שלמה מן | יום ב' אלול ה׳תשפ״א 10.08.2021

בנחל'ה ביררו: כיצד מפקחים על פירות ברשות פלסטינית בשמיטה

בבית הכנסת המרכזי בשכונת נחלת הר חב"ד בקריית מלאכי, התקיים כינוס ירחי כלה, על פי ההנחיות המתאימות • הכינוס התקיים השנה זו הפעם השלישית, ועמד בסימן "קרבה שנת השבע" • COL מגיש סיקור ותיעוד
בנחל'ה ביררו: כיצד מפקחים על פירות ברשות פלסטינית בשמיטה
תמונות: באדיבות המצלם

קהל רב השתתף השבוע, בכינוס "ירחי כלה" מיוחד שנערך ע"י "איגוד אברכים נחלת הר חב"ד", בבית הכנסת המרכזי בשכונת חב"ד בקריית מלאכי, על פי ההנחיות המתאימות. הכינוס התקיים השנה זו הפעם השלישית, ועמד בסימן "קרבה שנת השבע". בהתאם לכך חלק הארי שלו עסק בנושאי השמיטה.

פתח את הכינוס, הרה"ג הרב יעקב שוויכה, מראשי ישיבת תות"ל כפר חב"ד, כשהוא מסביר בטוב טעם את יסודות חיוב השמיטה בזמננו, החל מהגמרא והראשונים ועד לפוסקי זמננו. בסגנונו המיוחד הוביל את הקהל דרך כל ה"תחנות" והמחלוקות סביב חיוב השמיטה בזמננו.

אחריו הוזמן לשאת דברים הרה"ג הרב מאיר דוד ברגמן, ראש מחלקת מצוות התלויות בארץ של כשרות בד"ץ העדה החרדית. הוא שיתף את הקהל בנסיונו העשיר ובידע הרחב, החל מגבולות הארץ מדרום וכלה בתיאורים מהשטח בפיקוח על פירות ברשות הפלסטינית. בסיום דבריו, סקר את אפשרויות היבול שעומדות בפני הבד"ץ לקראת שנת השמיטה, תוך חיזוק היסודות ההלכתיים לכל אפשרות.

המשתתפים לא עוזבים את מקומם, מצטרפים הם למסע מרתק מפי הרה"ג הרב משה הלל, ראש ישיבת "אהלי תמימים כפר חב"ד, דיונים ערים ומוחשיים מגדולי הפוסקים עומדים מוחשיים למול עיני כולם: לאיזה בעל תחזור האלמנה? כיצד יעקב יהיה נשוי לשתי אחיות בתחיית המתים? בפיו המפיק מרגליות ריתק את התמימים ואנ"ש עמוק לתוך הלילה.

לאחר ערב עמוס תורה ותוכן, נפרדו לבתיהם עם טעם של "עוד" וחשק נוסף בלימוד התורה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.