שחר וולף | יום י"ד אלול ה׳תשפ״א 22.08.2021

חסכון לכל ילד: כך תשקיעו את הכספים בצורה הכי אפקטיבית

בטור הקרוב ובזה שאחריו אביא סקירה מיוחדת על התוכנית שבה כולנו משתתפים, אסביר על אפשרויות החיסכון ועל האפשרויות להרויח מעבר למינימום. כמו כן, אפרט כיצד ניתן לעבור מתוכנית לתוכנית ולמה כדאי לכם לעשות זאת | טור כלכלי מאת שחר וולף כלכלן, מנהל לשעבר בבנק דיסקונט ובעל חברה ליעוץ משכנתאות ופיננסים
חסכון לכל ילד: כך תשקיעו את הכספים בצורה הכי אפקטיבית
במרכז: כותב השורות, שחר וולף

הטור הזה הוא חשוב במיוחד עבור כולנו, עבור הורים טריים ועבור הורים קצת יותר ותיקים.

בטור הקרוב ובזה שאחריו אביא סקירה מיוחדת על התוכנית שבה כולנו משתתפים,  אסביר על אפשרויות החיסכון ועל האפשרויות להרויח מעבר למינימום. כמו כן, אפרט כיצד ניתן לעבור מתוכנית לתוכנית ולמה כדאי לכם לעשות זאת.

לפני כארבע וחצי שנים לפני הקמת הממשלה הוחלט שבמקום לענות לדרישה להגדיל את קצבאות הילדים, יופקד לכל ילד חיסכון חודשי אשר יעמוד לו בבגרותו לאחר גיל 18. המטרה היתה לאפשר לילד למשוך את הכספים למטרות אשר יעזרו לו בהמשך כגון: רכישת דירה או לימודי אקדמאים.

החל מתחילת שנת 2017 החלה המדינה להפקיד לכל ילד כ-51 ש"ח מידי חודש. הכספים יופקדו במסלולים לפי החלטת ההורים, האפשרויות הם מגוון קופות גמל או לחילופין הפקדה לחיסכון בבנק.  כל הורה יוכל לבחור להפקיד לילדו בנוסף עוד 51 ש"ח, על חשבון הקצבה החודשית אשר משולמת בגין אותו ילד ובכך להכפיל את הרווחים.

בהגיע הילד לגיל 18 יורשה לו לגשת למוסד הפיננסי שבו נצברו הכספים ולמשוך את כספי הצבירה. הסכום שיצטבר יאפשר להתחיל את החיים עם סכום התחלתי שיעזור לו להתקדם כגון: לימודים, דירה וכו' .

במידה והכסף לא ימשך עד לגיל 21 המדינה תפקיד לילד עוד כ-510 ש"ח, בנוסף הכסף שישאר בתוכנית ימשיך ויצבור ריבית.

הגדילה המדינה לעשות ולומר שבמקרה והכסף יופקד באמצעות קופת גמל להשקעה, ובמקרה בו הכסף לא ימשך עד לגיל הפרישה, המדינה תאפשר לו לקבל את הקצבה הזאת בעת זקנה ללא מס רווחי הון כלל. עוד מעט נדון כמה כסף זה יהיה ואתם תופתעו.

אבל לפני שנדבר על כמות הצבירה, בואו נדבר על מה האפשרויות שלנו לחסוך ולמה כדאי לנו להיות אקטיבים בבחירת המסלולים.

אפשרויות החיסכון הם :

  1. חסכון נטול סיכון- הכסף מושקע בבנק לפי בחירת הלקוח, הכסף צובר ריבית מינימלית, לדוגמא בבנק מזרחי הריבית המוצעת ל18 שנה היא 1% לשנה , במידה והילד היה בין שנה ומעלה הריבית המוצעת היא 0.75% . היתרון במסלול הזה הוא הביטחון המלא שהילד יקבל את הכסף. במקרה כזה הילד שלכם בגיל 18 יזכה בסכום של 12,610 בצורה מדויקת.
  2. קופת גמל להשקעה – משרד האוצר בחר בקפידה קופות גמל שמנוהלת ע"י חברות הביטוח, במקרה כזה ההורה יבחר עבור ילדו באיזה קופה הוא מעונין להשקיע את כספו . בקופות הגמל ישנם מספר מסלולים אפשרים. קופת גמל להשקעה מאפשרת לילד לקבל חסכון הרבה הרבה יותר גבוה.

האפשרויות של החיסכון הינם :

  1. חסכון בסיכון מועט
  2. חסכון בסיכון בינוני
  3. חיסכון בסיכון גבוה.
  4. מסלול הלכה. שגם בו יש אפשרויות לחיסכון בסיכון מועט- גבוה.

במידה ולא בחרתם, הביטוח לאומי יבחר עבורכם, במידה ונולד לכם ילד חדש, מזל טוב! אתם יכולים לבחור במשך חצי שנה, במידה ולא בחרתם יבחרו עבורכם בהתאם לבחירה הקודמת שלכם, באם לא ביצעתם בחירה לילד שלפניו, יופקד לכם הכספים במסלול קופת גמל עם סיכון מועט .

בטור הבא נדבר על איך בוחרים קופה, נספק הצצה לאיך מנוהלת הקופה ואיך יוצרים תשואה טובה,

רק כדי לספק הצצה לאפשרויות, אתן לכם דוגמא הורה שחסך בקופת הגמל המצטיינת ביותר הרויח כ-83% בארבעת השנים האחרונות , במידה והחיסכון ימשיך להניב תשואה דומה , החסכון יעמיד לילד כ- 87,219 ₪ . כמעט פי 8 מחיסכון בבנק.

במידה ובחרתם להשקיע 51 ₪ נוספים הסכום שיכול להצטבר לילדכם בסוף החיסכון הינו 173,439 ₪ . כמובן במידה והתשואה תמשיך להיות דומה לתשואות שהתקבלו עד עתה .

בטור הבא נדבר גם כיצד ניתן לשנות את הבחירה שלכם ולאן כדאי בדגש על מסלולי הלכה ועל אלה שאינם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.