שלמה מן | יום ג' אלול ה׳תשפ״א 11.08.2021

לראשונה בישראל: תלונה על פשעים אנטישמים בחוץ לארץ

עו"ד מרדכי ציבין הגיש תלונה למשטרת ישראל נגד רוצחה של שרה חלימי שנרצחה באכזריות בפיגוע אנטישמי בפריז. זאת הפעם הראשונה שמוגשת תלונה שכזאת בהתאם לחוק המאפשר הגשת תלונות על פשעים אנטישמים בחו"ל
לראשונה בישראל: תלונה על פשעים אנטישמים בחוץ לארץ

משפחתה של שרנ חלימי, שנרצחה באכזריות בפריז בפיגוע אנטישמי לפני ארבע שנים, הגישה תלונה במשטרת ישראל נגד הרוצח, שהיה שכנה בבירת צרפת. כך חושף איתמר אייכנס בויינט.

למעשה זאת הפעם הראשונה שבה אזרחים ישראלים מגישים תלונה למשטרת ישראל' בהתאם לחוק הפלילי הישראלי שמאפשר הגשת תלונות על פשעים אנטישמים שבוצעו בחו"ל.

את התלונה הגישו עו"ד החב"די מרדכי ציבין ועו"ד ויליאם ז'יל גולדנדל - אחד מעורכי הדין הידועים בצרפת שאף ייצג את נתניהו ונוספים.

לפי הדיווח ב-Ynet: עורכי הדין גולדנדל וציבין מסתמכים על תיקון שנעשה בחוק העונשין משנת 1994, הקובע כי "פגיעה בחיי יהודי, גופו, בריאותו, חירותו או רכושו, באשר הוא יהודי או רכוש מוסד יהודי, באשר הוא כזה", היא בסיס להגשת תלונה בישראל ועמה דרישה לשפוט את הפוגע בישראל; ובהתאם לכך, ובתנאים מסוימים, אף לבקש את הסגרתו לישראל".

עו"ד ציבין מציין כי מאז משפט אייכמן לא נשפט בישראל רוצח מחו"ל שאינו תושב או אזרח ישראל בעקבות מעשה בעל מניע גזעני ואנטישמי.

לדעת עו"ד ציבין, להגשת תלונה בישראל יש ערך סימבולי, היא מהווה איתות אזהרה שלפיו כל פושע אנטישמי בחו"ל (שמסיבה כלשהי לא יישפט באותה המדינה), עלול להישפט בישראל.

לדבריו, בין ישראל לבין צרפת אין הסכם הסגרה ולכן אין כל ציפייה שהוא יוסגר לישראל. ואולם, באופן תיאורטי, אם משטרת ישראל תוציא צו מעצר בינלאומי נגד טראורה והוא ייעצר בחו"ל במדינה שלה יש הסכם הסגרה עם ישראל - אותה מדינה תהיה מחוייבת להסגירו אם תגיע למסקנה שלא נשפט בצרפת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.