שניאור דייטש | יום ג' אלול ה׳תשפ״א 11.08.2021

ניו יורק: האשה הראשונה בתפקיד תחליף את אנדרו קאומו

מושל מדינת ניו יורק שבארצות הברית, אנדרו קאומו, התפטר הלילה מתפקידו בשל שערורייה וקריאת נשיא ארה"ב ביידן לפיטוריו • במהלך מגיפת הקורונה בניו יורק, התנהלותו של קואומו עוררה את זעמה של הקהילה היהודית • מי שתחליף את קאומו בתפקיד המשפיע הינה סגנית המושל קתי הושול, מוכרת בקהילה היהודית ואף ביקרה מספר פעמים בקראון הייטס
ניו יורק: האשה הראשונה בתפקיד תחליף את אנדרו קאומו
הגב' קתי הושול במהלך ביקור בקראון הייטס ו-770 (צילום: COLLIVE)

מושל מדינת ניו יורק שבארצות הברית, אנדרו קאומו, התפטר הלילה מתפקידו.

קאומו כיהן כמושל ה-56 של ניו יורק, מאז שנת 2011. בחצי השנה האחרונה, התפוצצה פרשייה מוסרית, הצטברו עדויות נגדו והדבר הגיע לסערה תקשורתית.

לפני מספר ימים קרא נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן למושל להתפטר. הוא עשה זאת בשידור טלוויזיה, ובכך הצטרף לראש העיר ניו יורק היוצא, ביל דה בלאזיו, ולדמויות משפיעות נוספות.

מי שתחליף את קואומו בתפקיד המשפיע הינה סגנית המושל קתי הושול, חברת בית הנבחרים של ארה"ב לשעבר מטעם המפלגה הדמוקרטית, שתחליף את קאומו ותהפוך למושלת ה-57 של מדינת ניו יורק. הושול בת ה-62 תהיה האישה הראשונה בתפקיד.

בקהילה היהודית בניו יורק, מינויה נתפס כשינוי מבורך. במהלך מגיפת הקורונה בניו יורק, התנהלותו של קאומו עוררה את זעמה של הקהילה היהודית כאשר תקנות החמירו דווקא נגד שכונות יהודיות ובחלוקת החיסונים תועדפו שכונות אחרות, למרות התחלואה הגבוהה יותר בשכונות היהודיות ובשכונת קראון הייטס.

קתי הושול, המושלת הנכנסת, ביקרה מספר פעמים בקראון הייטס במוזיאון הילדים היהודי, ובביתה של הפעילה הגב' דבורה הלברשטאם, ומשרדי מועצת הקהילה היהודית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.