מנדי ברגר | יום כ"ה אלול ה׳תשפ״א 02.09.2021

מדוע בית המשפט מנע הקמת העתק של 770 במושב מירון?

בימ"ש השלום בטבריה קבע כי החלטת האסיפה הכללית של מושב מירון שהקצתה שטחים להקדש של חב"ד לצורך הקמת העתק מרכז חב"ד העולמי - התקבלה שלא כדין • חב"ד במירון: "נערער, הפגם היחיד שמצא ביהמ"ש הוא טכני לגמרי בכינוס הוועד"
מדוע בית המשפט מנע הקמת העתק של 770 במושב מירון?
צילום ארכיון: מנדי הכטמן

בית משפט השלום בטבריה קיבל את תביעת אגודת ‘מירון מושב עובדים’ לבטל הסכם בינה לבין הקדש חב”ד, להקמת העתק של בניין מרכז חב”ד העולמי-770 בניו יורק, בלב המושב.

לפי דיווח של ניצן שפיר ב’גלובס’, ביהמ”ש קבע כי ההחלטות שבהן אושר המיזם התקבלו שלא כדין וביטל אותן.

בשנים 2011-2014 קיבלו הוועד המנהל והאסיפה הכללית של המושב החלטות להקצות קרקעות לצורך הקמת העתק של בניין 770. את המיזם קידם ר' מרדכי הלפרין, תושב המושב, חסיד חב”ד, ששימש בעבר כיו”ר האגודה השולטת בקרקעות המושב ונחשב לאדם החזק במושב.

לפי הדיווח, התביעה של המושב הוגשה, באמצעות עוה”ד אלירן סטריכמן והלנה מיידמן ממשרד תדמור-לוי נגד הרב הלפרין, בנו יוסף, ונגד עמותה והקדש פרטיים, המנוהלים על-ידי חסידי חב”ד. בתביעה נטען כי נציגי חב”ד “רקמו תוכנית להשתלט על שטחים במושב”.

השופטת אפרת הלר קיבלה את תביעת המושב וקבעה כי החלטת האסיפה הכללית של המושב להקצות מקרקעין למיזם של חב”ד התקבלה שלא כדין. בין היתר קבעה השופטת כי לחברי האגודה לא הוצגה התמונה המלאה באשר למצב הדברים לפני אישור המיזם וכי מדובר בפגם מהותי.

עם זאת, ביהמ”ש דחה חלק נכבד מטענות מושב מירון. כמו כן נדחו טענות לשחיתות, לניסיון השתלטות כוחני ולזיוף עושק וכפייה מצד הרב הלפרין ובנו. לאור זאת נפסק כי רק הקדש חב”ד ישלם הוצאות משפט בגובה 15 אלף שקל.

עוה”ד אלירן סטריכמן והלנה מיידמן ממשרד תדמור לוי, אשר ייצגו את המושב: “בית המשפט לא יכול היה להישאר אדיש למתחולל, והדגיש בהחלטתו כי הפגמים באופן שבו פעלו הנתבעים אינם טכניים כי אם מהותיים, וכי יש לבטל את המיזם מאחר שלא אושר כדין במוסדות האגודה”.

עוה”ד מוטי בייץ ודוד שמואלביץ ממשרד יגאל ארנון, שייצגו את הקדש חב”ד ויוסף הלפרין, מסרו כי יערערו. “נקבע נחרצות כי משפחת הלפרין פעלה בניקיון כפיים מוחלט. כל הטענות נגדם הופרכו. ראיה לכך ניתן לראות בפסיקת הוצאות נמוכות במיוחד. הפגם היחיד שמצא ביהמ”ש הוא טכני לגמרי בכינוס הוועד”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.