מנדי ברגר | יום כ"ה אלול ה׳תשפ״א 02.09.2021

כשהרבי ענה: לימוד חת"ת ייתן בריאות ואריכות ימים | צפו

מדור שבועי ב-COL: 'בודפוסט' - עם מסר לשבת קודש מאת הרב שמואל רסקין, שליח חב"ד בבודפשט בירת הונגריה
כשהרבי ענה: לימוד חת

ר' אהרון דנדרוביץ, מורה מלונדון, מספר: כשהייתי בן 5 אבא שלנו חלה מאוד. המצב שלו היה מדאיג, והרופאים חששו כי לא יאריך ימים. באופן מפתיע הוא החלים, וחי מאז אותו מקרה עוד שנים רבות מאוד. לימים, אחרי שאבא נפטר, הגיעו המון אנשים לנחם אותנו בימי השבעה. אחד מהם היה ידיד אישי קרוב של אבא שלי, בשם ישראל רודז'ינסקי, שסיפר לנו סיפור מרגש במיוחד:

"אני ואבא שלכם זכרונו לברכה, היינו חברים בלב ובנפש. עברנו ביחד את מחנות ההשמדה של הנאצים, את כל הטרגדיות והתופת, ובחסדי ה' ניצלנו והגענו לגור בלונדון. כמו שאתם יודעים, לפני יותר מ-40 שנה אבא שלכם חלה במחלה קשה, והמצב היה מדאיג ביותר. אחד הרופאים הציע לעשות לו ניתוח במוח, בכדי לנסות להציל אותו, אבל היה חשש גדול שאולי המוח יפגע, ואז אבא שלכם יהפוך חס וחלילה למשותק כליל לכל ימי חייו".

"אבא שלכם לא ידע מה לעשות, אז אני הצעתי לאבא שלכם שיכתוב מכתב ויבקש עצה וברכה מרבנים גדולים מכל רחבי העולם. שלחנו את המכתב עם בקשת העצה ל-23 רבנים בכל העולם. אף אחד לא החזיר תשובה, חוץ ממכתב אחד, מהרבי מליובאוויטש. והרבי כתב שאבא שלכם יקבל על עצמו ללמוד כל יום את שיעורי  החת"ת - השיעורים היומיים בחומש, תהילים ותניא, וזה ייתן לו בריאות ואריכות ימים".

"מיד התקשרתי למזכירות של הרבי, והסברתי שאבא שלכם לא במצב בריאותי שהוא יכול ללמוד. מה עושים? המענה שהתקבל: שאחד מקרובי המשפחה שלו ילמד בשבילו. הסברתי שאבא שלכם איבד את כל המשפחה שלו בשואה, ועכשיו יש לו כמה ילדים קטנים, שכרגע הם עדיין צעירים מדי, אולי יוכלו ללמוד בהמשך כשיגדלו. מה לעשות? התשובה לא איחרה לבוא: אם כך, שאחד מהחברים ילמד בשבילו. אז אני החלטתי ללמוד יום-יום את שיעורי החת"ת, וכך עשיתי. אחרי שישה שבועות, באופן מפתיע אבא שלכם הבריא ולא היה צריך ניתוח. מאז אותו מקרה הוא חי עוד 40 שנה".

את פרשת נצבים אנחנו קוראים לפני ראש השנה, ובה מופיע הפסוק המפורסם: 'אתם נצבים היום כולכם'. מובא בזוהר הקדוש: שבכל פעם שהמילה 'היום' מופיעה בתנ"ך, הכוונה היא ליום הגדול, יום הדין והמשפט, ראש השנה. מפה אנחנו לומדים את שני העקרונות שהעם שלנו מבוסס עליהם, ובחודש תשרי אנחנו צריכים לחדש את אותם עקרונות.

העקרון הראשון: שאנחנו צריכים לעשות כל מאמץ כדי לשוב אל ה', להוסיף ולהרבות במעשים טובים שמחברים אותנו אל אבינו שבשמים. העקרון השני: לשוב אל ה', אבל ביחד! להתחבר ולהתאחד ביננו. כשה' יתברך רואה שאנחנו, הילדים שלו, מתחברים ומתאחדים, אז הוא מברך אותנו, כמו שנאמר: "ברכנו אבינו כולנו כאחד". ואז, כשאנחנו מגיעים ליום הדין והמשפט, ולחתימת הדין ביום הכיפורים, אנחנו באים במעמד של 'נצבים' - חזקים ובטוחים שהכול יהיה כמו שצריך.

חברים יקרים, חלפה שנה, והנה עכשיו אנחנו לפני שנה חדשה - תשפ"ב. אני רוצה מכל הלב לברך את כל אחד ואחת באופן אישי, שהקדוש ברוך הוא ייתן לנו כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה, בטוב הנראה והנגלה, מתוך בריאות נכונה, עם נחת מכל בני המשפחה, שפע של פרנסה וגשמיות טובה, והכל מתוך שמחה וטוב לבב.

*

צפו בווידאו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.