מנדי ברגר | יום כ"ד אלול ה׳תשפ״א 01.09.2021

כיצד נעניק לבן הזוג תחושה של ערך וחשיבות? | פרק ט'

גם לקבלה יש תפקיד מאוד חשוב. באמצעות הקבלה אנו מעניקים לבן הזוג שלנו תחושה של ערך וחשיבות, וגם מאפשרים לו לחוות את הנתינה באופן בריא וטוב, ולא בבחינת "לחם חינם" • טור זוגיות מאת המאמן והמטפל החב"די ר' מנחם סעיד
כיצד נעניק לבן הזוג תחושה של ערך וחשיבות? | פרק ט'
צילום: shutterstock

דיני ויוסי נשואים למעלה מעשור, ויש להם 5 ילדים מתוקים. יוסי עובד כיועץ משכנתאות ודיני מנהלת גן. יוסי הוא טיפוס נוח. כל מה שאשתו רוצה הוא מפרגן לה בשמחה, ואין לו דרישות ממנה. הוא תמיד זוכר לציין את יום ההולדת שלה, במתנה או בשוקולד טוב. לעיתים הוא גם מפנק אותה בכל מיני דברים, "סתם, כי חשבתי עלייך" הוא אומר. בבוקר, כשדיני שואלת אותו מה להכין לו הוא תמיד עונה לה, אין צורך, אל תטרחי, אני כבר אסתדר או שאקנה משו... פעמים בודדות הוא בא אליה עם בקשה. הוא אבא טוב, מכיל ורגיש, בקיצור אדם מושלם. כל המשפחה מעריצה אותו, ורואה אותו כאישיות מיוחדת.

אולם דווקא דיני חווה את המציאות קצת אחרת. היא מוצאת את עצמה ממורמרת בתוך הנישואין, והיא לא מבינה למה. משהו תקוע שם. מוסיפה לכך העובדה שכולם מעריצים את דמותו של בעלה, מה שגורם לה להרגיש שחווית המירמור שלה מולו הינה חסרת פרופורציות. בשל כך דיני חשה מבולבלת עוד יותר...

למה? מדוע דיני מרגישה כך? הלא יש לה את כל הסיבות הטובות להיות מאושרת ושמחה בבעלה ובזוגיות שלהם. ובכן, בשורות הבאות ננסה לעזור לדיני לעמוד על טיב הרגשתה.

יתכנו כמה סיבות לחוויה של דיני. בקטע הבא נתייחס לשני גורמים אפשריים.

כל אדם מעוניין להיות משמעותי בעיני עצמו ובעיני החברה. נשאל את עצמנו, היכן המקום בו אנו מרגישים נינוחים? התשובה לכך: במקום שבו אנו מרגישים בטוחים. והיכן אנו חווים תחושת ביטחון? במקום בו אנו מרגישים רצויים, משמעותיים ומועילים. כלומר במקום בו אנו מרגישים שזקוקים לנו ואנו תורמים בעשייה שלנו, החוויה היא טובה. האמת היא שלכל אדם יש צורך לשלוט. שליטה לא במובן השלילי, אלא במשמעות של הובלה, הנהגה. כאשר אנו שולטים במצב אנו רגועים יותר. בשל כך, כאשר אנחנו מרגישים שאנו מועילים, פירושו של דבר שזקוקים לנו, ואנו משמעותיים. כלומר, יש לנו את היכולת להשפיע ולפעול על זולתנו.

מי הם האנשים שאותם אתם אוהבים? הם אלה שעל ידם אתם מרגישים קיימים, משמעותיים ומועילים. כשאנו נמצאים בסביבה של אנשים כאלה, אנו חשים טוב.

דיני מעוניינת להרגיש משמעותית עבור יוסי, אך התנהלותו מולה לא מאפשרת לזה לקרות. כשיוסי דוחה את 'מתנתה' פעם אחר פעם, היא חשה לא מספיק שווה ולא משמעותית. בנוסף לכך, בשל העובדה שיוסי נותן המון מעצמו, דיני מרגישה צורך עוד יותר להשיב לו כגמולו. אי מימוש הרצון והצורך שלה לתת ולהעניק לו בחזרה, ממקם אותה בעמדה ה'נזקקת'. אלו הגורמים לתחושת המירמור של דיני.

לסיכום, גם לקבלה יש תפקיד מאוד חשוב. באמצעות הקבלה אנו מעניקים לבן הזוג שלנו תחושה של ערך וחשיבות, וגם מאפשרים לו לחוות את הנתינה באופן בריא וטוב, ולא בבחינת "לחם חינם". בקיצור, קבלה היא נתינה לא פחות מנתינה ממשית, ובמידה מסוימת, אף יותר.

מדוע יוסי בוחר להתנהל כך? על כך נדבר בטור הבא.

בהצלחה לכולנו!

מנחם סעיד

מטפל זוגי, יועץ בקדושה, מדריך שידוכים וחתנים ומאמן אישי NLP

קליניקה – רש"י 7 קרית מלאכי

לתגובות: 0528622770 – [email protected]

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.