חרדים10 | יום כ"ג אלול ה׳תשפ״א 31.08.2021

ליד נתיבות: ילד בן 6 נמצא ברכב ללא רוח חיים

מאיר ישראל עשוש ז”ל, ילד כבן 6, בן למשפחה חרדית, אותר בצהריים (שלישי) ללא רוח חיים ברכב של הוריו בחניון של קרית חינוך שדות נגב הממוקם בסמוך לעיר נתיבות
 ליד נתיבות: ילד בן 6 נמצא ברכב ללא רוח חיים
צילום: זק"א

טרגדיה: מאיר ישראל עשוש ז”ל, ילד כבן 6, בן למשפחה חרדית, אותר בצהרים (שלישי) ללא רוח חיים ברכב של הוריו בחניון של קרית חינוך שדות נגב הממוקם בסמוך לעיר נתיבות.

הילד הגיע למקום בשעות הבוקר עם אביו, תושב מושב זמרת, שמלמד בבית ספר סמוך בקריית החינוך. מסיבה שעדיין אינה ברורה הושאר במכונית במשך כמה שעות.

בר יוחאי דחבש מפקד זק״א נתיבות שטיפל בזירה, אמר: ״מדובר באירוע טראגי, ילד כבן 6 נסע הבוקר עם אביו לבית הספר בו הוא לומד והאב משמש כמורה, לקראת השעה 13:00 האב חיפש את בנו כדי להחזיר אותו הביתה וגילה שהוא כלל לא הגיע ללימודים. כשבדק ברכב גילה את בנו בפנים ללא רוח חיים, אזרחים במקום התחילו פעולות החייאה, לצערי פראמדיק מד״א נאלץ לאשר את מותו במקום. מתנדבי זק״א צוות נתיבות טיפלו בכבוד המת בזירה הקשה ומסייעים למשפחה בכל הנדרש.״

פניאל בוסקילה, חובש איחוד הצלה, שהגיע לזירה: “בסיוע חובשים נוספים של איחוד הצלה ביצענו בו פעולות החייאה בזירה. למרבה הצער בתום מאמצי ההחייאה נקבע מותו”.

רפי בביאן, קב”ט שדות נגב סיפר בתוכנית רדיו: “אני מכיר טוב את המשפחה. זה מראה שאף הורה לא היה רוצה לראות. אנחנו מתמקדים כרגע עם צוותי הרווחה של המועצה באבא שנמצא כאן ובאמא. בילדים, בכיתה שלו. זה אסון גדול. האבא הגיע איתו בבוקר. הוא נכנס ללמד ולא ברור איך הוא לא זכר שבנו באוטו”.

מהמשטרה נמסר:  “פתחנו בחקירת נסיבות מותו של ילד כבן 5 וחצי, שאותר כשהוא ללא רוח חיים ברכב באזור קרית החינוך שדות נגב. אביו של הילד נמצא במקום עם חוקרי המשטרה, שפתחו בחקירת נסיבות מותו”.

לפי נתוני ארגון ‘בטרם’ לבטיחות ילדים, זהו המקרה החמישי מתחילת שנת 2021 של תמותה כתוצאה משכחה או הילכדות ילדים ברכב.

מאז שנת 2010 נהרגו 39 ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב (כולל המקרה היום).

אורלי סילבינגר, מנכ”לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: “החופש הגדול מסתיים עם אסון גדול למשפחה נוספת שאיבדה את הילד שלה. מחקרים מראים ששכחת ילדים ברכב מתרחשת בעיקר בשל שינוי שגרה, עייפות וסטרס.

“לפנינו עוד חודש שלם של חגים וחופשות, שבהם הסכנה לשכחה ברכב עולה. אנחנו קוראים להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה – מאמצים הרגל מציל חיים: בסוף כל נסיעה פותחים את הדלת האחורית ברכב, מתקשרים לבן או בת הזוג או משאירים חפץ חיוני בספסל האחורי.

“החל מ-1 במרץ 2022 ייכנס לתוקפו החוק המחייב להתקין ברכב מערכת חכמה למניעת שכחת ילדים. אנו ממליצים להורים להקדים ולרכוש מערכת חכמה המותאמת לצרכי המשפחה”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.