מנדי ברגר | יום כ"ד אלול ה׳תשפ״א 01.09.2021

ספר תורה, בית כנסת ומד"א חדש: חגיגה משולשת בחריש

קהילת חב"ד בעיר חריש לבשה חג: אירוע היסטורי ומרגש של הכנסת ספר תורה בשילוב חנוכת בית הכנסת • בעיצומו של האירוע הוכרז על הכתרת הרב לוי יצחק אפשטיין לרב ומרא דאתרא של קהילת חב''ד
ספר תורה, בית כנסת ומד
צילום: יוסי בן שושן

האירוע החל בסיום כתיבת האותיות בבית התורמת הגב' החשובה דקלה בר דוד לעילוי נשמת אימה הגב' מרגלית בת דוד סינואני ע"ה. את האותיות האחרונות כתבו בני המשפחה, רבנים ואישי ציבור.

התהלוכה עשתה את דרכה לאורך רחוב גפן בעיר, כשהיא מלווה בחברי קהילת חב"ד ומשפחותיהם, בשמחה וריקודים לכבוד התורה. את התהלוכה הוביל רכבו המפואר של 'שר השמחה' עמי מיימון, כאשר מאות מתושבי העיר מצטרפים מהבניינים הסמוכים ולוקחים חלק בשמחה. במהלך התהלוכה נהנו הילדים שהשתתפו משלל הפתעות וממתקים, צמידים זוהרים ועוד.

בסיום התהלוכה המתינו לקהל הרב ברחבת בית הכנסת שולחנות עם כיבוד קל, שתיה ו'לחיים' כיד המלך, כהכנה לקראת מנהג ההקפות. על ניהול ההקפות והרקדת הקהל הופקד עמי מיימון, שבסגנונו המיוחד הרים את האווירה כמו שרק הוא יודע.

כשהגיע שלב מכירת ההקפות, הקהל יצא מגדרו ועל פי הסכומים ש"התעופפו" באוויר אפשר בקלות היה להתבלבל ולחשוב ש''שמחת תורה'' כבר כאן...

בסיום ההקפות והריקודים, הוכנס ספר התורה החדש אחר כבוד לארון הקודש המפואר של בית הכנסת ובאי החגיגה המוזמנים עברו לסעודת המצווה וחגיגת חנוכת הבית סביב שולחנות ערוכים אשר הוכנו מבעוד מועד ברחבת החנייה של בית הכנסת.

את הארוחה החגיגית הנחה בטוב טעם מיימון, שהזמין את הרבנים והאורחים לשאת דברי תורה וברכה לרגל המעמד ההיסטורי.

הרב דוד כהן, שליח הרבי לעיר חריש כובד בקריאת מכתבו של הרבי כנהוג. לאחר מכן כובד בן התורמת, הבחור התמים אביתר בר דוד לשאת דברים. 

על גבי מסך ענק הוקרנה מצגת שהציגה את ההווי המיוחד הקיים בקהילה.

בשיאו של המעמד הכריז הרב אביחי כהן, שליח הרבי לקציר-חריש, על הכתרתו הרשמית של הרב לוי יצחק אפשטיין לרב ומרא דאתרא של קהילת חב''ד, והקריא את כתב הרבנות עליו חתמו הרבנים וציבור אנ"ש.

בשנים האחרונות מלווה הרב אפשטיין את הקהילה ומשמש בפועל כרב הקהילה ומורה צדק. הרב אפשטיין ידוע לכולם בגישתו הנעימה לכל ולזכותו זקופה התפתחות משמעותית של הקהילה ופיתוחה הן בגשמיות והן ברוחניות. לקראת המעמד ההיסטורי, הוחלט בקהילה, יחד עם מנהלי בית חב''ד בעיר, לנצל את ההזדמנות ולערוך הכתרה רשמית.

בהמשך לכך, כובדו האורחים החשובים, חברי בי''ד רבני חב''ד, הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, והרב ישראל יוסף הכהן הנדל, לעטוף את הרב אפשטיין בטלית כנהוג. הרב ברך בהתרגשות ניכרת את ברכת "שהחיינו" ונשא דברים. 

בין האורחים שכיבדו בנוכחותם את האירוע, ניתן למנות את ראש עיריית חריש, מר יצחק קשת, שבמהלך הערב הוענק לו שי מכובד כאות תודה והוקרה על חלקו ופועלו למען קהילת חב"ד בעיר.

כמו כן השתתפו באירוע: הרב שמואל דוד רייסנר, מד"א קהילות הקודש חריש. הרב אשר זיגדון, רב קהילת "לעבדך באמת". הרב יצחק אלגביש, רב קהילת "ראשית תבואתו". הרב שלמה קדוש, רב קהילת "אהבת חיים". הרב אוריאור בראל, ראש מוסדות "חסדי אבות". הרב דוד ברנד, רב קהילת "כוכבי אור" דחסידי ברסלב. הרב נפתלי ליפסקר יו"ר ועדת הסניפים ב'צעירי אגודת חב"ד'

את הערב המוצלח והמרומם הפיקו ביד רמה ר' שחר שלג וחברי קהילה נוספים, אשר תרמו מזמנם וממרצם.

לקראת סיום הערב, הכינו האחים השלוחים לעיר חריש הרב אביחי והרב דוד כהן ביחד עם הרב לוי יצחק אפשטיין הפתעה מיוחדת והעניקו שי מיוחד לר' שחר שלג,  יו"ר ועד קהילת חב"ד אשר עמל רבות על הפקת האירוע וכן פועלו הרב למען הקהילה בעיר

חברי הקהילה איחלו לרב אפשטיין שיאריך ימים על ממלכתו, ולחברי הקהילה היקרה שתפרח ותשגשג ותהווה מגדלור של תורה וחסידות בעיר חריש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.