מנדי ברגר | יום ד' אלול ה׳תשפ״א 12.08.2021

המסר מפרשת שופטים לכל יהודי: להעיד שיש בורא לעולם

בפרשת השבוע שלנו "שופטים" מובא הפסוק "על פי שני עדים או על פי שלושה עדים יקום דבר". אם היית עד ראיה למקרה מסויים, מחובתך להעיד על כך בבית הדין. או אז יוכלו הדיינים לברר ולפסוק את הדין בהתאם לעדות של שני עדים נאמנים • שליח הרבי בחדרה, הרב יוחנן בוטמן, עם טור אישי לקראת שבת קודש
המסר מפרשת שופטים לכל יהודי: להעיד שיש בורא לעולם

החסיד רבי בנימין שהיה סוחר עצים עשיר, נהג בכל עיסקה, לחתום במילים - "אין עוד מלבדו". היה חשוב לו לזכור שיש בעל הבית לעולם, ורק הוא מנהל ואחראי על כל העיסקאות, אין עוד מלבדו.

בפרשת השבוע שלנו "שופטים" מובא הפסוק "על פי שני עדים או על פי שלושה עדים יקום דבר". אם היית עד ראיה למקרה מסויים, מחובתך להעיד על כך בבית הדין. או אז יוכלו הדיינים לברר ולפסוק את הדין בהתאם לעדות של שני עדים נאמנים.

כל אחד מאיתנו יש לו עדות אישית, על בורא עולם. היות והוא בחר להיות נסתר בתוך העולם שנקרא כך בשם עולם מלשון העלם, עלינו לגלות אותו בתוך המציאות. 

זה תפקידו של כל יהודי, להעיד בכל פעולה ופעולה שלו שיש בורא לעולם. אני עושה חסד כי יש מנהיג לעולם, אני מודה לו בתפילה, כי יש מי שאני מקבל ממנו.  כך נהג רבי בנימין הסוחר הגדול, גם בתוך העסקים הוא כתב ויידע את כל מי שבא איתו בקשרי מסחר, "אין עוד מלבדו". וכך גם אנחנו צריכים 'להעיד' - לספר ולשתף בדברים טובים שקורים לנו בהשגחה פרטית. על ניסים ונפלאות בכל רגע שהוא עושה ונותן לנו; חיים, נשימה, בריאות ופרנסה. העדות הזו הכרחית בשבילנו עוד יותר. ככל שהקב"ה יהיה נוכח אצלינו תשרה עלינו הברכה לשנה טובה ומבורכת בכול.

צפו: 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.