תוכן שיווקי | יום י"ד אלול ה׳תשפ״א 22.08.2021

נדל"ן מסחריים בישראל - איך למצוא השקעה משתלמת?

מה עדיף להשקעה: נדל"ן מסחרי או נדל"ן מגורים? איך מוצאים מידע על השקעות בתחום ועם מי מתייעצים? השוק הכי חם גורם למאות משקיעים בשנה להכנס אליו ולהשקיע את כל כספם בנכסי נדל"ן מסחריים בישראל. מה בשוק הנדל"ן כל כך משתלם?!
נדל
קרדיט תמונה: freepik

נדל"ן מסחריים בישראל – נעים להכיר

העשור האחרון הביא עליה מהותית אצל תושבים ישראליים שבוחרים להשקיע בנדל"ן. העליה הזאת באה לידי ביטוי בעיקר בעקבות העליה במחירי הדיור. אפשרות ההשקעה בנכסי נדל"ן מסחריים בישראל הפכו להיות אפיק נזיל, ומושך במיוחד.

בהשקעות הנדל"ן ישנן מגוון רחב של השקעות: ההשקעות הקשורות לבתי מגורים כמו דירות, בתים פרטיים וכדומה, ההשקעות של נדל"ן מסחרי בישראל הקשורות אל משדרים, חנויות, שטחי תעשייה, שטחי מסחר, מפעלים מחסנים ועוד.

כשאנחנו סוקרים את עולם ההשקעות, חשוב שנדע מהם סוגי ההשקעות הקיימים בענף הנדל"ן:

  • השקעות אקזיט מסלול השקעה המורכב מהשקעת השבחה. רכישה של נכס למטרת השבחה, ומכירה בעלויות גבוהות יותר
  • השקעות בנדל"ן מניב מסלול שנועד במטרה ליצירת תשואה שנתית או חודשית. את התשואה משיגים דרך השכרת הנכסים שרכשתם להשקעה.
  • השקעות ספקולטיביות השקעה ספקולטיבית היא השקעה המיועדת ליצירת רווחי הון עתידיים. היא מיושמת במסגרת השקעות בקרקעות ובמגרשים. והיא משנה את הייעוד שלה בין לבין.
  • השקעה באגרות חוב ומניות למעשה מדובר בסוג של הלוואה למטרת ההשקעה בנדל"ן.

נדלן מסחריים בישראל – הנה מה שחשוב לכם לדעת

כל השקעה מחייבת אתכם לבדוק וללמוד מידע מוקדם כדי שתוכלו להשקיע את כספכם במסלול הטוב ביותר. במגוון של נכסים מסחריים להשקעה אתם חייבים לדעת עד כמה שונים מסלולי ההשקעה אחד מהשני. ולשם כך, מומלץ להיות מלווים באיש מקצוע שיוכל להכווין אתכם, לייעץ וללוות אתכם.

אם בכל זאת בחרתם ללכת ללמוד את התחום באופן עצמאי, או פשוט לבצע את התהליך לבד. חשוב שתדעו שישנם שני סוגים עיקריים להשקעה בנדל"ן:

  • נדל"ן למטרת מגורים כולל בתוכו דירות, בתי מגורים ומגרשים מיועדים למגורים.
  • נדל"ן מסחריים בישראל משרדים, שטחי מסחר, חנויות, מפעלים, מחסנים ומגרשים המיועדים למסחר בלבד.

בחיפוש אחר השקעה משתלמת בנדל"ן מסחרי תמיד חשוב לבחון את כדאיות ההשקעות. אם אתם למשל בוחנים השקעה בנדל"ן למגורים, חשוב שתאפיינו את סוג הנכס, גילו, מצבו, גודלו, וכמובן המיקום שלו.

אם אתם בוחנים נדל"ן מסחרי, מומלץ שתאבחנו גם האם המטרות של הנכס משרתות אתכם כראוי, בנוסף לסוג, גודל, גילו ומצבו של הנכס. גם כאן, מיקום הנכס חשוב מאד.

