חרדים10 | יום י"א אלול ה׳תשפ״א 19.08.2021

צעיר חרדי בעל צרכים מיוחדים הוכה בשל אי עטיית מסכה

צעיר חרדי בעל צרכים מיוחדים שלא עטה מסכה הוכה בידי שוטרים בירושלים ונחבל עד זוב דם • תגובת המשטרה: "ניסיון להכפיש את השוטרים. אילו היה נשמע לשוטרים ועוטה מסכה זה לא היה קורה. הוא פגע בעצמו"
צעיר חרדי בעל צרכים מיוחדים הוכה בשל אי עטיית מסכה

שוב אלימות של שוטרים נגד צעיר בעל צרכים מיוחדים – והפעם  בגין אי עטיית מסכה.

הצעיר, ששהה ב’מרכז כלל’ בירושלים, הוכה בידי השוטרים, שכפו עליו לעטות מסכה. בעקבות ההתכתשות הוא נחבל עד זוב דם.

התקרית התרחשה ביום רביעי שעבר, ג’ אלול.

ח”כ יעקב מרגי הגיב על הסרטונים: “משטרת ישראל תתאפסו על עצמכם ותרגיעו את השוטרים האלימים. הגברת האכיפה זו לא עילה להתעלל בחרדים.

“לכו לתל אביב, בטיילת, בחופי הים, בברים, במועדוני הלילה, לשדות התעופה. מפיצי המגפה באים משם. הבאתם עלינו את הוריאנט הבריטי וההודי. וכשאיבדתם שליטה על המגיפה באתם לכלות זעמכם בחברה החרדית”.

איש התקשורת אבי ממרן, אב לילד בעל צריכים מיוחדים ופעיל חברתי, הגיב בטוויטר: “השוטרים לא לומדים בשום שלב בהכשרה שלהם על צרכים מיוחדים. לא יודעים לזהות. לא יודעים להתנהל. עשרות סיפורים, הכל חוזר על עצמו, והמשטרה לא לומדת שזה מאוד קל להעביר הדרכה לשוטרים בנושא הזה”.

ממשטרת ישראל נמסר:

"לצערנו, שוב אנו עדים לניסיון להכפיש את פעילות השוטרים תוך שימוש בתיעוד חלקי ומגמתי שמציג חלק קטן מאירוע תוך פרשנות מעוותת שלו וללא מה שקדם לו כפי שניתן לראות בבירור במצלמות הגוף של השוטרים.

במהלך אכיפה ברכבת הקלה בירושלים זוהה נוסע ללא מסיכה. כפי שניתן לראות במצלמות הגוף, השוטרים ביקשו לזהותו ואף הביאו לו מסיכה כדי שיעטה אותה על פניו אך זה סירב.

לאחר שדרשו ממנו שוב ושוב להזדהות ולרדת מהרכבת, יצר פרובוקציה במקום ובשלב מסויים ניסה להימלט מהשוטרים בבריחה רגלית החוצה ולכן נעצר בתום מרדף קצר. גם לאחר שנעצר והשוטרים ניסו להובילו לניידת ובהמשך לבניין סמוך לצורך השלמת הזיהוי והאכיפה – המשיך להשתולל, להתפרע, לנסות להכשיל את המעצר, עד שפגע בעצמו ונחבל כשהניף את ראשו לעבר דלת זכוכית בעת שהובל לתוך בניין סמוך וגם הוביל לקריעת המסיכה מפני אחד השוטרים.

יש לציין כי מיד כשנחבל, השוטרים טיפלו בו בעצמם והזעיקו את מד״א למקום ובהמשך הוא זוהה ושוחרר לקבלת טיפול רפואי.

מדובר ללא ספק באירוע מצער שהיה יכול להימנע במידה והאזרח היה משתף פעולה, עוטה את המסיכה שקיבל מהשוטרים, מזדהה כנדרש, נשמע להנחיות השוטרים ולא משתולל, מתפרע ואף פוגע בעצמו כתוצאה מכך."

 

 

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
דוד
י"א אלול ה׳תשפ״א
נו ברור שהוא לא ירצה.. הוא בעל צרכים מיוחדים!!! צריך לדבר אתו בשפה שלו..
איזו היתממות..
2.
אין גבול
י"א אלול ה׳תשפ״א
לתגובות המקוממות של המשטרה. במקום להבין שהןא לא רוצה כי הוא בעל צרכים מיוחדים, הדוטרים ממשיכים לדרוש ממנו להזדהות לנסות לעוצרו וכו' ברור שהוא ישתולל ויתפרע, מה ציפיתם? לא מדוברר בבחור רגיל, למה השוטרים חשבו שהתגובה שלו תהיה אחרת? גם חוקית הוא לא חייב במסיכה, הם היו צריכים לעזוה אותו לנפשו
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.