שלמה מן | יום ז' אלול ה׳תשפ״א 15.08.2021

המהנדס הרוסי שהפך לחסיד וליד ימינו של השליח, נפטר מקורונה

ברוך דיין האמת: טרגדיה בעיר פערם שברוסיה. ר' ברוך קבנובסקי, בן 50, יד ימינו של שליח הרבי, נפטר בסוף השבוע מסיבוכי קורונה. הוא הותיר אחריו אלמנה ו-6 יתומים, בהם נער שיחגוג לאחר החגים בר מצווה
המהנדס הרוסי שהפך לחסיד וליד ימינו של השליח, נפטר מקורונה
המנוח. באדיבות המצלם

ר' ברוך קבנובסקי, בן 50, נפטר בסוף השבוע מסיבוכי קורונה. הוא הותיר אחריו אלמנה ו-6 יתומים, בהם נער שיחגוג לאחר החגים בר מצווה.

קבנובסקי, שהיה מהנדס בהכשרתו, התקרב ליהדות לפני כ-20 שנה על ידי רבה של העיר פערם שבה הוא מתגורר, שליח הרבי הרב שניאור זלמן דייטש, שהמנוח היה יד ימינו.

לדברי הרב דייטש, "ר' ברוך היה 'טופח על מנת להטפיח'. אחרי שחזר בתשובה שלימה הוא שקד על התורה ועל העבודה והתחיל למסור בעצמו שיעורים ליהודים בעיר ובאזור. במקביל, הוא היה משגיח כשרות מטעם ונסע לעיתים למרחק של 10 שעות כדי לבדוק מפעלים ולהשגיח".

הנפטר שהפך לחסיד חב"ד נלהב היה האחראי על החברא קדישא בפערם - מהגדולות בעריה של רוסיה, שבה כ-10 אלף יהודים.

הוא היה עושה בהתנדבות את ה"טהרה", בכל שעה ובכל מזג אוויר, גם כשהקור הגיע למינוס 30 מעלות - ודבר לא הרתיע אותו מפני המצווה החשובה. אלא שכאשר הוא נמצא ללא רוח חיים בשבוע שעבר, לא היה מי שיבצע בו עצמו את ה''טהרה''. בלית ברירה, הרב מאיר קירש, רבה של צ'יליאבנסק ה"קרובה" מרחק של 8 שעות נסיעה "בלבד", העוסק גם הוא בתחום ה"טהרה" נסע במיוחד כדי לבצע את ה''טהרה'' במשגיח - ושב מיד לאחר מכן לעיר מגוריו.

כעת, רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר יצא בקול קורא שבו כתב כי "לדאבון לב הקהילה היהודית בעיר ולכאב השלוחים שהכירו אותו, בא' אלול ר' ברוך החזיר את נשמתו הטהורה לבורא והוא רק בן 50. אשתו האלמנה הכאובה נותרה עם ששה יתומים בגילאי 12 ועד 23 ועול חינוכם ומחייתם נפל על כתפיה השחוחות.

"בקריאה של אהבת אחים ובתחינה נרגשת אנחנו פונים אליכם – בעמדנו זמן קצר קודם השנה החדשה הבאה עלינו לטובה - לסייע לאלמנה וליתומים, מאחר ''וְלָרָשׁ אֵין-כֹּל'' כפשוטו, אחרי שהשקיע זמנו ומרצו בלימוד התורה הקדושה ובעשייה למען הפצת המעיינות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.