שלמה מן | יום א' אלול ה׳תשפ״א 09.08.2021

קשר קרוב לתמימים ולחב"ד: רבה של טבריה הגרא"ד אויערבך ע"ה

בגיל 86, נפטר רבה הראשי של טבריה הרב אברהם דב אוירבך.  היה מקורב ביותר לחב"ד ולשלוחי הרבי בעיר. הוא היה אורח של קבע בכנסים ובהתוועדויות ונטל חלק פעיל בסיומי הרמב"ם שהתקיימו בעירו, בה טמון הרמב"ם. במיוחד היה לו לרב אוירבך קשר קרוב עם תלמידי ישיבת 'תומכי תמימים' בעיר. לאחרונה בסרטון ייעודי קרא לקהל לתרום לישיבה תוך שמפליא את סגולותיה. יהי זכרו ברוך
קשר קרוב לתמימים ולחב
הרב אוירבך (מתוך קמפיין לישיבת חב"ד בעיר)

אבל כבד בעולם הרבנות עם היוודע הבשורה המרה הבוקר (שני) על פטירתו של הגאון הרב אברהם דב אוירבך ע"ה, אב"ד העיר טבריה ובנו של הפוסק הגרש"ז אוירבך זצ"ל.

הרב אוירבך, שבמשך עשרות שנים כיהן כרבה הראשי של העיר טבריה, היה מקורב ביותר לחב"ד ולשלוחי הרבי בעיר. הוא היה אורח של קבע בכנסים ובהתוועדויות ונטל חלק פעיל בסיומי הרמב"ם שהתקיימו בעירו, בה טמון הרמב"ם.

במיוחד היה לו לרב אוירבך קשר קרוב עם תלמידי ישיבת 'תומכי תמימים' בעיר. לאחרונה בסרטון ייעודי קרא לקהל לתרום לישיבה תוך שמפליא את סגולותיה.

הוא נולד לפני 86 שנים, בשנת ה'תרצ"ה, בשכונת שערי חסד בירושלים. לאחר פטירת חמיו, לפני למעלה מ-40 שנים, מונה לאב"ד טבריה תחתיו, והחזיק בידו כוח רב והשפעה גדולה על חיי הדת בעיר כאשר לחם בעוז את מלחמתה של השבת הקדושה וכן מערכת הכשרות שעמדה תחת אחריותו נודעה לשם ולתהילה ורבים סמכו עליה.


נפעם מישיבת 'תומכי תמימים' בעירו


בנוסף, במהלך שנות חייו חיבר סדרת ספרים בשם "פתחי אברהם".

בשבועות האחרונים היה מאושפז ב'פוריה' בעקבות דלקת ריאות חריפה ממנה סבל. מצבו הרפואי ידע עליו ומורדות, הוא הורדם והונשם, והבוקר השיב את נשמתו ליוצרה.

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו אמר כי "קיבלתי בצער רב את הבשורה הקשה על פטירתו של גאב"ד טבריה ומגדלור רוחני לכל אזור הצפון, הגאון הגדול רבי אברהם דב אויערבך זצ"ל. גאונותו ופקחותו בכל מכמני התורה כדין וכרב בישראל נודעו למרחוק ועליו נאמר "חבל על דאבדין ולא משתכחין".

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
גיסו של יבדלח"ט הגאון החסיד המשפיע הרב ח...
א' אלול ה׳תשפ״א
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.