מערכת COL | יום י"א אלול ה׳תשפ״א 19.08.2021

יונדאי i20 החדשה: בטיחותית ומאובזרת אך עם טעם לפגם

הרבה זמן לא חיכיתי להופעה של מכונית חדשה כמו שחיכיתי לה. אחרי הכול שניים מתוך 6,764 ה-i20 שנמכרו כאן בשנה שעברה נמכרו בזכות המלצה שלי לחברים טובים • עד כמה הוא היה מוצלח תעיד העובדה שהצליח להתברג ברשימת 10 דגמי המכוניות הנמכרות ביותר בשנה הלועזית הקודמת • לא סתם התברג, הוא עמד על מקום 4 ברשימה המכובדת והיה לרכב הסופר-מיני הנמכר ביותר בישראל
יונדאי i20 החדשה: בטיחותית ומאובזרת אך עם טעם לפגם

אם אתם חובבי ספרים או גאדג'טים, אתם בטח מכירים את הציפיה למוצר חדש בתחום אהבתכם שאמור להופיע בחנויות. זה יכול להיות ספר תורני חדש, אייפון, טאבלט או מחשב נייד. 

מרגע שקראתם שהוא הולך לצאת לאור ואחרי שהבנתם עד כמה הוא כליל המעלות ועונה על הציפיות שלכם, אתם מחכים כבר לראות את ההודעה הרשמית על נחיתתו בארץ ועל תחילת שיווקו.

זו בדיוק הייתה התחושה שלי כשקראתי על הופעת הסופר-מיני של יונדאי, הלא היא ה-i20 החדשה. הרבה זמן לא חיכיתי להופעה של מכונית חדשה כמו שחיכיתי לה. אחרי הכול שניים מתוך 6,764 ה-i20 שנמכרו כאן בשנה שעברה נמכרו בזכות המלצה שלי לחברים טובים. 

אהבתי מאוד את הדגם היוצא. לא היה בו משהו וואו, אבל הוא היה רכב טוב שבא לתת עבודה. מהנה, מאובזר ונראה טוב. 

עד כמה הוא היה מוצלח תעיד העובדה שהצליח להתברג ברשימת 10 דגמי המכוניות הנמכרות ביותר בשנה הלועזית הקודמת. לא סתם התברג, הוא עמד על מקום 4 ברשימה המכובדת והיה לרכב הסופר-מיני הנמכר ביותר בישראל. 

ואז הופיע הדגם החדש. הרבה זמן הייתי צריך לחכות מרגע שנחת כאן ועד שביונדאי הואילו לתת לי אותו לנסיעת מבחן. הביקוש האדיר לi20 והזמנתו באלפי חתיכות עוד לפני שירד מבטן האונייה הפכה את רכב המבחן למשהו שהתורות אליו היו ארוכים במיוחד. 

כשזה סוף סוף קרה, ונפגשנו, התאכזבתי. אולי בגלל הציפיה הארוכה ואולי בגלל שבאמת היה ממה להתאכזב. 

אבל למה להרוס את הסיפור. לפני שנגיע לסעיף האכזבה נדבר על הרבה דברים טובים שיש ב-i20 החדשה. 

ראשית, המראה שלה מרהיב. זה לא הדגם הקודם שעבר שדרוג של אמצע החיים אלא דגם חדש לגמרי. כל מי שראה אותו גמר את ההלל על יופיו. העיצוב פשוט נהדר ומשובב נפש. נראה שביונדאי החליטו להשקיע את המירב גם בדגמים קטנים שעלותם זניחה יחסית. 

המראה הזה בא לידי ביטוי גם בתא הנהג. הכול פה שונה לגמרי ממה שהיה בדגם הקודם, הטוב כשלעצמו, כזכור. ההגה מצופה העור נראה כמו ההגאים בדגמים החדשים והבכירים יותר של החברה, מסך המולטימדיה מוצב גבוה, כאילו מרחף, לוח המחוונים הפך לדיגיטלי וידית ההילוכים וצורת הפעלתה הייחודית מזכירים את זו של מטוס. 

גם מערכות הבטיחות כאן מלאות ומציעות (בדגם הזה של המבחן, שהוא הגרסא הבכירה) הרבה שלל:  אזהרת סטיה מנתיב, תיקון סטיה אקטיבי, בלימה אוטונומית בעת חירום, בקרת שיוט אדפטיבית, איתות 'שטח מת' במראות הצד, מערכת התראה על ערנות הנהג, כניסה ויציאה וכמובן התנעה ללא מפתח, מערכת קרוז קונטרול (על ההגה), ועוד...

ואז הגיעה האכזבה: הנסיעה עצמה התגלתה כלא משהו בלשון המעטה. בדגם הקודם הנסיעה היתה מהנה מאוד, אבל כאן, כדי לעמוד בתקינות האירופית תיבת ההילוכים הפכה לרובוטית והנהיגה הרגישה בהתאם. 

חייב להתוודות שעבור רובכם הדבר הזה לא מורגש. לאו דווקא שתשימו לב לזה, אבל לי זה צרם. אולי זו היתה הציפה הגדולה ואולי כי אני רגיש לתיבת הילוכים רובוטית, אבל זן השורה התחתונה. וגם כאן, כמו ביונדאי קונה שבדקנו לאחרונה, ניתנת לכם אפשרות להעביר את הרכב למצב ספורט, אבל אז העברת ההילוכים נעשית עוד יותר לא נעימה. 

גם צריכת הדלק לא מבריקה ובנסיעה משולבת ומאומצת עמדה על ליטר דלק לכל 11 קילומטרים. 

רגע לפני סיום, חשוב להדגיש: היונדאי i20 החדשה היא מכונית מעולה. היא מגיעה מבית טוב, אמינה, יפה ומאובזרת. יחד עם זאת, אם מישהו מחפש רכב שגם יהיה מהנה לנסיעה, הסעיף הזה יחסר לו. 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
יונדאי אי 20
י"ב אלול ה׳תשפ״א
סתם מבלבל תמוח..רכשתי כזו ואני ממש נהנה לנהוג בה .מנוע מספק כוח זמין בכל מצב..אוטו כיפי
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.