| יום י' אלול ה׳תשפ״א 18.08.2021

הרב לאזאר בקריאה: "אנא פתחו את הלב לטובת יתומי קבנובסקי"

ר' ברוך היה דוגמא ל'טופח על מנת להטפיח' בכל רחבי רוסיה" כותב רבה של רוסיה במכתב מיוחד המפציר באנ"ש להתגייס לטובת משפחתו של החסיד ר' ברוך קבנובסקי שנפטר בגיל צעיר מסיבוכי הקורונה • את המכתב המיוחד של בקשת העזרה לאלמנה וששת היתומים מסיים הרב לאזאר במילים "בטוח אני שר' ברוך יעתיר בעדכם לפני אדון כל וש'אֲבִי יְתוֹמִים וְדַיַּן אַלְמָנוֹת' יעניק לכם שנה טובה ומתוקה בגו"ר"
הרב לאזאר בקריאה:

רבה של רוסיה, הגה"ח הרב בערל לאזאר חרג ממנהגו ויצא במכתב מיוחד אל השלוחים ואנ"ש בבקשה לתרום למשפחתו של ר' ברוך קבנובסקי שנפטר בשבוע שעבר בעיר פערם שברוסיה, בדמיו ימיו, בשל סיבוכי הקורונה.

במכתבו מונה הרב לאזאר את מעלותיו של הנפטר – שהיה יד ימינו של השליח בעיר הרב זלמן דייטש - ומעורר על החשיבות הרבה לעזור למשפחתו היקרה – אלמנתו וששת היתומים:

"אל השלוחים ואנ"ש שיחיו די בכל אתר ואתר, שלום וברכה!
בצער רב קיבלנו את הידיעה המרה על פטירתו של הר"ר ברוך קבנובסקי, חסיד ומקושר נלהב של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, מגיד שיעור, משגיח כשרות, האחראי על ה'חברא קדישא' ומעמודי התווך של הקהילה בפערם שברוסיה אשר היה יד ימינו וסייע רבות להשליח בעיר הרב זלמן דייטש שיבלחט"א .

"ר' ברוך היה דוגמא ל'טופח על מנת להטפיח' בכל רחבי רוסיה.
הוא, שהחל את צעדיו בדרך התורה והמצווה לפני כעשרים שנה, הפך למי שמלמד בעצמו את האחרים, הקים משפחה לתפארת, בנים ובנות ההולכים בדרך ה', חסידים ויראי שמים.

"בין תפקידיו האחראיים והמגוונים בקהילה היהודית בפערם, הוא היה אחראי על עריכת ה'טהרה' לנפטרים ועשה זאת ברגישות רבה מול המשפחות הכאובות, ועם כל דקדוקי ההלכה הנדרשים. הוא עסק בכשרות ובשנים האחרונות היה נוסע מרחק של 8 שעות נסיעה לכל צד כדי לפקח על רפתות ומפעלי 'חלב ישראל' למען כלל השלוחים והיהודים ברוסיה.

"לדאבון לב הקהילה היהודית בעיר ולכאב השלוחים שהכירו אותו, בא' אלול ר' ברוך החזיר את נשמתו הטהורה לבורא והוא רק בן 50.

"אשתו האלמנה הכאובה נותרה עם ששה יתומים בגילאי 12 ועד 23 ועול חינוכם ומחייתם נפל על כתפיה השחוחות.

"בקריאה של אהבת אחים ובתחינה נרגשת אני פונה אליכם בעמדנו זמן קצר קודם השנה החדשה הבאה עלינו לטובה - לסייע לאלמנה וליתומים, מאחר 'וְלָרָש אֵין-כֹּל' כפשוטו, אחרי שהשקיע זמנו ומרצו בלימוד התורה הקדושה ובעשייה למען הפצת המעיינות.

"אנא, פתחו את הלב ותרמו בעין יפה וביד נדיבה למענם ובטוח אני שר' ברוך יעתיר בעדכם לפני אדון כל וש'אבי יתומים ודיין אלמנות' יעניק לכם שנה טובה ומתוקה בגו"ר. בברכת הצלחה מרובה, בערל לאזאר.

מכתבו של הרב לאזאר מצטרף לקמפיין התרמה מיוחד שנערך בימים אלו בהתנדבות.

חסידים יקרים! אנא פתחו את הלב והכיס ועזרו למשפחת קנובסקי היקרה.
>>לתרומה מקוונת<<

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.