מנדי ברגר | יום י"א אלול ה׳תשפ״א 19.08.2021

30 שנה לרצח רוזנבאום ובקראון הייטס עדיין מחפשים צדק

במלאת 30 שנה לרציחתו של הת' יענק'ל רוזנבאום הי"ד, במהלך 'מהומות קראון הייטס' התכנסו אישי ציבור, חברים ובני משפחה בזירת הפיגוע האנטישמי • במעמד אמרו קדיש ולמדו משניות לזכרו • "לעולם לא נשכח" אמר העסקן החב"די ר' יעקב ברמן
30 שנה לרצח רוזנבאום ובקראון הייטס עדיין מחפשים צדק

אנשי ציבור ועסקנים, תושבי קראון הייטס, ידידים ובני משפחה התכנסו אתמול (ד') רחוב פרזידנט פינת שדרות ברוקלין בקראון הייטס לציין את יום הרצח של הת' יענק'ל רוזנבאום הי"ד, שנרצח באותו המקום בשנת תנש"א, לפני שלושים שנה, ע"י המון זועם שצעק "הרגו את היהודים!" ורדף אחריו.

רוזנבאום, אז בחור בישיבת תומכי תמימים המרכזית ב-770 נדקר באלימות והוכה למוות. חבורה של כ-20 צעירים שחורים הקיפה אותו, היכתה בו באכזריות וסדקה את גולגלתו. אחד מהם דקר את רוזנבאום שוב ושוב בגבו, והוא נפטר באותו לילה בבית הרפואה קינגס קאונטי.

30 שנה חלפו מאז התרחש האירוע המדמם הזה ובעוד שהשכונה חיה בעיקר בהרמוניה, חלק בקהילה היהודית אומרים שעדיין הצדק לא קרה במלואו.

"יענקל נהרג בשל היותו יהודי", אמר העסקן החב"די ר' יעקב ברמן שארגן את המעמד בשם משפחת רוזנבאום. "מי שביצע את 'הפשע' עשה זאת בגלל הלבוש של היהודי, המראה היהודי שלו", אמר ברמן. "לעולם לא נשכח, אסור לשכוח מדוע נרצח יענקל רוזנבאום".

 הרב שייע הכט, יו"ר ארגון NCFJE, קרא את המשניות ואת פרקי התהילים לזכרו של רוזנבאום. הוא ציין כי בנוסף לנלסון הרוצח שישב בכלא, היו עוד 19 אנשים שהיו "חלק מההמון האכזרי וצמא הדם, שמעולם לא הועמדו לדין בגין חלקם ברצח אדם חף מפשע". הרב הכט אמר כי עדיין לא מאוחר לעשות צדק, והוא קרא לרוצחים לבוא ולהכיר בפשע שלהם, גם אחרי כל השנים האלה.

יצג את משפחת הנרצח - יוני רוזנבאום, תושב קראון הייטס ואחיינו של המנוח. אביו של יוני, נורמן רוזנבאום ז"ל, הקדיש את חייו כדי להביא את רוצחי אחיו לדין.

"אבינו נלחם למען הצדק עבור דודנו ועל זכויות היהודים ברחבי העולם", אמר יוני. "עם פטירתו של אבינו בשנה שעברה, כעת מוטל על כולנו, להכיר את האמת על מה שקרה לדודנו ולוודא שהיא נשארת בראש מעיינינו כדי שנוכל להמשיך לקום ולדבר, ולסרב לקבל אנטישמיות בכל צורה שהיא.

"כפי שאבינו הכריז לפני שנים כה רבות, 'דם יהודי אינו זול'. אסור לשכוח לעולם, לעולם אסור לשכוח. רק כך נוכל להבטיח שהפרעות קראון הייטס לעולם לא יחזרו על עצמן", אמר יוני רוזנבאום.

לצפיה בוידאו:

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.