שניאור דייטש | יום ח' אלול ה׳תשפ״א 16.08.2021

אחד מכל 4 ילדים בכפר חב"ד חלה בקורונה ולא ידע

תוצאות הבדיקות הסרולוגיות בערים החרדיות: כפר חב"ד במקום השני עם 24% • למרות שנחל'ה בוהקת: מחר (שלישי) תפתח שנת הלימודים • תמונת מצב מדאיגה בתלמודי תורה בריכזי אנ"ש: בביתר נסגרו כיתות והתלמידים נשלחו לבידוד, באלעד גם כן, וכפי שדיווחנו אמש, בלוד נסגר הת"ת כולו למשך שבוע בעקבות 35 ילדים מאומתים 
אחד מכל 4 ילדים בכפר חב
צילום: shutterstock. משמאל: תוצאות הפיילוט במגזר החרדי

עם פתיחת שנת הלימודים במגזר החרדי בראש חודש אלול, החלו מד"א ופיקוד העורף לדגום את תושבי הערים החרדיות, בהן אלעד, קריית יערים, בני ברק, מודיעין עילית, בית שמש, אשדוד, כפר חב"ד, ועוד.

מדובר בבדיקות שנעשות בילדים בגילאי 12-3 על מנת לאתר נוגדני קורונה בדמם, בכדי למנוע בידודים במקרי חשיפה למאומתים ולאפשר שגרת לימודים רציפה ככל הניתן במוסדות החינוך.

היות והציבור החרדי מתחיל את הלימודים מוקדם יותר מהציבור הכללי, הוחלט על 'פיילוט' כזה, לקראת מבצע הבדיקות הגדול לשאר מוסדות החינוך הכלליים במדינה, עם כמליון וחצי תלמידים.

יוצאת דופן בעניין זה היא ביתר עילית, שסירבה להשתתף בפיילוט הבדיקות הסרולוגיות. בעירייה הגיבו בחשדנות למהלך וככל הנראה יש חוסר אמון כלפי המערכת וחוששים שהעיר החרדית – שהובילה בסבבים הקודמים - 'תיצבע' שוב באדום, ומכאן הדרך להטלת סגר תהיה קצרה, כפי שכבר קרה בגלים הקודמים. "אף אחד לא הגיע להסביר לעירייה את המשמעות של המהלך. שיבואו ויסבירו. עד עכשיו לא הסבירו וכנראה זה לא חשוב להם", טען גורם בעירייה לאתר 'וואלה'.

ובכן, אלו התוצאות של הסקר הסרולוגי: אלעד מובילה עם 25 אחוזים, אחריה כפר חב"ד עם 24%, מודיעין עילית 21%, בני ברק עם 17, אשדוד 16, בית שמש עם 14 אחוזים חיוביים לבדיקה הסרולוגית.

כלומר: באלעד ובכפר חב"ד, לכל ילד רביעי יש נוגדני קורונה בדמו, לאחר שחלה בעבר והחלים.

תמונת מצב מדאיגה: כיתות נסגרות

ובינתיים: תמונת מצב מדאיגה מאוד בריכוזי אנ"ש: בביתר עילית נסגרו כיתו בשני מוסדות הבנים: בתלמוד תורה 'תפארת מנחם' ובחיידר אידיש 'אהלי מנחם' בעקבות גילוי מאומתים. על פי הנחיות משרד החינוך והבריאות התלמידים יערכו בדיקת קורונה ובעוד שבוע בדיקה נוספת, ויציגו בדיקות שליליות לפני שיחזרו לכיתות.

בתלמוד תורה חב"ד אלעד גם כן נסגרו כיתות, וככל הנראה זו תמונת המצב במקומות נוספים בריכוזי אנ"ש ברחבי הארץ.
כפי שדיווחנו אמש, תלמוד תורה חב"ד בלוד נסגר בעקבות גילוי 35 תלמידים מאומתים ב-12 כיתות. הת"ת ייסגר למשך שבוע ימים, ולאחר בדיקות ובהתאם למצב תישקל פתיחתו מחדש.

בנחלת הר חב"ד בקרית מלאכי, שמובילה בארץ בטבלת רמזור הקורונה, ייפתחו מחר הלימודים בת"ת כסדרם. תמונת המצב כעת, כפי שנמסרה ל-COL: תשע עשרה ילדים שוהים בבידוד, 3 חיוביים ולפי הערכות גורם בשכונה, כ-50 אחוזים מסך התלמידים כבר חלו בקורונה וזה ככל הנראה השיקול המרכזי לפתוח את התלמוד תורה, מחר בים שלישי.

גורם בנחלת הר חב"ד אומר הערב ל-COL כי "לפי המספרים שלפנינו, מתוך כ-400 חולים בקריית מלאכי רק בודדים הם ילדים, וכ-50 אחוזים מהם מחלימים. אי אפשר להשאיר את הת"ת כל הזמן סגור, זה לא ייגמר."

הגורם עימו שוחחנו, ממשיך לנתח את המצב בשכונה החב"דית: "הגל הזה התחיל אצלינו עוד לפני ריכוזי אנ"ש האחרים בארץ, כגון ביתר, אלעד, לוד וכפר חב"ד, אנחנו כבר אחרי זה ולכן אצלינו זה שונה. אצלינו ההתפרצות החלה בתחילת חודש אב, אפילו לפני הקעמפים. ניתן לראות זאת במספר הילדים החולים מתוך כלל החולים אצלינו בשכונה, שהיא ממש קטנה".

מעיריית קרית מלאכי נמסר ל-COL: "נכנסים רק מחוסנים / מחלימים או עם בדיקה שלילית שנעשתה ב72 שעות האחרונות".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.