מנדי ברגר | יום א' אלול ה׳תשפ״א 09.08.2021

לחצנו על דוושת הגז של פיג'ו 208 והופתענו • בואו לסיבוב

ה-208, שקטפה את תואר "מכונית השנה באירופה" לשנת 2020 למניינם היא משהו שבאמת קשה להתעלם ממנו. כל נקודה בו ומשדרת משהו ייחודי – החל מהשבכה הקדמית, עבור דרך הפרופיל המוקפד וכלה בסופו • יצאנו לסיבוב על פיג'ו 208 וחזרנו עם מסקנות 
לחצנו על דוושת הגז של פיג'ו 208 והופתענו • בואו לסיבוב

"ואו, תראה איזה פורשה" שח בחור הישיבה הטברייני לחברו, בשעה שגלשתי עם הפיג'ו 208 במורדות העיר, בואכה הכנרת.

הוא טעה אבל לא לגמרי. ה-208 אמנם לא מתקרבת לפורשה, לא במחיר, לא ביכולות ולא באבזור, אבל מסתבר שהמראה שלה הוא משהו מנצח. כמעט כל מי שנתקל בה הביע את התעניינותו בצורה כזו או אחרת. מהבחינה הזו, פיג'ו שיחקו אותה בענק.

ה-208, שקטפה את תואר "מכונית השנה באירופה" לשנת 2020 למניינם היא משהו שבאמת קשה להתעלם ממנו. כל נקודה בו ומשדרת משהו ייחודי – החל מהשבכה הקדמית, עבור דרך הפרופיל המוקפד וכלה בסופו.

הצבע האדום של מכונית המבחן שלנו הוא אמנם לא כוס התה שלנו, אבל הוא בא להבליט עוד יותר את היופי שבמכונית, ומי יכול להתנגד לסיבוב על דבר שכזה.

כניסה פנימה הדהימה אותי לא פחות. אחרי הכול מדובר במכונית סופר-מיני, אבל התצורה והאבזור הפנימי היו ברמה אחת מעל כל המתחרות. אז אמנם מחירה עומד על  119,000 שקלים שזה יקר יותר מהמתחרות (מחירן עומד על פחות עשר עד חמש עשרה אלף שקלים), אבל את המראה המושלם ותחושה המעולה שמשדר תא הנהג לא תקבלו גם במכוניות יקרות בהרבה.

הצורה הייחודית של הדשבורד כולו, של הדלתות, של מסך המולטימדיה, ידית ההילוכים, ההגה ו"הפסנתר" של לובינסקי היו מעוררי השראה, ותא הנוסעים הרגיש גם מרווח ונוח.

גם מבחינת מערכות בטיחות פרגנו כאן אנשי החברה הצרפתית, ולמעשה תמצאו כאן את כל מה שקיים בשוק: כניסה ויצאה ללא מפתח (וללא לחיצה על השלט, הוא מזהה את המפתח ונפתח לבד), מראות מתקפלות, אזהרת סטייה מנתיב, בקרה סטייה אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, דימום מנוע ברמזור ועוד...

גם איכות החומרים כאן מצוינת. מספיק להעביר עליהם את היד כדי להרגיש שהם עשויים מחומר טוב. סעיף מעניין נוסף הוא לוח המחוונים – לא רק שמדובר בלוח דיגיטלי אלא שהוא גם תלת-מימד. בפיג'ו טוענים שזה הרכב היחיד בארץ שמציג את האפשרות הזו ושמדובר בדבר הבא בעולם הרכבים.

ואחרי כל זה, תשאלו, מה ההרגשה שמתקבלת כשלוחצים על דוושת הגז?

ובכן, טובה אבל לא וואו. כלומר: אחרי כל ההקדמה הזו, שכחתי שאני יושב למעשה רק במכונית סופר-מיני וכבר תליתי תקוות שאקבל מנוע של רכב ספורט, ולא היא. המנוע מצוין ומרגיש העתק-הדבק כמו המנועים ביתר דגמי פיג'ו (3008, 5008 וכו') שהם טובים בפני עצמם, אבל אין פה משהו ספורטיבי שידביק אתכם לכסא.

מי שרוצה יותר נתונים, אז הנה: אם בסקודה אוקטביה החדשה למשל (מכונית משפחתית גדולה בהרבה) ישנה גרסא של מנוע 1.0 ליטר, הרי שה-208 שלנו מגיעה עם מנוע בנפח 1.2 ליטר עם 130 כוחות סוס, ו-23.4 קג"מ המושגים כבר ב-1,750 סל"ד. זה אומר שהמנוע חזק וגדול לעומת המשקל הנמוך יחסית ושלא תצטרכו לסחוט את הדוושה כדי להגיע למירב שהוא מפיק. ולמרות זאת, עם המנוע הטוב שהיא מצוידת בו, צריכת הדלק עומדת רק על ליטר לכל 13.2 קילומטר. לא חסכוני, אבל מעולה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.