מערכת COL | יום כ"ב אלול ה׳תשפ״א 30.08.2021

רייניץ: "הכי יקר לחלות בניו יורק. כדי לממן צריך למכור בית"

החל מסוף השבוע יעשו דרכם אלפי תמימים מארץ הקודש לחצרות קדשינו בית חיינו 770 ל'תשרי עם הרבי' • עם הזינוק במחירי הכיסוי הביטוחי בשל הקורונה, יש שחושבים 'לדלג' על זה - ולטוס ללא ביטוח רפואי מתאים • סוכן הביטוח החב"די ר' יוסי רייניץ 'עושה סדר' בנושא, על ביטוחים ועלויות ומזהיר בראיון ל-COL: "עלות טיפול בחולה קורונה קשה בניו יורק – בין 35-40 אלף דולר ליום"
רייניץ:
סוכן הביטוח החב"די ר' יוסי רייניץ, על רקע אילוסטרציה (צילום: שניאור שיף, COL)

החל מסוף השבוע יעשו דרכם אלפי תמימים מארץ הקודש לחצרות קדשינו בית חיינו 770 לעשות 'תשרי עם הרבי'.

 לא כולם מודעים לסיכון של נסיעה ללא כיסוי ביטוחי, ובמיוחד כשמחירי הביטוח מאמירים בשל הקורונה - יש כאלו שחושבים 'לוותר' על זה.

סוכן הביטוח החב"די ר' יוסי רייניץ מתראיין ל'רדיו COL' בהגשת הרצל קוסאשוילי.

הקורונה ייקרה את הפוליסות של הטסים לחו"ל. בכמה?

יוסי רייניץ: "הקורונה לא רק ייקרה אלא שינתה את כל התפיסה של חברות הביטוח. בתחילת הקורונה הן שילמו סכומי עתק בעיקר בארה"ב, ופשוט 'הורידו את השאלטר' ולא ביטחו בכלל. במשך השנה האחרונה יש עליות וירידות במחירי הביטוח, בהתאם למצב התחלואה. הדרמה בימים האחרונים היא סביב הנסיעה לאוקראינה ואומן. בחברות הביטוח חוששים שיש שם תחלואה המונית ונכון להיום עצרו הביטוח לאומן.

כרגע יש רק שתי חברות מבטחות לשם, וגם הן העלו את הביטוח בין 100 ל-200 אחוז וגם שינו את התנאים שרק עם תו ירוק הם מוכנות לבטח".


כנסו עכשיו ותהנו מטיסה בטוחה לחצו כאן>>>


אדם שלא מבוטח וחלה בקורונה בארה"ב. כמה עלות אישפוז של דבר כזה?

"בניו יורק הכי יקר בעולם להיות חולה. חולה קורונה בניו יורק שנזק לטיפול נמרץ, העלות היא 35-40 אלף דולר ליום. כעת אפשר להבין למה חברות הביטוח ברחו בתחילת הקורונה. כעת רוב חברות הביטוח מבקשות תוספות של כ- 50 אחוז ולמבוגרים העלו את המחיר בין 100 ל-200 אחוז גם כן.


להאזנה לראיון המלא:


המחיר מושפע באופן ישיר מנתוני התחלואה?

"בהחלט. יש חברה ישראלית שביטחה עד היום לארה"ב וכעת היא לא רוצה לבטח לשם בכלל. בלי קשר לקורונה, במקרה של פציעה ושבר ברגל, עלות הטיפול בניו יורק היא 7-8 אלף דולר. היו לי כמה מקרים של בחורים מבוטחים בישיבה ב'קבוצה' שהיו צריכים לעבור ניתוח אפנדיציט. בארץ באופן פרטי נניח זה היה עולה 10 אל"ש. היה מקרה של בחור שעשה ניתוח ושוב ניתוח והחברה שילמה כמעט חצי מליון שקל! בכל מקום אחר בעולם זה היה עולה כעשירית מזה.

מה העלויות הביטוחיות של בחורים שטסים לקבוצה למשך שנה שלימה?

"אנשים טובים מצאו דרך לתת מענה רפואי דרך התכנית 'מדיקייד' (תוכנית ביטוח בריאות פדרלית-מדינתית). נרשמים ומקבלים כיסוי ביטוחי ללא תשלום והכיסוי הוא מצויין. אנחנו יחד עם הנהלת הישיבה הבנו שזה באמת חוקי והכל בסדר. מה שאנו מציעים שבחודש הראשון כדאי לעשות ביטוח ובמשך החודש הזה יקבלו את ה'מדיקייד' למשך כל השנה.

בעבר בחורי הקבוצה היו משלמים 660-700 דולר לשנה. אבל בכל זאת, הנטל נופל על ההורים בנוסף לשכר הלימוד לישיבה, וכמה שקלים שהם צריכים לשלם כל חודש עבור 'דמי כיס' וזה העיק מאוד על התקציב המשפחתי. אמנם תפקידי לבטח, אך בכל זאת אני שמח שיש פתרון ביטוחי מסודר לבחורים.


כנסו עכשיו ותהנו מטיסה בטוחה לחצו כאן>>>


 

לגבי בחורים שמתכננים לטוס בלי כיסוי ביטוחי, מדגיש רייניץ:

"כשקורה ל"ע אירוע בריאותי משמעותי, צריך למכור בית כדי לממן דבר כזה, אנשים לא מבינים את זה. נכון, בעידן הקורונה זה עולה יקר יותר ויכול להגיע ל-100 עד 150 דולר. אבל זה כסף קטן מאוד ביחס למקרה של"ע יאלצו לשלם סכום כסף אדיר על אירוע בריאותי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.