צבי סופר | יום י"ד אלול ה׳תשפ״א 22.08.2021

במועצת 'שדות דן' זועמים: "בגל הנוכחי אין עם מי לדבר"

במסגרת סקירה של מצב הקורונה ברשויות חרדיות, 'בקהילה' סקר בסוף השבוע את המצב גם בכפר חב"ד • 'בקהילה' ציטט מקור במועצת 'שדות דן': "אם לא היו לנו 30 מחוללי חמצן ורופאים פרטיים בכפר חב"ד, המצב היה הרבה יותר קשה. מחוללי החמצן אצלנו בתפוסה של 150%. שלחנו רופאים מטעמנו לטפל בחולים בבתיהם. בגל הנוכחי פשוט אין עם מי לדבר" • על האפשרות ללמידה מרחוק: "נכון לעכשיו המצב עדיין מעורפל"
במועצת 'שדות דן' זועמים:
מתחם הבדיקות בתחנת מד"א בכפר חב"ד (צילום: שניאור שיף, COL)

במסגרת סקר ביישובים חרדיים מרכזיים ברחבי הארץ, על מצב התפשטות הקורונה, מימדי התחלואה וההתחסנות, עיתון בקהילה סקר בסוף השבוע שעבר גם את כפר חב"ד:

כפר חב"ד

"במשך שבועות ארוכים שמרה כפר חב"ד באדיקות על מקומה בראש טבלת הערים האדומות בישראל. התפרצות מקומית שהחלה במסגרת אירועי הקיץ הלכה והתפשטה בכל רחבי הכפר, שהביאה למימדים מבהילים של תחלואה בקרב בני הנוער אך לא רק.

בתחילת השבוע ולאחר מאמצים ניכרים, היא החלה לרדת סוף סוף מראש הטבלה כאשר אתמול (ד') היא כבר הופיעה במקום הרביעי ברשימת הערים האדומות בארץ.

בשיחה עם גורם במועצה אנו מתוודעים לכך שהמערך הסרולוגי שהחל פועל בכפר מאז יום ראשון האחרון, מהווה בהחלט תקווה עבור התושבים כאשר העיניים נשואות לאפשרות קיום הלימודים בתקופת הקורונה כסדרה.

"נכון להיום אומתו לא מעט ילדים חיוביים וכנושאי נוגדנים ולפיכך יקבלו תעודת מחלים", אומר הגורם. חלק נכבד מהכפר כבר התחסן בעיקר הגברים, נכון לעכשיו אמנם בקצב יפה אבל לא מספיק".

על האפשרות ללמידה מרחוק הוא אומר, כי "נכון לעכשיו המצב עדיין מעורפל וכי לא ידוע אם תהיה למידה מרחוק", לדבריו, "בניגוד לסבבי ההתפרצות הקודמים, בגל הנוכחי אין עם מי לדבר - אם לא היו לנו 30 מחוללי חמצן ורופאים פרטים בכפר, המצב היה מאוד מאוד קשה, אנחנו משתדלים לעשות מה שאפשר בכוחות עצמנו".

"לדבריו, מחוללי החמצן בשיא גל התחלואה היו בתפוסה של 150%, שלחנו רופאים מטעמנו לטפל בחולים בביתם שלהם".

"אני לא יודע מה קורה במועצה ועם איזה דרג הם מדברים, אני מעורב בנעשה ואני מרגיש שבגל הזה המדינה לא פה, בגל הראשון שיתוף הפעולה עם משרדי הממשלה היה יעיל יותר – רק השבוע לראשונה הגיע לכפר נציג של פיקוד העורף וגם הוא בדרג זוטר".

לגבי התחלואה בבתי הספר הוא אומר, כי כרגע ישנם 5 תלמידים מאומתים עד גיל 12 ובכפר בכלל 132 מאומתים.

מסיכום מבצע הבדיקות הסרולוגיות מיום א' ועד ליום רביעי, מתוך כ-1,800 ילדים בכפר, נבדקו עד 1,270 שמתוכם נמצאו חיוביים 293 ילדים (23%) זאת לעומת הממוצע בערים החרדיות שעומד על 18% בממוצע."

לצד הדאגה, הגרף המדאיג במגמת ירידה מתמדת: כפר חב"ד ירד היום (ראשון) למקום השביעי בדירוג הקורונה בישראל בטבלת הרמזור עם ציון 9.3, 284 חולים, 14% בדיקות חיוביות, וירידה של 6% בשינוי המאומתים. כזכור, במשך מספר ימים כפר חב"ד הוביל את טבלת הרמזור בארץ כולה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.