שניאור דייטש | יום כ"ב אלול ה׳תשפ״א 30.08.2021

סופת ההוריקן 'איידה' מכה בלואיזיאנה; חב"ד מסייעת

סופת ההוריקן "איידה" הכתה אמש (ראשון) בדרום ארה"ב וגרמה לנזקים גדולים מאד בעיר ניו אורלינס שבלואיזיאנה • נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז על מדינת לואיזיאנה אזור מוכה אסון, והורה לשלוח סיוע • שלוחי חב"ד נערכים, מגינים על בתי הכנסת וספרי התורה ומתארגנים לסייע לנצורים
סופת ההוריקן 'איידה' מכה בלואיזיאנה; חב
עוטפים ספרי תורה בבית חב"ד, מפני הסופה "איידה"

סופת ההוריקן "איידה" הכתה אמש (ראשון) בדרום ארה"ב עם רוחות של כ-240 קמ"ש וגרמה לנזקים גדולים מאד בעיר ניו אורלינס שבלואיזיאנה. מליוני תושבים נותקו מהחשמל בעקבות הסופה שפגעה באורח קשה באזור. 

"איידה" נחשבת על פי המומחים לסופה החמישית בעוצמתה בהיסטוריה של ארה"ב, בדרגה 4. לפני 16 שנה בדיוק היכתה סופת הוריקן דומה בשם 'קתרינה' וחוללה נזקים אדירים. בינתיים נחלשה הסופה "איידה" לדרגה 2 עם רוחות של כ-175 קמ"ש.

בלואיזיאנה חוששים מנזקי הסופה, ובינתיים יש מספר הרוגים ונעדרים. בסופה 'קתרינה' נהרגו יותר מ-1800 בני אדם.

מושל לואיזיאנה ג'ון בל-אדוארדס אמר כי "הסופה פשוט עצומה. אפשר לראות גגות עפים ממבנים בכל מיני מקומות. זו אחת הסופות החזקות בשנים האחרונות".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הכריז על מדינת לואיזיאנה אזור מוכה אסון, והורה לשלוח לה סיוע פדרלי. ביידן אמר כי ההוריקן מסכן חיים וצפוי להותיר אחריו נזק אדיר וכי הממשל נערך לגרוע ביותר.

לצד החשש מנזקי הסופה, בלואיזיאנה מתמודדים עם עומס כבד בבתי הרפואה בשל תחלואת הקורונה שמטפסת במדינה ומציבה אותה במקום ה-3 מתוך 50 מדינות ארה"ב. במדינה חוששים כי פציעות המוניות יהפכו את בתי החולים שעמוסים גם כך למלכודת מוות.

 • 

ובנתיים, בחב"ד נערכים לסייע לנצורים, אלו שלא יכלו מסיבות שונות להתפנות מביתם עד יעבור זעם.

הרב פרץ קאזן, מחב"ד באטון רוז' אומר כי חב"ד מפעילה מתנדבים סטודנטים כדי לאתר מי שנצור בביתו ללא יכולת לצאת.

בניו אורלינס לואיזיאנה אומר שליח חב"ד הרב מענדל ריבקין כי "הרוב המכריע" מאנשי קהילתו נשארים בבית בעת הסערה. ספרי התורה של הקהילה נשארים בבית הכנסת ונחשבים לבטוחים כי הבניין שוכן מעל מפלס הרחוב, ואולם התפילה שבו ארון הקודש עם מעט חלונות.

הרב יוסי נמס שליח במרכז חב"ד במאטריה, אומר כי "זה עבורי 'דז'ה וו'" לאחר סופת הוריקן קתרינה שהיכתה כאן בדיוק לפני 16 שנה". הוא נסע מביתו מפני ההוריקן קתרינה וכעת עושה זאת שוב. חנוכייה גדולה עשויה פלדה וזכוכית צבעונית הממוקמת מחוץ לבית חב"ד הוסרה ממקומה והוכנסה פנימה לבית חב"ד.

נערכים להוריקן: החנוכייה מוסרת ומכנסת פנימה, לבית חב"ד


ארבעה ספרי תורה צופו בשכבות ניילון לפני שהונחו חזרה בארון הקודש, לקראת הבאות.

"יש לנו רשימה של אנשים שגרים לבד, מהם הרבה מבוגרים, ואנו מבקרים אותם באופן קבוע. הם לא התפנו", אומר הרב נמס. "נערכים לסיוע לנצורים בכל דרך אפשרית. אנחנו כרגע בידי הקב"ה".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.