מערכת COL | יום ב' אב ה׳תשס״ה 07.08.2005

קריית גת: תפילה המונית נגד קולנוע בשבת

מאבק השבת מגיע לדרום: תפילה המונית וכנס רב משתתפים נגד חילול שבת יתקיימו הערב (יום א') ברחבת קניון לב העיר בקריית גת. זאת במסגת מחאה שמובילים חברי מועצת העיר החרדים, נגד פתיחת בתי הקולנוע בקניון בשבת. בבתי הכנסת הופצו רשימות בעלי העסקים הפועלים בשבת ואנשים הוזהרו שלא לקנות מהם. רב העיר, הרב משה הבלין ציין: "אני ואנשי קהילת חב"ד בכל העיר לא קונים ולא נקנה בקניון החדש דבר. יתר התושבים ינהגו על פי נהיות ליבם". אחרי ההפגנה המתוכננת הערב צפויות פעולות נוספות שאותן מסרב הרב לפרט בשלב הזה.20 שנה לא פעלו בתי קולנוע בקריית-גת, כיוון שלא נמצא יזם שיהיה מוכן להפעילם. בעיר בנויים שלושה קניונים אולם בשניים מהם כלל לא נבנו בתי קולנוע. רק בקניון "לב העיר" שנפתח לפני כשלושה חודשים נבנו בתי קולנוע מפוארים, אך פתיחתם בערבי שבת לאחרונה עוררה את חמתם של פרנסי העיר החרדים.
קריית גת: תפילה המונית נגד קולנוע בשבת
הרב משה הבלין - צילום י בלינקו

בקריית-גת קיים סטטוס קוו בין הסיעות הדתיות והחילוניות בעירייה, לפיו לא תחולל השבת באישור העירייה. אלא שבפועל המציאות רחוקה מקיום הסטטוס קוו והגורמים מעלימים עין מהמתרחש, כשבעיר פועלות בשבתות פיצוציות, בתי קפה ואפילו סניף הסופר-פארם פתוח בשבת, תחת הכותרת למכירת תרופות בלבד.

בעלי הקניון החדש דרשו מראש העיר כבר בקדנציה הקודמת לאשר את פתיחת בית הקולנוע במקום גם בשבת. ראש העיר דאז, אלברט ארז הסכים לכך כדי לאפשר לכל המגזרים ליהנות משירותים שהעיר יכולה וצריכה להציע.

בינתיים התחלפה הנהלת העיר והעומד בראשה. אבירם דהרי, איש דתי וחובש כיפה, הודיע כי לא יחזור בו מההבטחה שנתן קודמו. אך רבני העיר החרימו את טכס תקיעת המזוזות, והחלו לזמן ישיבות בין הגורמים החרדים כדי לטכס עצות.
במקביל המשיכו הסיעות החרדיות והדתיות, שלהן חמישה נציגים במועצת העיר מתוך 19 חברי מועצה, לשמור על שתיקה רועמת, תוך שהתושבים שומרי המסורת טוענים כי אינם מייצגים את האינטרסים שלהם בכבוד.

בסוף השבוע שעבר התכנסו הגורמים הדתיים ובראשם רבני העיר, משה הבלין והרב שלמה בן חמו והחליטו לצאת במחאה הפגנתית מול בניין הקניון. הרב הבלין הסביר: "יש חוק עזר עירוני שאפשר להפעיל במקרה של חילול שבת לבילוי, אך ראש העיר מסרב להפעילו. אנחנו מאוכזבים מדרכו ודורשים שינוי העמדה".

למה המתינו החרדים עד עכשיו? הרב השיב: "המשטרה ביקשה שנדחה את ההפגנה בשל הפניית שוטרים להפגנות מתנגדי ההתנתקות. וגם לנו היה קשה לארגן פיסית הפגנה מעין זו". לטענתו, הדרישה להפסיק את חילול השבת בעסקי הבילוי בעיר הועברה גם לבתי עסק אחרים בתחומה.

ראש העיר אמר כי הוא ימשיך לכבד את ההסכם עם הנהלת הקניון, וכי "הגורמים הדתיים צריכים לדעת לכבד גם אנשים שדעתם שונה מהם ולאפשר להם לקבל שירותים בעיר. ילדי ובני משפחתי לא ילכו לראות סרט בקניון בשבת. אך מי שרוצה לעשות כן, לא אפריע לו בכך", אמר דהרי.

ynet
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.