מנדי ברגר | יום ד' אלול ה׳תשפ״א 12.08.2021

מאות רבנים התכנסו יחד למאבק על חומות היהדות והכשרות

מאות הרבנים חיזקו את ידי הרבנים הראשיים בכינוס היסטורי ומיוחד והצטרפו להחלטת מועצת הרבנות הראשית שלא לשתף פעולה עם הרפורמות החדשות • הראש"ל הגר"י יוסף: "חזרו בכם, אל תהרסו את היהדות בארץ ישראל" • הרה"ר הגר"ד לאו: "אנשים שהכשילו את חיזוק הכשרות הם מוחאים כפיים לרפורמה" 
מאות רבנים התכנסו יחד למאבק על חומות היהדות והכשרות
צילום: יעקב כהן

מועצת הרבנות הראשית בראשות הרבנים הראשיים לישראל, הראש"ל הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, התכנסה לישיבת חירום דחופה, יחד עם מאות רבני ישראל ורבני הערים מכל רחבי הארץ, לנוכח היוזמות ההרסניות בהרס עיקרי הדת ב'רפורמת הכשרות' וברפורמה בגיור ועוד, דברים אשר יפרצו את חומות הדת. 

בכינוס ההיסטורי, שנערך באחדות מלאה וחסרת תקדים מקיר לקיר, הושמעה הזעקה הנוקבת כנגד כל התכניות הללו כשכלל רבני ישראל מתאחדים סביב החלטות מועצת הרבנות הראשית, וקוראים בקול אחד כי לא ישתפו פעולה ולא יתנו יד לרפורמת הכשרות ושאר רפורמות. 

הראש"ל הרב יצחק יוסף, נשיא מועצת הרבנות הראשית: "לא שייך שהממשלה והכנסת יתעלמו מכנס כזה היסטורי. אנחנו קוראים מכאן: חזרו בכם, עכשיו חודש אלול, תעשו תשובה. אם חלילה וחס תתקבל הרפורמה שלהם בגיור, נצטרך לדון בעניין פתיחת ספרי יוחסין. הם עושים פילוג בעם ישראל. דיברתי על כך עם עמיתי הגר"ד לאו, שלא ניתן בשום פנים ואופן הכרה לגיור של רבני ערים. איך רוצים לבוא ולהכיר ברפורמים? כמה מיליוני יהודים איבדנו בגללם! באים ורוצים לתת להם הכרה בגיור, בכותל. אני קורא לממשלה, לכל הגופים שמעורבים בדבר, תחזרו בתשובה, אל תהרסו את היהדות בארץ ישראל".

הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק וחבר מועצת הרבנות הראשית: "אם אנחנו נתמיד במה שקורה כרגע, שזה לא יהיה דבר חד פעמי וכל אחד הולך לדרכו, אלא שכולנו נמשיך באחדות הזו עד שבעז"ה הגזירות הללו יתבטלו כולם". 

הרה"ר הרב דוד לאו: "אנחנו נמצאים ביום ג' אלול, יום פטירת מייסד הרבנות הראשית, שהדגיש כי חיי האומה מתחילים ביסוד הגדול הזה. אני מתפלל שהמאה שנים שצויינו השנה ימשיכו לעוד שנים רבות, ונזכה לקדש שם שמים בכל מעשינו, לעשות את הישר והטוב בעיני אלוקים ואדם ולהעביר את שרשרת הדורות הלאה, ולשמר את התורה בטהרתה". 

הרב יהודה דרעי רבה וראב"ד באר שבע: "אני כבר 22 שנה חבר במועצת הרבנות, מעולם הרבנות הראשית לא הייתה מאוחדת על ידי כלל רבני ישראל, מכל העדות ומכל החוגים, כמו עכשיו. המפתח של כל עיקרי האמונה, של כל עיקרי היהדות זה בכשרות המאכלים. יש מי שלא מתבייש לומר 'מצווה לאהוב את הרפורמים', מה מצווה? לאוהב את מי שרוצה להרוס? כמה מיליוני יהודים הפסדנו בהתבוללות בגלל הרפורמים, אותם לאהוב?".

הרב שמואל אליהו רבה של צפת: "אנחנו כבר רואים שרים בממשלה שמדברים על הוצאת רישום הנישואין מידי הרבנות, כל שלושה יקבעו מה גט, מי עגונה ומי לא, כל שלושה יקבעו מה נקרא גיור. אנחנו אומרים להם בתוקף: לא ניתן לכם יד, כל הרבנים לא ישתפו אתכם פעולה. אתה בא לעקור את הכל ברגע אחד? מתוקף מה? מתוקף היותך איש פוליטי? אנחנו הגוף המקצועי במובן הזה, ואנחנו אומרים לך במפורש: טעות בידך. כמו שאסור לרופא לשמוע לפקיד פוליטי איך לנתח ואיזו תרופה לתת, כך אנחנו כאן כדי לומר בצורה ברורה לממשלה: לא נשתף אתכם פעולה. אף אחד לא יתן יד למהלך שנעשה ללא הרבנים הראשיים. לא יאומן כמה הפקרות וחוסר אחריות יש בתכנית הזו". 

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
מקווים שהכנס הזה ישפיע לטובה
ד' אלול ה׳תשפ״א
כל הטעויות של מתן כהנא הם בגלל שעושה הכל על דעת עצמו ולא מתייעץ עם גדולים ופוסקי הלכה
לו רק היה מתייעץ, כמובן שכל הרבנים היו אוסרים עליו בתוקף לעשות צעדים אלו, וכל היתה נמנעים מאיתנו כל הגזירות הללו
ישמע חכם ויוסף לקח
2.
לא יאומן
ד' אלול ה׳תשפ״א
יש כאן משפטים רבים שהרבי אמר אותם אותם בעצמו וחזה אותם מראש כבר לפני חמישים שנה, בשיחות של תש"ל והלאה, תמצאו משפטים רבים שרק כעת הרבנים בארץ הגיעו למסקנה שהדברים הללו נכונים, בעוד הרבי התריע על כך כבר לפני שנים.

"יום יבוא חלילה ועם ישראל יהיה קבוצה שמורכבת מסוגים שונים של גויים חלילה" - מהכתבה הקודמת.

"כמו שאי אפשר שאיש פוליטי יכריע על ביצוע ניתוח במקום רופא מומחה, כך אסור לא להתערב בעניני דת" - פשוט מילה במילה מדברי הרבי. לא יאומן.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.