שניאור דייטש | יום ג' אלול ה׳תשפ״א 11.08.2021

קרית מלאכי דילגה למקום הראשון בארץ, מעל כפר חב"ד

5,775 מאומתים לנגיף אובחנו ביממה האחרונה • הכפלה של מספר החולים קשים, כאשר לפני שבועיים היו פחות מ-200 חולים • קריית מלאכי מזנקת לראש טבלת ציון הרמזור הארצי – מעל כפר חב"ד שהוביל עד היום
קרית מלאכי דילגה למקום הראשון בארץ, מעל כפר חב

לאחר כשבוע ימים שכפר חב"ד מוביל בטבלת הרמזור הארצי במקום הראשון, קרית מלאכי 'עוקפת' ומתייצבת על המקום הראשון בארץ, בציון 10.

עם יחס חולים של 154.9 ל-10,000 נפש, 17% אחוז חיוביים לבדיקות, ו-470 חולים פעילים, קרית מלאכי בוהקת בראשות הטבלה.

דווקא ביחס חולים למספר תושבים - כפר חב"ד נותרת ראשונה ברמזור הארצי, עם יחס של 280 חולים ל-10,000 תושבים.

למרות שביתר צהובה עם ציון 4.8, בנתון אחד מרכזי היא במקום השלישי בארץ, באחוז שינוי המאומתים, ועם זינוק מדאיג של 290%(!) במספר החולים.

כפי שדיווחנו כאן אמש, מזכיר בי"ד רבני חב"ד והמד"א בשכונת חב"ד קרית מלאכי, הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי יצא בקריאה ודרישה מכל אחד לקחת אחריות וללכת להיבדק. הרב קורא גם לערוך בדיקות לילדים. "המצב קשה בנחלה, ילדים הדביקו את הוריהם".

גם מ"מ ראש העיר ונציג חב"ד ר' בצלאל מזרחי נדבק בקורונה, לאחר שכבר נדבק לפני שנה ואף התחסן לפני כחצי שנה. ככל הנראה נדבק מילדיו שחזרו מקעמפ ב'בין הזמנים'.

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (רביעי) עולה, כי אתמול אובחנו 5,755 מאומתים חדשים, מתוך 127,010 בדיקות שהתבצעו – כך שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 4.59 אחוז.

מקדם ההדבקה (ה-R) עומד על 1.35.

מספר הנשאים הפעילים בישראל עומד כעת על 38,942 בני אדם. לפני שבוע היו בישראל 23,739 נשאים פעילים – כך שבתוך שבוע מספר החולים הפעילים כמעט והוכפל.

לראשונה מאז סוף חודש מרץ, מספר המאושפזים שמצבם מוגדר קשה עומד על 400, מהם 87 במצב קריטי ו-62 מונשמים. מדובר בהכפלה של מספר החולים קשים, כאשר לפני שבועיים היו פחות מ-200 חולים.

מספר הנפטרים מאז תחילת המגפה עומד על 6,580 בני אדם, כאשר היום נפטרו ארבעה בני אדם ואתמול נפטרו 11.

מתחילת השבוע נפטרו 38 בני אדם מסיבוכי הנגיף.

נתוני המתחסנים: מאז מבצע חיסון בני ה-60 ומעלה במנת החיסון השלישית, שהחל לפני כשבוע, התחסנו 654,051 בני אדם. 5,403,357 קיבלו את מנת החיסון השניה ו-5,822,097 קיבלו את מנת החיסון הראשונה.

בדו”ח של מרכז המידע והידע של אמ”ן נכתב הבוקר: “מדדי התחלואה ממשיכים לנסוק – מספר המאומתים היומי בסביבות ה-6,000 מאומתים, שיעור החיוביים עומד על קרוב ל-5 אחוזים, מספר החולים במצב קשה עומד על קרוב ל-400 ומספר הנפטרים עלה גם הוא – כ-70 בשבוע האחרון”.

החוקרים ציינו עוד: “מקדם ההדבקה עודנו גבוה ומשקף הכפלה של מספר המאומתים והחולים במצב קשה כל 10 ימים בקירוב. ללא פעולות משמעותיות להאטת קצב ההדבקה – בעיקר התחסנות נרחבת של הציבור, עטיית מסכות בחללים סגורים – כולל מחוסנים ומחלימים וכן בקרה הדוקה על החוזרים מחו”ל – צפויה עלייה דרמטית במספר החולים, בפרט הקשים, שתוביל בתוך שבועות לעומס מסוכן על בתי החולים”.

פרופ’ גליה רהב, מנהלת היחידה למחלקות זיהומיות בבית החולים שיבא בתל השומר, אמרה הבוקר בריאיון לאריה גולן בתוכנית הבוקר הזה ברשת ב, כי היא מקווה שהסגר הרביעי ייחסך מאיתנו, ומדגישה כי לוקח זמן עד שמורגש אפקט של חיסונים.

“אם היו מחסנים שבועיים קודם”, אמרה. “אז אולי לא היינו רואים את זה עכשיו. לא יודעת אם היה עיכוב מיותר, אנחנו המדינה הראשונה שלקחה את הצעד הזה ולוקח זמן לקבל החלטות כאלה. קשה לקבל אותן כשאין עלייה בתחלואה וכשכבר יש עלייה הרבה פעמים זה קצת מאוחר מדי”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.