לימוד ייעודי.

כל כולל מתנהל על ידי ראש הכולל המקומי שמתווה את תכנית הלימודים לפי אופי המשתתפים, כשמרביתם של הכוללים הללו נתמכים על ידי מוסד הצדקה 'כולל חב"ד', במטרה לשמר את המוסד התורני הייחודי שהקים הרבי לזכרו של אביו.

בשיחה הראשונה שנשא הרבי על יסוד הכולל, העניק הרבי ביאור כיצד השם "תפארת זקנים לוי יצחק" קשור במיוחד לעניין של לימוד התורה. בנוסף לכך הציע הרבי דרך כיצד ללמוד בכולל זה וביקש לקשר זאת עם עניין של צדקה, כיוון "שבזמנינו העולם מזדעזע באופן שבעבר לא שיערו". הרבי אף נתן שלש הצעות כיצד להתנהג בכולל המיוחד: ראשית, לקשר את הלימוד עם אחת משלושת התפילות. ללמוד לפני התפילה או לאחריה. שנית: להניח קופת צדקה על שולחן הלימודים, וזה יזכיר ללומדים שיש לתת צדקה בכל יום. שלישית: להקים קופת גמ"ח על-ידי משתתפי הכולל".

"התבטאות זו והנחיות אלו", אומר יו"ר כולל חב"ד הרב שלום דוכמן, "הינם דוגמא מתוך שורת התבטאויות של הרבי על תפארת זקנים. הם ממחישים את היוקר של הרבי ואת היחס המיוחד שהעניק לתפארת זקנים. ברוך השם שהתנופה הגדולה ברשת הכוללים מביאה להתעוררות בערים רבות המבקשים להקים סניפים בעירם".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.