| יום ב' אלול ה׳תשפ״א 10.08.2021

עם האותיות הקטנות: מחזור נוסף של תלמידים הוסמכו כמגיהי סת"ם

לפני מספר ימים נחתם קורס מגיהי סת"ם של מכון הבינני. במסיבת סיום ייחודית לעת ערב, בהיכל בית הכנסת שטיינבאך שול שבכפר חב"ד, התכנסו ובאו תלמידי המחזור לחגוג את סיום הקורס ולאסוף את תעודות ההסמכה.
עם האותיות הקטנות: מחזור נוסף של תלמידים הוסמכו כמגיהי סת

זהו מחזור רביעי במספר של קורס המגיהים. מחזור זה מצטרף למחזורים קודמים שהכשירו תלמידים לכדי מגיהים מוסמכים שיודעים את מלאכתם ושולטים ברזי הלכות הסת"ם. חלק גדול מן התלמידים נמצא מעבר לים, ולמד את הקורס בכיתה הווירטואלית המיוחדת של המכון.

מאז השיק מכון הבינני את הקורס בשיתוף מכון 'לשכת הקודש' - המוסד הוותיק להוראת תורת כתיבת הסת"ם - בגרו משורות הקורס למעלה ממאה בוגרים שהשתלבו מיידית בשוק העבודה. שוק שמשווע לידיים מוכשרות ועיניים חדות.

"הדרישה למגיהי סת"ם מומחים גוברת משנה לשנה. המגזר החבד"י גדל ובהתאם הצורך בחפצי יודיאיקה מהודרים, כתיבתם והגהתם" משתף יו"ר מכון הבינני ר' יצחק שלמה קרביצקי שליט"א, "גם פעילות הפצת המעיינות הגוברת טומנת בחובה אספקת תפילין ומזוזות מהודרים ליהודים. וזה מוביל לביקוש הולך וגדל לסופרי סת"ם ולמגיהים מוסמכים אלו שאפשר להיות סמוכים ובטוחים שהם בקיאים בפרטי ההלכות והדעות ויכולים לפסוק את כשרותם של תפילין ומזוזה. המצב כרגע הוא שיש ביקוש עצום למגיהים וסופרים איכותיים, וישנו חסר גדול מאוד בשוק".

“קורס סת”ם” של מכון הבינני, נועד להנגיש את כל תורת כתיבת והגהת סת”ם לכל אחד לפי רמת הידע שלו. הקורס מותאם גם לכאלו שמגיעים ללא רקע כלל וחדשים לעולם הסת"ם. הקורס מופעל בשיתוף מכון “לשכת הקודש”, הידוע בעולם כבר למעלה מעשרים שנה כמכון המתקדם ביותר בהוראת הסת”ם, נערכה מהדורה ייחודית של חוברות סיכום וחומרי לימוד בהם משולבים כל הפסקים של אדמו”ר הזקן הלכה למעשה, ובכך הקורס הוא היחיד מסוגו בעולם המשלב את פסקי שולחן ערוך הרב הנצרכים למעשה עבור חסידי חב”ד. במסע לימודי חוויתי ויסודי יוצאים גם אלו עם בסיס הלכתי וכלים פרקטיים להשתלב כמגיהים מן המניין.

"אנו רואים צימאון גדול בקרב התלמידים לרכוש ידיעה מקיפה בהלכות הכתיבה וההגהה." מספר הרה"ח ר' אלכסנדר דרורי שמעביר את שיעורי הקורס, "דבר נוסף שאנו עדים לו, הוא שבזכות הלמידה העקבית שנערכת בקבוצות קטנות, נוצר גיבוש חזק בין התלמידים. הם הופכים לכיתה מאוחדת וששומרים על הקשר גם הרבה אחרי סיום הלימודים וקבלת התעודות. זהו סיפוק עצום לראות את הדרך שעושה תלמיד משלב שהוא מגיע ללא רקע בכלל בעולם הסת"ם ועד לשלב בה הוא דן עם חבריו בדקויות של אותיות ושיטות הפוסקים. ב"ה המתכונת המיוחדת בה מועבר הקורס הוכיחה את עצמה כמתכון הייעודי ללימוד מרוכז ומהיר וקניית מקצוע קדוש ומכובד לחיים"

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.