מערכת COL | יום כ"ג אלול ה׳תשפ״א 31.08.2021

שירי דבקות: כ-2,000 בני נוער באירוע סליחות מיוחד של חב"ד

צינת הלילה הירושלמית השתלבה בהתעוררות הגדולה של הצועדים שהיו עוד תחת הרושם מהערב הגדול • האמן עקיבא תורג'מן והאחים רביבו בשירי סליחות ונשמה • קטע וידאו של הרבי הוקרן, והקהל שאג: "אמן"
שירי דבקות: כ-2,000 בני נוער באירוע סליחות מיוחד של חב
קרדיט צילום: חיים טויטו

סיורי הסליחות של חב"ד בקמפוס וחב"ד לנוער הפכו למבוקשים מאוד בקרב הנוער והסטודנטים. כולם ממהרים להשתתף ולהירשם אל הסיורים על מנת לזכות להשתתף בחוויה המאירה והמעוררת ולא לפספס אותה חלילה.

בשנים עברו השתתפו בסיורים קרוב לאלף צעירים. בעקבות הביקוש הרב, החליטו באירגונים להגדיל את כמות המשתתפים ולהפוך את הסיור לאירוע גדול ככל שניתן.

לקראת חודש אלול נפתחה ההרשמה אצל השלוחים והשליחות לערב סליחות ענק שיערך בבנייני האומה. הרישום לאירוע הותנה בהשתתפות סמלית ומוזלת, על מנת לגרום למשתתפים לייקר ולהעריך את הדבר. בפועל השתתפו באירוע למעלה מ-2.000 בני נוער וסטודנטים. 

את הערב הנעימו האמן והיוצר עקיבא תורג'מן יחד עם האחים רביבו ובמשך שעה ארוכה הקהל כולו שר בדבקות שירי סליחות ונשמה. את המופע כיבד בנוכחותו רבה של ירושלים, הגרש"מ עמאר, שהרעיד את לבבות הצעירים וערך יחד עמם קבלת עול מלכות שמיים ובסיומו פייטו בקול רעש גדול את פיוטי הסליחות הנודעים.

רעד עבר בקהל כאשר על מסכי הענק הופיע קטע וידיאו של הרבי, בו נראה הרבי מברך את כלל ישראל לקראת השנה החדשה על סדר הא'-ב', והקהל בבנייני האומה ענה "אמן" על כל אות ואות. זה היה רגע של התעלות ודבקות מלאת התקשרות אל נשיא הדור, המשלח של כל השלוחים, אשר הביאו את אותם צעירים עד הלום.

רגע מרגש נוסף נרשם כאשר תוך כדי האירוע עלו על הבמה בזה אחר זה, סטודנטים ונערים שסיפרו בגילוי לב מה מסמל סליחות עבורם והעידו בכנות על מידת ההשפעה שהשפיעו ארגוני חב"ד לנוער ובקמפוס על חייהם. 

הערב, שהתקיים בהפרדה מלאה, סיפר את סיפור הצימאון של הצעירים בישראל וחשף את רמת ההשתוקקות והתשוקה אל הקדושה והטהרה. 

בסיום הערב בבנייני האומה, הקהל כולו יצא לרחובות ירושלים בואכה הכותל המערבי. צינת הלילה הירושלמית השתלבה בהתעוררות הגדולה של הצועדים שהיו עוד תחת הרושם מהערב הגדול.

בתום הערב, כשכולם ניצבו ברחבת הכותל, היה ניתן לראות את הרצינות שבה נאמרו הסליחות על ידי המשתתפים, רצינות מלאת רצון גדול להתקרב יותר אל אבינו שבשמיים. 

הנערים והסטודנטים לא הפסיקו להתרגש ולהודות לשלוחים שדאגו להביא אותם מכל רחבי הארץ, כשהם מביעים הערכה עמוקה על ההפקה המושקעת והמרגשת.

הרב משה שילת, מנהל ארגוני חב"ד לנוער ובקמפוס, מדגיש בפנינו כי ההישג הגדול של מופע הסליחות השנה נאמד בכמות המשתתפים הגדולה שהשלוחים הצליחו להביא. "מערך של למעלה מ-100 אוטובוסים", מונה הרב שילת, "שבאו מכל בתי חב"ד לנוער ובקמפוס הפרוסים ברחבי הארץ. כל שליח הביא לפחות אוטובוס אחד, המהדרין שתיים והמהדרין מן המהדרין אף שלושה אוטובוסים מלאים". 

"האירוע כולו", מציין הרב משה שילת, "התקיים לזכרו ולעילוי נשמתו של איש החסד הדגול והנודע, מר יוסף ספרא שהלך לעולמו בשנה האחרונה. בני משפחת ספרא אף צפו באירוע ‏ממקום מושבם בחו"ל ומסרו בעיניים דומעות דברי ברכה ותודה לכל המשתתפים, בדבר הזכות האדירה לקחת חלק באירוע כזה גדול שבו השתתפו אלפי צעירים בערב ראש השנה בירושלים עיר הקודש".

בהנהלות הארגונים של חב"ד לנוער ובקמפוס, מסכמים בסיפוק את המופע הגדול שנערך ואומרים כי המציאות עלתה על כל דמיון. המנהלים מבטיחים שזו רק התחלה של מסורת שעוד תמשיך להתעצם ותגדל בעזרת השם בכמות ובאיכות. ‏

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.