חרדים10 | יום י"ד אלול ה׳תשפ״א 22.08.2021

הנהלת הישיבה במכתב הבהרה לאחר רצח הבחור בדנבר

בעקבות רצח בחור הישיבה שמולי סילברברג הי"ד בן ה-19 בדנבר: הנהלת ישיבת 'תורת חיים' שיגרה 'מכתב פתוח' להורים, בוגרים וקהילת דנבר' בעקבות "שמועות מתעצמות ברשתות החברתיות וגורמות כאב מיותר" • החשודים ברצח נעצרו ביום רביעי בלילה - כולם בני 18-21
הנהלת הישיבה במכתב הבהרה לאחר רצח הבחור בדנבר
שמואל סילברברג הי”ד

שמואל סילברברג הי”ד, תלמיד ישיבה בן 19, נורה למוות ביום שלישי בשעה 23:30, מעט לפני חצות, ליד בניין ישיבת ‘תורת חיים’ בעיר דנבר.

הוא הובהל פצוע באורח אנוש לבית חולים מקומי, אולם שם לא נותר לרופאים שנאבקו על חייו, אלא לקבוע את מותו.

שמולי ז”ל הוא בנו של הרב מרדכי סילברברג מקליבלנד שבמדינת אוהיו. הלוויתו יצאה ביום רביעי מדנבר בדרכה ללייקווד שבניו ג’רזי, שם נטמן.

ארבעת הצעירים שהשתתפו ב‘מסע ירי’ ביום שלישי בערב במספר זירות בעיר דנבר שבמדינת קולורדו, במהלכו נפצע אדם אחד באורח אנוש ובחור הישיבה שמואל סילברברג הי”ד בן ה-19 נהרג – נעצרו.

חשוד חמישי מחברי הכנופיה עדיין חופשי ומתנהל מצוד אחריו.

כנגד החשודים הוגשו כתבי אישום הכוללים רצח, פריצה, שוד בנסיבות מחמירות, גניבת מכוניות, איום ותקיפה.

מהמשטרה נמסר, כי לא מדובר ב’פשע שנאה’.

מאז הרצח, נפוצו שמועות רבות על מה שהתרחש באותו לילה בשעה 23:30. אמש פרסמה הנהלת ישיבת ‘תורת חיים’ ‘מכתב פתוח להורים, בוגרים וקהילת דנבר’ – בו כותבים הרב אהרן ברוך כגן והרב נפתלי זיידנפלד מהנהלת הישיבה:

“קהילת ישיבת ‘תורת חיים’ שלנו כואבת עמוקות מהאירועים שהתרחשו ביום שלישי האחרון בערב, וגבו את חייו של יקירנו ואהובנו, שמואל (שמולי) סילברברג ז”ל. בעוד אנו נשארים במצב של הלם, יש הרבה מה לעשות והרבה שעלינו להודות עליו, ברוך ה’.

“אנו מודים ביותר על עבודתם הבלתי נלאית של רשויות אכיפת החוק המקומיות, הממלכתיות והפדרליות, שפעלו במהירות לזהות ולעצור ארבעה חשודים בפרשה”.

אחרי שהם מודים לשורה ארוכה של ארגונים ואישים שעמדו לצד הישיבה,  הם כותבים: “כפי שדיווחה משטרת דנבר במסיבת עיתונאים, נראה כי שמולי נקלע באקראי  למסע של אלימות מחרידה. הפיגוע החל מחוץ לישיבה, והסתיים במותו של שמולי בתוך סט הדלתות הראשון בכניסה למטבח שלנו.

“אף על פי שזהו רצח אכזרי וטראגי, אנו מאמינים כי כרגע לא מדובר ב’פשע שנאה’ ממוקד המונע על ידי אנטישמיות. עם זאת, אם יתגלו הוכחות לכך, משטרת דנבר מסרה כי היא תשתף פעולה עם פרקליטות מחוז דנבר כדי להוסיף זאת לכתב אישום מתאים”.

הנהלת הישיבה כותבת עוד: “יש הרבה סיפורים ושמועות סותרות על מה שהתפתח בישיבה באותו לילה. שמועות מתעצמות ברשתות החברתיות וגורמות כאב מיותר לכל המעורבים – מה שמוסיף לכאב שלנו. העדיפות העליונה של הישיבה היא להגן על משפחת סילברברג מפני עוד כאב ולקבל עבור הבחורים והצוות את העזרה והתמיכה המקצועית שהם צריכים.

“לשם כך, הישיבה יוצרת קשר עם אנשי מקצוע ושירותי בריאות הנפש כדי להעזר במשאבים הדרושים לנו כדי לסייע לישיבת ‘תורת חיים’ בתהליך הריפוי. במקביל, אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם מומחי אבטחה כדי לשפר את מערכות האבטחה שלנו על מנת להבטיח כי בטיחות הישיבה שלנו תהיה הטובה ביותר.

“אנו צנועים ואסירי תודה על התמיכה מבוגרינו, חברינו והקהילה הרחבה יותר. אנו מקבלים השראה מכולכם ומהתלמידים שלנו. נמשיך לעדכן אתכם בהתפתחויות”.

החשודים ברצח נעצרו ביום רביעי בלילה. כולם בני 18-21. הם זוהו כ- סט ‘ג’יימס לארהוד (21), ישעיהו ג’יימס פרימן (18), עדן סיידס (18) ונוח לופ-הל (19).

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.