יום כ"ו אלול ה׳תשפ״א 03.09.2021

ראיון של פעם בשנה: עורך 'כפר חב"ד' מסכם את תשפ"א שהייתה

מה הייתה דעת הרבי על בחירת אנשי שנה? על אלו אנשים עושים מוסף מיוחד בשבועון כפר חב"ד? • איש התקשורת מנחם כהן מסכם את תשפ"א בחב"ד • מהזום הארוך ועד פטירתו של החויזר, מהאסון במירון ועד האחדות
ראיון של פעם בשנה: עורך 'כפר חב
תמונות: באדיבות המצלם

עורך השבועון 'כפר חב"ד', איש התקשורת החב"די ר' מנחם כהן, העניק אמש (חמישי) ראיון נרחב להרצל קוסאשוילי בתכנית ליל שישי ברדיו COL - וסיכם את שנת תשפ"א הסוערת, כמי שעמד בצומת מרכזי של דיווח ההתרחשויות בעולם החב"די.

"יש אירועים חב"דים מרכזיים, שעומדים במוקד השיח, אולם עד סוף השנה נשכחים", מסביר כהן. "בפרויקט סיכום שנה יש ממד מעניין שלמעשה מנציח את כל אותם אירועים חשובים, וגורם לחוות אותם מחדש. כלי התקשורת שמשקיעים - גם סוקרים מה התפתח מאז המקרה הדרמטי ועד סיום השנה".

השנה, תשפ"א, ארעו שורה של אירועים דרמטיים. מהקורונה והחיסונים והסגרים, ועד החלפת השלטון, בישראל ובארצות הברית. בתווך - אסונות במירון ובמיאמי. זו הייתה שנה סוערת ללא ספק. גם בגזרה החב"דית התרחשו לא מעט אירועים משמעותיים.


האזינו לראיון המלא >>>

האזינו לתוכנית המלאה לפי נושאים >>


"היה את הזום הארוך אחרי כינוס השלוחים, שנמשך יותר ממאה שעות ברציפות וגרם גם לחברת זום העולמית להתפעל ברשת החברתית", שחזר כהן, "היה כמובן גם את סיום הרמב"ם ואת מעמד הכנסת ספר התורה של ילדי ישראל".

כהן בחר להתמקד ולפתוח את הסיכום דווקא ביוזמת האחדות שהוביל רבה של רוסיה, השליח הרב בערל לאזאר, שלדבריו מצמיחה פרות ומובילה לשיתופי פעולה בקרב עשרות שלוחים נוספים ברחבי העולם.

עורך כפר חב"ד אף מספר על מסר שהעביר הרבי במהלך שיחה באחת ההתוועדויות, לפיו הרבי אינו מרוצה מבחירת "אנשי שנה" כסיכום שנה חולפת. הסיבה: תיחום פעולת הנבחר רק לשנה הנוכחית. זו הסיבה שבעיתון כפר חב"ד לא עורכים את הפרויקט, שקנה לו בעבר שביתה בעיתונות העולמית.

המשך הראיון עסק בעיתוני 'כפר חב"ד' שלעתים נדירות מוקדשים לדמות אחת, בעקבות פטירתה. כהן מסכים כי מדובר בתופעה חדשה יחסית. "בעבר היה אולי רק על הרב חודקוב, המזכיר של הרבי", הוא שולף ידע היסטורי-פנים מערכתי מרשים.

השנה נפטרו כמה מן האריות שבחבורה. החל מהשליח לאיטליה, הנחשון, הרב גרשון מענדל גרליק, עבור ברב יוסף צבי אייזנבך וכלה בחוזר של הרבי הגאון החסיד רבי יואל כהן ע"ה. כל אחד מהם זכה לגיליון זיכרון ייחודי בעיתון.

"אפשר לומר שזו לא רק הנצחה של הדמות", מסביר כהן, "זו הנצחה של הפעילות הכבירה שלהם. כל אחד מהם השפיע בדרכו על אלפים רבים. הסיפור שלהם הוא הסיפור של דור השביעי, של הדור כולו".

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
בעבר
כ"ח אלול ה׳תשפ״א
גם על אפרים וולף היה עיתון שלם שהוקדש רק אליו.
וגם על הרב אשכנזי וזושא ריבקין
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.