שלמה מן | יום י"א אלול ה׳תשפ״א 19.08.2021

סיכום מסודר ותמציתי של מאמרי הרבי דיבור המתחיל "אני לדודי"

סיכום מכל מאמרי הרבי המתחילים ב"אני לדודי ודודי לי", לרגל חודש אלול. מוגש בידי הרב שניאור זלמן פרקש, משפיע בישיבת תו״ת בארגנטינה. ויש קבוצת וואטספ למעוניינים לקבל בכל שבוע
סיכום מסודר ותמציתי של מאמרי הרבי דיבור המתחיל
צילום: COL

הרב שניאור זלמן פרקש, משפיע בישיבת תו״ת בארגנטינה, מגיש גליון מיוחד שבו מופיע סיכום מכל מאמרי הרבי על הפרשה בתוספת כותרת ממצה. את הגליון החל לפרסם לאחרונה בכל שבוע והוא מתקבל בשמחה אצל לומדי והוגי תורת הרבי.

בעמדינו בחודש אלול מוגש  בזה סיכום למאמרים ד״ה אני לדודי לתועלת הרבים. 

להורדת הסיכום > לחצו כאן

כדי להקל על הלומד נתווספה האפשרות ע״י לחיצה באותיות הכחולות בגוף הקובץ להגיע ישירות אל PDF של המאמר המדובר.

בשבת מברכים חודש אלול תקנ"ז גילה כ"ק אדמו"ר הזקן את ענינו של חודש אלול בדרוש הנודע בשם אני לדודי ודודי לי אח"כ הביאו כ"ק אדמו"ר הצ"צ לדפוס בלקוטי תורה (בסוף הדרושים לפ' ראה ע' לב) בתוספת הגהות וקיצורים.

רבותינו נשיאנו לדורותיהם המשיכו להרחיב ולדרוש במאמריהם בד"ה זה עומק לפנים מעומק. זכה דורנו, דור השביעי, לגילוי אור נפלא ומחודש, במאמרים ושיחות מלאים בדיוקים נפלאים והסברים מחודשים בהבנת עומק המאמר, רבינו במאמריו (וביתר שאת בשיחותיו) חשף את זרוע קדשו וגילה תעלומות מאמר זה הן בהבהרת הדברים לאשורם ולעמקם והוראות היוצאים ממנו למעשה בעבודת האדם לחודש אלול.

בהקדמה לגיליון נכתב: "זכה דורנו ואכשר דרא, למה שלא זכו דורות קודמים, שיד הכל משגת מאמרים אלו בספרים מודפסים בהידור רב מסודרים על כל השנים מתוך הנחות מדויקות וברורות, הרשות והיכולת לכל בר בי רב לאחוז בספר ולהגות במאמר שיבחר, אף שעמקו הדברים וכו' חובה הוא לכל להשתדל להבין אפס קצהו לימוד המביא ליד מעשה כמו בכל תורת רבינו הרחבה מני ים.

"למטרה זו ערכנו רשימה מסודרת מכל מאמרי ד"ה זה אשר לרבינו עם קיצור מתוכן הענינים שבהם, בכמה מהם סיכמנו רק את החידוש שנראה לעיננו במאמר זה ולא הבאנו את הדברים המפורשים בדרוש אדה"ז, אף שברור הדבר שבהביאו את הלשון בסגנונו המיוחד בהמאמר יצאו הדברים בהירים ומבהיקים באור יקרות מחודש כנתינתם מסיני, ועל הלומד להגות בהם וכו'.

"נכון להבהיר, במשך השנים נוספו מאמרים המבארים עניני אני לדודי ומלך בשדה אבל עם ד"ה שונה בתחלתו (לדוגמא: ד"ה ראה אנכי, ושמתי כדכד, אחרי ה"א, השמים כסאי, לך אמר לבי, אתם נצבים ועוד)".

להצטרפות לקבוצת וואטספ שבה שולחים בכל שבוע את הסיכום > לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.