מנחם קרביצקי | יום ד' תשרי ה׳תשפ״ב 10.09.2021

החב"דניק ש'תופר' מקומות בבית הכנסת - בהתאמה מושלמת

איך מתאימים כיסאות למתפללים בשכונת רמת אביב וספסלים למתפללי בתי הכנסת בפריפריה? שיחה מחכימה עם המומחה החב"די לריהוט ר' מאיר טורקוב, שחוסך 'כאב ראש' לשלוחים ולגבאים. ואיך הוקם המפעל החב"די? • מעניין: דווקא הקורונה הפכה את ספסלי בתי הכנסת - למבוקשים יותר
החב
צילום: מתניה - יוצרים באמונה

השנה, בניגוד לשנה שעברה אין הגבלות בתוך בתי הכנסת בחגים והמוני בני ישראל קנו את הכיסאות שלהם ב'מקדש מעט' לחגים ולכל השנה.

לא הרי הכיסאות של שכונת רמת אביב בתל אביב לספסלי בית כנסת בפריפריה, ולא הרי כסאות של בית כנסת אשכנזי, ככסאות ושולחנות של בתי כנסת ספרדים. כל אחד וטעמו, דרישותיו, מסורתו ומנהגיו.

 יצאנו לבדוק: על מה ישבו בבתי הכנסת החב"דים, ואיך יראו בתי הכנסת? ומה עושים השלוחים, כיצד הם מתמודדים עם רכישת ציוד לבתי הכנסת ובתי חב"ד בניהולם?

רכישת כיסאות וציוד לבית כנסת חב"די היא אתגר. לגבאי, לשליח, לא חסר כאב ראש: לדאוג לכל המתפללים, שכל התפילות והקידושים ילכו כשורה וכל עבודת הקודש של בית הכנסת. כשרוצים לחדש את בית הכנסת עם ציוד מכובד, נתקלים בחוסר התאמה של הציוד לבתי כנסת שלנו, לפעמים צריכים גם לפנות לכמה ספקים במקביל, בקיצור, כאב ראש.

פנינו למומחה החב"די בתחום, ר' מאיר טורקוב בעלים של המותג 'מתניה' מפעל לציוד בתי כנסת, שמתאים ויוצר את הריהוט המותאם בדיוק לאופי הבית כנסת והתורמים, לשמוע על ההתחדשות של בתי הכנסת בקהילות ובתי חב"ד, העבודה בצל הסגורים בתקופת הקורונה והמגמות בתחום הריהוט.

ר' מאיר טורקוב בעלים של המותג 'מתניה'

"בתקופה הזו שאחרי ה'סגרים' אנחנו חווים זינוק משמעותי בבתי כנסת שמחדשים את הציוד אחרי שנה שעברה שהבית כנסת היה סגור בחגים", אומר לנו טורקוב.

"לאורך כל תקופת הקורונה לא הפסקנו לעבוד" מפתיע מאיר, "בתקופה הזו אפילו הגדלנו את העובדים והמחזור ביחס לשנים קודמות. אם רוצים הסבר הגיוני: חלומות של אנשים להנציח לתרום לבית כנסת לא הולכים לאף מקום, דווקא בחופש ובחל"ת היה להם זמן לממש אותם, למרות המצב הכלכלי בדרך כלל הציוד שתורמים מגיע מכסף מירושה או מכספי תרומה שאנשים מפרישים אותו מראש, זהו כסף שלא ילך למקום אחר".

מבצע מועדון הלקוחות

ראינו שעכשיו יצאתם במבצע מיוחד לגבאים ובתי חב"ד, 'מועדון הלקוחות של מתניה', ספר לנו עליו.