כמו כן, חשוב שתבחנו את הצורה שבה אתם משקיעים את הכסף. על ידי הגדרות מוקדמות של תנאי הריבית שתצטרכו לשלם במידה שתקחו הלוואה לצורך ההשקעה בנכס המסחרי. מה רמת הסיכון הנלווית להשקעה, תנאי שוק המכירה וההשכרה באיזורים בהם הנכסים נמצאים. מומלץ להיעזר ולהסתייע באנשי המקצוע המומחים בתחום זה.

היתרונות בהשקעה בנדל"ן מסחרי

ההשקעה בנדל"ן עבור מסחר מיושמת כאשר אנחנו מחפשים תשואה שנתית או חודשית. לרוב, אנחנו משקיעים נכסים מניבים שיכולים להביא לנו רווח נזיל במהלך תקופות אלו ואחרות. מסלולי ההשקעה מאפשרים לנו ליהנות מתמורה חודשים או שנתית מהשוכרים

ההיבט המרכזי עליו אנחנו חייבים להסתכל הוא נושא של מיסוי נדל"ן במטרת ההשקעה. כמשקיעים פרטיים הבוחרים להשקיע בנדלן שהוא נדל"ן מסחריים בישראל ישנה דרישה למס בשעור של 30-45 אחוזים מדמי השכירות.

אם נבדוק היטב את היבט המיסוי, לצד גובה ההשקעה, נוכל לקבל את ההתאמה המושלמת האם הנכס מתאים לנו. לאור המיסוי, העלות, הפרמטרים על כמות הרווחים השנתיים או החודשיים שנוכל להרוויח מהנכס, ועוד.

היות וישנם הרבה מאד נכסים עבור השקעה בנדל"ן מסחרי כמו בנייני משרדים. חברות ענק המספקות מקומות ומשרדים שונים כהשכרה מתוך המתחם שלהם. חללי עבודה משותפים במתחמים גדולים ומותגים. ואף מחסנים במתחמים אלו ואחרים, ההשקעה משתלמת. יש מגוון רב של נכסים מסחריים.

חוזי השכירות של הנכסים מניבים. ככל שתשכירו את הנכס לשוכרים לתקופות ארוכות, כך תקבלו יציבות כלכלית וגם רווחים בשנים הבאות. שוכרים קבועים ובטוחים, שאתם מרגישים בנוח איתם יעניקו לכם ביטחון ויציבות.

שוק הנדל"ן המסחרי מעניק רווח כלכלי יציב, מגוון של נכסים, שקט נפשי ופחות כאבי ראש בתיזוזים ובירוקרטיה.

אתם לא לבד

כמו בכל דבר שקשור להשקעות מסחרי או פרטי רצוי כן להתייעץ ולעשות זאת בליווי המומחים בתחום. בכל זאת מדובר בצעד גדול, סכום כסף גבוה מהרגיל המושקע בנכס. למעשה, הרווחים העתידיים שלכם, והחסכונות שאתם הולכים לסגור באמצעותם עבור העתיד שלכם ושל המשפחה.

איך תמצאו את המומחים בתחום? קבלו המלצות חוות דעת. שאלו חברים, קרובים, משפחה, או התייעצו בפלטפורמות השונות לקבלת המלצות אותנטיות. כך או כך, מומלץ מאד להתייעץ עם עורך דין שעוסק בתחום הנדל"ן המסחרי והכללי, או בעל מקצוע אחר מהתחום.

חשוב שתדעו מהן האפשרויות העומדות בפניכם, היכן מומלץ להשקיע, מהם המסלולים המתאימים לכם וכמובן, איך תוכלו לעשות את התהליך באופן הקל, חלק, והנעים ביותר, זאת על מנת שתצאו עם מקסימום תוצאות, ומינימום עגמת נפש.

כשמדובר בהשקעות, אתם לא צריכים להיות לבד. אתם משקיעים את מיטב כספכם בנכס, זהו צעד מרגש וגדול, אך גם לא כזה שמומלץ לעשות אותו בעצמכם ללא ליוו מקצועי מתאים.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.