שניאור דייטש | יום ל' אב ה׳תשפ״א 08.08.2021

באר יעקב הפכה לעיר; הרב בקרמן: "התפתחות מדהימה"

שרת הפנים איילת שקד אישרה הבוקר רשמית כי המועצה המקומית באר יעקב תהפוך לעיר • שליח חב"ד הראשי בעיר הרב שמואל בקרמן: "לפני 30 שנה היה כאן גן עם 20 ילדים, היום יש 5 גנים, 5 שלוחים ו-4 בתי חב"ד. בכל שכונה חדשה שתבנה – נפתח גן חדש"
באר יעקב הפכה לעיר; הרב בקרמן:
במהלך בניית מקווה טהרה חדש בבאר יעקב. שני משמאל: הרב שמואל בקרמן

שרת הפנים איילת שקד אישרה הבוקר (ראשון) רשמית כי המועצה המקומית באר יעקב תהפוך לעיר.

באר יעקב מונה כיום כ-28 אלף תושבים, ותוכניות בינוי שאושרו צפויות להכפיל ואף לשלש את אוכלוסייתה בשנים הקרובות.

בשנים האחרונות חווה באר יעקב תנופת פיתוח גדולה, בין השאר בשל הפינוי המתמשך של מחנה צריפין הסמוך ובניית פרוייקטים בשטח שהתפנה, ובשל חניכת כביש 431.

בשנת 2020 אושרה תוכנית מתאר לעיר הכוללת בנייה של 27 אלף יחידות דיור, 2 פארקים בגודל של כ-180 דונם, וקידום תוכנית לשימור אתרים בעלי אופי היסטורי.

בדבריה כתבה השרה שקד: “באר יעקב הפכה לדוגמה לרשות חזקה שקלטה מגורים ותרמה רבות להתמודדות עם משבר הדיור, הצליחה לבסס את עצמה מבחינת כלכלית ביחס לגידול האוכלוסייה בהובלת ראש העיר שלקח אותה צעד קדימה ודאג לפיתוחה ושגשוגה”.

 "זהו צעד חשוב שמעיד על הבעת אמון בראש המועצה. באר יעקב הוכיחה ניהול תקין עם יציאתה מתוכנית הבראה במארס 2021 ועמדה בכלל היעדים שהוצבו לה”.

ניסים גוזלן, ראש העיר, בירך את תושבי העיר: “באר יעקב מונה כ-28,000 תושבים ומצויה בתנופת גידול ופיתוח, כולל תוכניות מאושרות שצפויות להכפיל ואף לשלש את אוכלוסייתה בשנים הקרובות. קיימים בה מאפיינים עירוניים הבאים לידי ביטוי בבינוי אינטנסיבי בצפיפות גבוהה, עירוב שימושים, התחדשות עירונית, עסקים ומוסדות ציבור אזוריים. כלל המדדים הכלכליים מעידים על כך שבאר יעקב הינה רשות חזקה ותוכל להתמודד מבחינה כלכלית עם גידול האוכלוסייה”.

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2019, קצב גידול האוכלוסייה בעיר החדשה עומד על 6.3%. לבאר יעקב דירוג של 7 מתוך 10 במדד החברתי-כלכלי, נכון לשנת 2015.

מי שחתום על התפתחותה הרוחנית של העיר בשליחות הרבי, לצד שלוחי חב"ד ברחבי השכונות, הוא השליח הראשי לעיר, הרב שמואל בקרמן.

לפני 30 שנה הגיע לעיר ופתח בית חב"ד, כשעוד מנתה רק 1600 משפחות. כיום פועלים 4 בתי חב"ד בשכונות העיר, חמישה גני ילדים, והיד עוד נטויה.

יחד עם בנו השליח במרכז הרפואי אסף הרופא הרב מנדי בקרמן, שעושה חיל בשליחותו, יש בסה"כ 5 שלוחים בעיר שפועלים גדולות ונצורות, ובסבר פנים יפות.

בשיחה הבוקר עם COL, הרב שמואל בקרמן מברך את תושבי העיר לרגל קבלת מעמד עיר בישראל: "זהו ציון דרך חשוב, העיר גודלת ב"ה לאורך לרוחב ולגובה, פרוייקטים הולכים ונבנים בקצב מואץ, ושכונות רבות וחדשות מוקמות בקצב מהיר.

"כדי לקבל 'מדד' על ההתפתחות החב"דית, אציין כי לפני 5 שנים סיימנו שנה עם גן ילדים אחד וכ-20 ילדים, והשנה אנו פותחים עם כ-170 ילדים ב-5 גנים. בכל שכונה חדשה שתבנה בע"ה נפתח גן ילדים חדש".

כאמור, בחמש שנים האחרונות, במקביל להתפתחות העיר נבנו 5 גני חב"ד חדשים המלאים עד אפס מקום. בשנה האחרונה נחנך מקווה טהרה חדש ומפואר עם שיטת חב"ד בור על גב בור ונפתח 'כולל ערב' לחסידות. בכל שכונה חדשה שנבנית נבנה גם בית חב"ד ומוסדות חינוך חב"ד.

באר יעקב נודעה בעבר כמעוז ליטאי, עם ישיבות וסמינרים. איך היחסים פועלים בין הקהילות?

"יחסים מצויינים, חיים בשלום ואחדות. רק לפני שעה קלה סיימו שחרית ובית חב"ד היה מלא מפה לפה בציבור חרדי מגוון, ליטאים, ספרדים."

ראש העיר מסייע לפעילות?

"יש שיתוף פעולה מצויין. כולם יודעים שחב"ד היא מפתח רוחני לעיר מצליחה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.