הרב קלמן וינפלד | יום כ"ח אלול ה׳תשפ״א 05.09.2021

איך נארוז הכי טוב את "המזוודות של החגים" | מסר חסידי לחג

"כשאורזים מזוודה בדרך לטיסה, התכולה מוגבלת במשקל ובנפח. ואילו במזוודה הרוחנית המצב הוא בדיוק הפוך: ככל שנעמיס יותר כך יהיה יותר מקום" • הרב קלמן וינפלד במסר מיוחד לקראת ראש השנה הבעל"ט
איך נארוז הכי טוב את

הרב קלמן וינפלד, קראון הייטס

כולנו נוסעים מידי פעם עם משפחותינו לחופשה. אחד הדברים הבלתי נמנעים הוא אריזת מזוודות. ואם נוסעים לעיר או מדינה בהם ניתן לערוך קניות (שופינג), הרי שמלאכת אריזת המזוודות לפני הנסיעה חזרה הביתה גדולה יותר.

כשחגי תשרי בפתח, כל אחד מאיתנו "נוסע" למקומות רוחניים ונעליים במחשבה דיבור ומעשה, בימים אלו אין מי שהתעוררות הימים הנוראים וימי השמחה לא משפיעים עליו. מה שעלינו לעשות הוא להכין מזוודות רוחניות גדולות בנפש שלנו, בהם נארוז את החוויות של התפילות, תקיעות השופר, סעודות החגים בחיק המשפחה עם אורחים, או סעודות בהם התארחנו אנו אצל אחרים, השמחה הפורצת כל הגדרים בחג הסוכות כשהשיא שלה הוא בשמחת תורה, ועל כולנה אלו אשר זוכים להסתופף בד' אמותיו של נשיא דורנו ב-770 ובאהל הקדוש, כל אלו הינם חפצים יקרי ערך אשר באם נשכיל נארוז אותם במזוודות שנכין לשם כך.

ההבדל בין המזוודות הגשמיות לרוחניות הוא, שבמזוודות בהם אנו אורזים חפצים גשמיים, חברות התעופה מגבילות אותנו במשקל ובנפח. בנוסף לכך, כל החפצים שארזנו ככל שישתמשו בהם יותר כך הם יתבלו מהר יותר. מה שאין כן במזוודה הרוחנית המצב הוא בדיוק הפוך: ככל שנעמיס יותר כך יהיה יותר מקום, אין הגבלות של נפח ומשקל וככל שנשתמש במהלך השנה בזיכרונות שארזנו מחודש תשרי כך יקבלו הם חיות מחודשת ולפעמים יהיו הם זיכרונות נצחיים.

עלינו לזכור שחודש החגים הוא מתנה משמים כ'מולטי ויטמין' שמחזק את כל מערכות הגוף, כך ביכולתנו להחיות את נפשנו במשך השנה עם הזיכרונות של חודש תשרי, ועלינו להכין מזוודה רוחנית לשם כך. וזאת נעשה על ידי שנקבע במוחנו ובליבנו שיהיה מה שיהיה לא ניתן למצב כל שהוא להשבית את שמחת החג, נחייך אל בני משפחותינו ונשתדל להאהיב את התפילות, הסעודות וכלל החגים על צאצאינו.

כך נזכה בעזרת השם שאווירת חגי תשרי ילוו אותנו ואת בני ביתינו לאורך כל השנה בעזרת השם.

בברכת כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
אין על הרב קלמן וינפלד האחד והיחיד
כ"ט אלול ה׳תשפ״א
קוראים אותך מרותקים כל פעם מחדש
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.