"אני רואה את הלקוחות בצורה אסטרטגית, אנחנו עובדים יחד לעוד הרבה שנים לכן אני משקיע בהם מיד בהתחלה: הלקוח מקבל מתנת הכרות: לוח 'בריך שמיה' וכרטיסיות לרישום תרומות העולים בשבת

בנוסף הלקוח נכנס למועדון לקוחות ה- VIP שמקבלים 5% הנחה ברכישות הבאות באופן מידי."


גבאי? שליח? הצטרף עוד היום למועדון הלקוחות ותהנה מהמבצעים, לחץ כאן>>>


ספר קצת על העסק 'מתניה'.

" לפני 16 שנה פתחתי עסק לאבזור בסיסי לבתי כנסת במהלך עבודתי נתקלתי בתופעה שבתי הכנסת בחב"ד מתקשים למצוא את הציוד המתאים לציבור שלנו וכל בית כנסת בסגנון הייחודי שלו, דבר שיצר צורך בהקמת מפעל שייצר ציוד בהתאמה אישית, לפי כל המנהגים של חב"ד.

 כשראיתי את הביקוש הגדול הקמתי את המפעל באזור התעשיה בחולון, התרחבנו והתחלנו לייצר ריהוט מלא, ברוך ה' היום אנחנו מייצרים ומייבאים את כל מה שבית הכנסת החב"די צריך: ארון קודש, ספסלים, שולחנות, פרוכות, שלטי הנצחה ותפילה ועוד"

איזה תגובות אתה שומע מגבאים ושלוחים שרכשו אצלך?

דבר ראשון  הלקוחות החב"דים תמיד מדגישים את ההקלה שהם לא צריכים יותר להתרוצץ, זה חוסך את הכאב ראש לשליח או לגבאי שמרכז את הכל, לא צריך תיאומים והתאמות בין הספקים. הם מקבלים את הכול במקום אחד.

בנוסף אני שומע תגובות נלהבות על המוצרים המקוריים שלנו. מוצרים אלו מאפשרים לנו לעשות התאמות לצרכי הלקוח או התורם ואופי בית הכנסת ולעבוד על קונספט שלם לבית כנסת כשכל העיצובים מדברים אותה שפה.


ר' מאיר בהכנסת ספר תורה בבית כנסת שרוהט אצל 'מתניה'


גבאי? שליח? הצטרף עוד היום למועדון הלקוחות ותהנה מהמבצעים, לחץ כאן>>>


אתה מרגיש סיפוק בעבודה ב'מתניה'?

סיפוק בהחלט יש, היום כששואלים אותי בכינוס השלוחים איפה אני שליח, אני עונה "במתניה" בהחלט יש הרבה שליחות במקום חשוב זה, כשבית כנסת מקרין יופי והדר זה מעלה את הערך של בית הכנסת בעיני המתפלל. זו בהחלט שליחות.

בעצם, כל חסיד, גם בעבודה, הוא סוג של 'שליח'.  בעיסוק עם ציוד לבתי כנסת על אחת כמה וכמה. 

אינספור פעמים יוצא לנו לדבר עם הלקוחות ולחזק אותם באמונה, זאת מלבד הדוגמא האישית של חסיד שעושה עסקים באמונה ומסביר פנים, זה קידוש השם גדול.

גם היצירה עצמה נותנת סיפוק, אנחנו מקפידים כמעט כל שבוע לעצב ולייצר מוצר חדש לחלוטין! לראות את תהליך הלידה של מוצר מהתכנון לביצוע זה מרגש כל פעם מחדש.

בנוסף, עצם העיסוק עם הלקוחות הוא חוויתי. עסקים עושים עם אנשים, מי שלא מכבד ואוהב אנשים הוא לא מתאים למכירות. כשאנשים מרוצים, זה עושה אותי שמח ולהפך. זהו גם הסלוגן שלנו: 'מתניה - יוצרים באמונה', כי אנחנו מאמינים בעבודה עם הוגנות ויושר מתוך התמסרות. היצירה לאנשים ולבתי כנסת, לפאר את בית ה', היא זכות גדולה!"


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.