יום ד' אלול ה׳תשפ״א 12.08.2021

ההסכם השערורייתי של בנט עם הרופאים: העיתונאי שחשף מדבר

תוספת תקנים והגדלת תקציב בתמורה לטיוח: הדיל הסודי של ראש הממשלה, שנכשל בהתמודדות בקורונה, עם מנהלי בתי הרפואה, נחשף הבוקר בישראל היום • העיתונאי שחשף - מדבר עם COL • בלשכת רה"מ מכחישים
ההסכם השערורייתי של בנט עם הרופאים: העיתונאי שחשף מדבר
צילום רקע: שוטרסטוק. בעיגול: רזניק

העיתונאי רן רזניק, כתב הבריאות של ישראל היום, טלטל את המדינה כשחשף דיל של ממשלת בנט עם משרד הבריאות ומנהלי בתי החולים, לפיו תינתן תוספת של מאות תקנים של צוותי רפואה לטיפול בחולים, ובתמורה לכך יתחייבו מנהלי בתי הרפואה שלא לדווח, לא להתריע ולא להתראיין לתקשורת על אי־ספיקה של בתי החולים לטיפול בחולי קורונה במצב קשה ובחולים אחרים במצב קשה.

לפי הפרסום של רזניק, ההסכם כולל גם הסכם הבנות סודי וחסר תקדים שהוסדר ונקבע בעל פה. את הדברים חשף משיחות עם חמישה מנהלים בכירים של בתי רפואה גדולים בארץ, שחלקם היו מעורבים באופן אישי בהסכם בין משרד הבריאות והממשלה.

הערב (חמישי) התראיין רזניק להרצל קוסאשוילי בתכנית ליל שישי ברדיו COL, וסיפר על החשיפה הדרמטית, שהוכחשה בידי ראש הממשלה וסביבתו, כמובן.

"ההסכמה הזו, ההבנה הזו, הייתה בין לשכת ראש הממשלה מול מנהלי בתי החולים בישראל", אמר רזניק. "לפיה יקבלו תקנים חדשים בחודש חודש וחצי הקרובים של אחים ואחיות, ובתמורה לא יתראיינו ולא ידברו על חוסר הספיקה של בתי החולים בשל הקורונה, שלא יכולים לטפל בחולים בצורה מיטבית".


האזינו לראיון המלא >>


 

רזניק התייחס גם לתגובות מצד מנהלי בתי הרפואה לדיל הזה, שכונה בידי רבים שוחד.

"התגובות של מנהלי בתי החולים", אמר רזניק, "בסופו של דבר הם הסכימו לדיל, כי הם צריכים את התוספו הללו. הם התייחסו לזה בחומרה, לא מתייחסים לזה כפרוטקשן אלא תמורה שנאלצים לתת בעבור תוספת ההתקנים והתקציב. אני לא אומר שזה לגיטימי מבחינתם, אבל הם לא חושבים שזה פלילי. הם עשו זאת מחוסר ברירה".

לשכת ראש הממשלה הגיבה לפרסום והכחישה אותו לחלוטין: "הפרסום בעיתון 'ישראל היום' אודות 'דרישת שתיקה' דמיונית ממנהלי בתי החולים - שקרי ומופרך. לא הייתה כל דרישה כזו ממנהלי בתי החולים, לא רשמית ולא ברמז, לא בכתב ולא בעל פה. כל ניסיון להטיל דופי ביושרתם המקצועית מזלזל במיטב רופאינו, שנמצאים בחזית המאבק בקורונה לילות כימים. כל שאר הדברים שמופיעים בכתבה פשוט לא התרחשו במציאות".

רזניק הגיב לתגובה הזו: "אני יכול להגיד שלא ציפיתי שיגידו שזה נכון".

האזינו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.