חרדים10 | יום כ"ב אלול ה׳תשפ״א 30.08.2021

רגע לפני פתיחת שנה"ל הכללית: שיא בשיעור החיוביים

שיא מאז פרוץ הגל הרביעי: אתמול אובחנו 6,576  מאומתים חדשים בנגיף הקורונה ואחוז החיוביים עומד על 7.81 • פרופ' אש: "כרגע לא חושבים על הגבלות בחגים"
רגע לפני פתיחת שנה
בדיקה סרולוגית לילדה (צילום: COL)

על רקע פתיחת מערכת החינוך הכללית: מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שני) עולה כי אתמול אובחנו 6,576  מאומתים חדשים בנגיף הקורונה, כאשר אחוז החיוביים עומד על 7.81%, מתוך כ-90 אלף בדיקות – שיא מאז פרוץ הגל הרביעי.

במערכת החינוך אומתו אתמול 3,089 נדבקים מסך המאומתים היומי הכללי.  8.8% מבדיקות מערכת החינוך יצאו חיוביות –  נתון גבוה מהנתון הארצי.

מקדם ההדבקה עומד על 1.1.

בבתי הרפואה מאושפזים 1,167 חולי קורונה. 731 חולים במצב קשה, בהם 160 מונשמים.

מספר הנפטרים המצטבר עלה ל-6,990 מפרוץ המגפה.

הבוקר התראיין מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ נחמן אש בגל”צ: “אם שלושה מיליון ישראלים יתחסנו בחיסון השלישי עד ראש השנה – אז נראה ירידה ואנו נהיה בדרך החוצה מהגל הזה. ככל שנקדים להגיע למספר הזה נקדים את הסוף”.

הוא הוסיף: “כרגע לא חושבים על הגבלות בחגים אין סיבה לעשות את זה”.

על האופציה להטלת סגר בחגים, אמר פרופ’ אש: “סגר ירד מהפרק לקראת חגי תשרי, ככל שמגמת הבלימה של העלייה במספרי החולים הקשים תימשך. יש לנו פרפרים בבטן לקראת פתיחת שנת הלימודים”.

יומיים לפתיחת שנת הלימודים, 87,880 תלמידים נמצאים בבידוד, 32,528 מהם הם חולים פעילים. 4,288 אנשי צוות נמצאים בבידוד, כמחצית מהם חולים פעילים.

24% מהתלמידים מחוסנים, כאשר 749,770 התחסנו במנה ראשונה.

בציבור החרדי החלו הלימודים אצל הבנים כבר בר"ח אלול, ובסוף השבוע שעבר, אצל הבנות. משרד החינוך והבריאות חילקו לבתי הספר ערכות בדיקה עצמיות כדי לבדוק את התלמידים והתלמידות בפתיחת השנה.

בכיר במשרד הבריאות אמר הבוקר ל’כאן חדשות’,  כי בכל יום נוספים בישראל כ-100 חולי קורונה חדשים שמצבם קשה. לדברי הבכיר, לא מדובר בהכרח בחולים שאושפזו באותו יום, אלא במטופלים שמצבם החמיר ונעשה קשה. הוא ציין כי נוסף על כך, קיימים חולים שמצבם קשה גם בקהילה ובמוסדות הגריאטריים, שבמקרים רבים אינם נכללים בדיווחים השוטפים של משרד הבריאות.

הגורם הזהיר ואמר, כי זה לא הזמן לפתוח את מערכת החינוך, וציין שפתיחת שנת הלימודים בתוספת ההתקהלויות בחגים הקרבים, עלולות להמיט אסון על מערכת הבריאות. הבכיר הוסיף כי ברמות התחלואה כיום אין להסתמך רק על החיסונים, וטען שיש להטיל הגבלות שיקטינו הדבקות, כמו מגבלות התקהלות.

מנתונים שמגיעים לידי COL עולה כי למרות ששנת הלימודים נפתחה זה עתה, במרבית בתי הספר ותלמודי התורה של חב"ד ברחבי הארץ נסגרו כיתות בשל גילוי תלמידים מאומתים, כיתות נסגרו ותלמידים נשלחו לבידוד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.