שניאור דייטש | יום ג' אלול ה׳תשפ״א 11.08.2021

רבני חב"ד בכינוס החירום הגדול: "דוחים הרס הכשרות והיהדות"

כ-150 רבנים, ביניהם רבני ערים ודיינים וחסידי חב"ד, התכנסו לישיבת חרום עם מועצת הרבנות הראשית ותקפו בחריפות את הרפורמות בכשרות ובגיור בהובלת השר מתן כהנא • אלו עיקרי החלטות הכינוס הדרמטי
רבני חב
כנס החירום (צילום: באדיבות 'כיכר השבת')

עשרות רבני ערים ודיינים התכנסו בצהריים (רביעי) לכינוס חירום יחד עם מועצת הרבנות הראשית והרבנים הראשיים, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, ודנו ברפורמות שמבקש השר לשירותי דת, מתן כהנא, להעביר בתחום הכשרות והגיור.

במסמך עליו חתמו הרבנים, השר כהנא ביקורת קשה ונוקבת. הרבנים קוראים לעצור את המהלכים שיפגעו קשות באופייה היהודי של המדינה.

"רבני ודייני ישראל מצטרפים לעמדת מועצת הרבנות הראשית הדוחה מכל וכל את היוזמה המסוכנת של המשרד לשירותי דת להרוס את הכשרות והיהדות בישראל, ה'תוכנית' שאושרה בממשלה לשינויים במערך הכשרות משמעותה היא ביטול הכשרות במדינת ישראל, פתיחת באזר של גופים בעלי אינטרסים שיעניקו כשרות ומתן אפשרות לכל אדם להעניק כשרות כשהתוצאה היא אחת, הרס וחורבן הכשרות".

עוד במכתב הרבנים: "זה חלק ממגמה כללית של פגיעה בשירותי הדת, בכשרות, בנישואין ובגיור שמטרתה הסופית היא ביטול זהותה היהודית של מדינת ישראל וחיסול המוסד הרבני בישראל".

"רבני ישראל מודיעים כי יורו לשומע לקחם שלא לסמוך על כשרות שתינתן לפי תוכנית זו, שיש בה מכשול לרבים".

הרבנים קוראים לממשלת ישראל "לבטל את ההחלטה המסוכנת שמשמעותה היא החרבת מערכת הכשרות. במדינת ישראל, מדינתו היחידה של העם היהודי, ראוי שתהיה מערכת כשרות ציבורית ומתפקדת".

בנושא הגיור, והניסיון לבצע גם בו רפורמות, כותבים הרבנים: "הגיור אינו יכול להיעשות מתוך אינטרס אזרחי, חברתי או תרבותי, אלא אך ורק מתוך רצון כן להיות חלק מעם ישראל ומתורתו עם קבלת עול תורה ומצוות.

"מאז היותו לעם קיומו של עם ישראל הוא בשמירה על מעמדו המיוחד. בזכות מחיצה זו, זכינו להגיע עד הלום. מי שרואה בגיור המוני של אינם יהודים כמשימה "גאולתית" או "לאומית" ומטרתו מניעת התבוללות ע"י גיורים שאינם ע"פ ההלכה, משיג את היפך המטרה, ומחדיר לעם ישראל אינם יהודים במסווה של גיור".

"לא עומדת בפנינו רק השאלה האם הגיור הוא גיור כהלכה או לא. השאלה היא האם עם ישראל יתקיים כעם יהודי או שיהיה צירוף של גויים רבים - זו מלחמת קיום".

רבני ודייני ישראל מתריעים על הכוונה לשנות את מסגרת הגיור בישראל ולהפריטה ולהוציאה מידי הרבנות הראשית. המציאות הזאת תביא בהכרח ליצירת קהילות נפרדות, ותיצור קרע בין חלקי העם. רישום הנישואין הוא ספר היוחסין של עם ישראל בארץ הקודש, והרבנים יעמדו איתן על משמר הכניסה לעם ישראל".

"גיורים שיבוצעו שלא ע"י הרבנות הראשית לישראל לא יוכרו ע"י רבני ישראל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.