שניאור דייטש | יום כ"ח אלול ה׳תשפ״א 05.09.2021

מה הרב יעקב גלויברמן היה משפר בעיר לוד?

עיתון 'ידיעות' מודיעין ואיילון, בראיון 'שיחה מקומית' עם הרב יעקב גלויברמן, מנכ"ל ארגון החסד 'יד ביד' • את מי היה הכי רוצה לפגוש, מה ירושלמי כמוהו עושה בלוד, ומה הוא רוצה לשפר בעיר?
מה הרב יעקב גלויברמן היה משפר בעיר לוד?

עיתון 'ידיעות' מודיעין ואיילון, בראיון 'שיחה מקומית' עם הרב יעקב גלויברמן, מנכ"ל ארגון החסד 'יד ביד'.

למה אני דווקא גר בלוד?

אני מתגורר בעיר לוד למעלה מיובל שנים. זו העיר בה נולדו לי ילדיי וחלק לא מבוטל מנכדיי שיהיו בריאים.

העיר הזאת זורמת בעורקיי וזה לא מהשפה ולחוץ. אני מכיר את התושבים היהודים והערבים, את אנשי העסקים ואישי הציבור שצמחו כאן, ועם כולם יש לי שפה משותפת וגורל משותף.

למרות שנולדתי בירושלים, אני מרגיש שלוד זה הבית שלי.

אז בבית הספר

למדתי בישיבת חברון המפורסמת בירושלים על גבול שכונת מאה שערים הוותיקה, ולאחר מכן למדתי בישיבות ובמוסדות חב״ד בלוד ובכפר חב״ד. לימים, נתמניתי לעוזרו האישי של מנהל מוסדות חב״ד בארץ הרב אפרים וולף ז״ל, כשבין היתר הופקדתי על ׳בית הספר למלאכה׳ המפורסם בכפר חב״ד שנוסד על ידי הרבי מליובאוויטש, והעמיד דורות של תלמידים.

 פגישה בהזמנה

הייתי נותן את הכל בשביל להיפגש עם הרבי מליובאוויטש שברכותיו ליוו ומלוות אותי עד היום.

זכיתי להיות אצלו עשרות פעמים כיו״ר תושבי שכונת חב״ד בלוד וכסגן ראש העיר לוד עוד בתקופתו של ראש העיר המיתולוגי של העיר מקסים לוי ז״ל, ואלה רגעים שנחרטו בליבי ובנשמתי. אין להם תחליף לרגעים המרוממים הללו במחיצתו של הרבי.

תוכניות לסופ"ש

אני מאוד אוהב להתחיל את היום מוקדם. ויש לי סדר יום מאוד עמוס. כך שאחרי התפילה בבוקר וטעימה קטנה, אני כבר נשאב לעשייה בלתי פוסקת במסגרת ארגון החסד שהקמתי לפני יותר משני עשורים ׳יד ביד׳. הארגון הזה עוזר למאות משפחות נזקקות בעיר על בסיס יומיומי ללא הבדל של גזע ומין. יהודים וערבים כאחד. לפני חגים גדולים אנחנו מעניקים סלי מזון גדולים, בחורף מחלקים שמיכות ותנורים לקשישים ובודדים, וכמובן ארוחות חמות לניצולי שואה ועוד. גם לדור הצעיר ולילדים שמתקשים להתשלב בחברה אנחנו דואגים עם פרוייקט של חלוקת ילקוטים וחומרי לימוד ועוד, כך שאני מעריך מאוד את המשפחתיות והביחד המשפחתי בשבתות ובחגים.

לשבת ולהסב לשלחן השבת עם ילדיי ונכדיי, להאזין להם ולייעץ להם, זו השמחה אמיתית והפנאי שלי.

ספר/שיר לשבת

אני מאוד אוהב לשבת וללמוד גמרא בשקט בצד. זה מחזיר אותי לימי נעוריי, ובכלל מחדד לי את המוח ונותן לי כח, לדעת שאנחנו חלק משרשרת אדירה של ידע תורני אינסופי שמהווה את התרבות היהודית האמיתית.

המקום שלי בעיר

המקום שלי זה לעזור לאנשים. אני בכל המקומות שאני מגיע אליהם בעיר אני מחפש את האנשים המוחלשים והמבויישים, ואני מנסה לראות איך אפשר לעודד ולהרים אותם. אני לא איש של מנוחה ונופש, אני איש של עשיה.

הצעות לשיפור העיר

הייתי משפר את הביטחון האישי של התושבים בעיר שנפגע לצערנו לאחרונה באירועים הקשים בעיר, וגם כמובן הייתי שמח לקבל עזרה יותר מהעירייה לעמותה שלי, בכדי שאוכל לעזור יותר לאנשים. לצערי המצב נהיה קשה משנה לשנה.

מה חדש אצלי

אני איש עסוק מאוד כאמור. עוד כשהייתי קצין ורב צבאי במלחמת לבנון הראשונה, הבנתי שאני אהיה איש של עשיה ונתינה.

יש לי טורים בעיתונים מובילים על פרשת השבוע, ובין היתר אני רב קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב, ויש לי הכבוד להתחיל את השנה ה-11 בטלויזיה בתוכנית בערוץ הספורט על פרשת השבוע. כך שכל היום שלי נע בין עשיה למען הזולת לכתיבת והגשת חומרים."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.