מנחם קרביצקי | יום י"א אלול ה׳תשפ״א 19.08.2021

הכירו את המקצוע הכי מבוקש בשוק

ד"ר יצחק ברון, ראש החוג להוראת מדעי המחשב במכללת הרצוג מדבר על המקצוע הכי חם אצל הסדטונטים החרדים - מדעי המחשב 
הכירו את המקצוע הכי מבוקש בשוק
קרדיט תמונה: Michail Sapiton - Unsplash

אז למה דווקא מדעי המחשב?

"יש כמה וכמה יתרונות עבור חרדים בלימוד הוראת מדעי המחשב" פותח ברון "נתחיל מזה שהוראת מדעי המחשב היום, זה גם המקצוע הכי מבוקש וגם קל יחסית ללמוד אותו. הסיבה שהוא הכי מבוקש היא, מכיוון שלומדים אותו כמעט בכל מקום. מצד שני יש בסך הכל שני מקומות בארץ שמכשירים מורים עבורו ואנחנו אחד מהם.

הביקוש הולך רק לעלות. כיום חסרים מורים למדעי המחשב בגילאי התיכון, עוד ארבע שנים יהיה חוסר משווע גם ביסודי ובחטיבת הביניים. כך שחרדי שמחפש עבודה בהוראת מדעי המחשב, יוכל בעתיד ככל הנראה להשתלב בקלות בהוראה לא רק בתיכונים אלא גם בבתי הספר היסודיים ובחט"ב".

האם מדעי המחשב מתאימים למי שלא למד ליב"ה?

"דבר נוסף המהווה יתרון משמעותי, הוא השינויים שהכנסתי בתוכנית הלימודים. כשהגעתי שליש מחומר הלימודים היה מתמטיקה, דבר שמקשה מאד על מי שלא למד ליב"ה. אבל בשביל לעסוק בהוראת מדעי המחשב, אין צורך במתמטיקה מעמיקה. כל אברך שלמד בישיבה יכול לתפוס את העניין בקלות.

לשמחתי הצלחתי לסלק את המחסום הזה, שמנע מרבים וטובים ללמוד אצלנו. כיום יש נטו מדעי המחשב ורק קורס אחד בתוכנית הלימודים נקרא לוגיקה מתמטית, קורס שמתעסק בחשיבה הגיונית ואין שום צורך בידע קודם, כל אחד יכול ללמוד אותו בקלות".


בוא להתרשם מלימודי המקוצע החם בשוק לחץ כאן>>>


איזה עוד לימודים יש בתוכנית לימודי הוראת מדעי המחשב של מכללת הרצוג?

"עוד שינוי חשוב מאד שעשיתי" מוסיף ברון "הכנסתי לימודי רובוטיקה וסקרטש, קנינו עבור הלימודים הללו ציוד יקר מתקדם. 

קורס זה חשוב מאד, כי היום ברוב חלקי הארץ פרוסים חוגים לילדים ותלמידים שבהם מלמדים פיתוח אפליקציות לאנדרואיד, רובוטיקה ותכנות. חוגים אלו מתקיימים מכיתה ב' עד כיתה ט', כדי לתת לילדים ידע וכלים לחיים בעולם המתפתח, שיוביל אותם בסופו של דבר לסייבר והייטק.

לשם דוגמא המורה שילמד אצלנו רובוטיקה במכללה (שהוא חרדי אגב) עבד לפני שש שנים במקום פרטי והרוויח 250₪ ל- 45 דקות. הוא סיפר שהטלפון שלו לא הפסיק לצלצל, עם הצעות עבודה עבור הוראה בחוגים ושיעורים ברובוטיקה. כל זה לפני שש שנים, והמקצוע הזה רק הולך, מתפתח וצובר תאוצה.

כדי לקבל מושג עד כמה הביקוש גדול, תשמעו את הסיפור הבא: לפני כשבועיים התפרסמה כתבה עלינו בנושא הזה בדיוק בערוץ 7. יום למחרת פנה אלי ד"ר שעומד בראש בית ספר לחוגי מדעי המחשב שאחראי על חוגי רובוטיקה בכמה מקומות בארץ והתחנן בפני שאשלח לו בוגרים וסטודנטים להדרכה בחוגים הנ"ל, כי הוא לא מצליח לעמוד בביקוש שרק הולך וגובר".

מהי הייחודיות של הוראת מדעי המחשב?

"והנה עוד יתרון חשוב בהוראת מדעי המחשב" ממשיך ברון "יש הבדל בין הוראת מקצועות מסורתיים כמו: אנגלית, היסטוריה, מתמטיקה וכו' לבין מדעי המחשב. כי את המקצועות הקלאסיים כל הכיתה לומדת ואילו מדעי המחשב היא מגמה נפרדת.

אז נניח כיתה של 50 ילדים מתחלקת לארבע חמש מגמות ובסך הכל יוצא שצריך ללמד כ- 12 ילדים בסך הכל ואפילו פחות. וגם הילדים הללו ניגשים למגמה הזו מבחירה, יש להם עניין בלימודים. כי בלימודי החובה לא כל הילדים מתחברים ואז הם משתעממים ומפריעים. אבל כאן מדובר בקבוצות קטנות ואיכותיות המורכבות מתלמידים בעלי מוטיבציה גבוהה ויכולת שבאים ללמוד מבחירה מקצוע זה, דבר שמקל מאד על תהליך ההוראה".

במידה והסטודנט מחליט בסוף שהוראה זה לא בשבילו, האם יש לו מה לעשות עם הלימודים?

"לסיכום" חותם ד"ר ברון "בעיניי לימודי מדעי המחשב מתאימים לחרדי הממוצע כמו כפפה ליד. מכיוון שהנושא מסתובב סביב חשיבה לוגית, שעבור בחור ישיבה או אברך שלמד כל חייו והתייגע בפתרון סוגיות סבוכות, זה משהו שיבוא לו בקלות ובלי מאמץ. וגם אם הוא לא ירצה להתעסק בהוראה ויעדיף ללכת לכיוון ההייטק. זה מקצוע ההוראה שהכי קרוב לתחום, במידה והוא ירצה להיות בודק תוכנה או משהו מסביב.

במסלול מדעי המחשב שלנו אנחנו משתמשים בשפות התוכנה הכי שמישות ונפוצות בעולם ההייטק. כך שאם הוא ירצה לעשות קורס השלמה קטן או אפילו לימודים רציניים יהיה לו את היתרון והמידע המקדים בשביל להשתלב בתפקידים שונים בעולם הזה".


בוא להתרשם מלימודי המקוצע החם בשוק לחץ כאן>>>


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.